رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
behnam81

بنیاد موزیلا نسخه ۱٫۱ سیستم عامل فایرفاکس را معرفی کرد

پست های پیشنهاد شده

firefox-os-phone-600x320.jpg

موزیلا به آهستگی در حال حرکت است ولی مطمئنا به خوبی روی سیستم عامل خود و قابلیت های آن کار می کند. اگر توانایی خرید از Ebay را دارید می توانید گوشی های ZTE Open و Alcatel One را خریداری کرده تا بتوانید از نزدیک با این سیستم عامل کار کنید. این سیستم عامل هنوز برنامه های زیادی ندارد و در مراحل اولیه است. حالا نسخه ۱٫۱ سیستم عامل ??ایر??اکس منتشر شده است. در این مطلب قصد داریم تا به قابلیت های جدید این نسخه از سیستم عامل ??ایر??اکس اشاره ای داشته باشیم. پس با گویا آی تی همراه باشید….

firefox-os-apps.jpg

موزیلا می گوید در نسخه جدید ??ایر??اکس نه تنها در بازدهی و کارایی سیستم بهبودهای خوبی حاصل شده است بلکه قابلیت های جدید نیز به آن اضا??ه گردیده است.

این پل??ترم اکنون از قابلیت MMS ( Multimedia Messaging Service ( پشتیبانی می کند که امروزه برای بسیاری از کاربران موبایل اهمیت زیادی دارد.

قابلیت ایمپورت کردن مخاطبان موجود در جی میل و هات میل نیز از دیگر قابلیت های جدید این نسخه می باشد. قابلیت ایمپورت کردن مخاطبان از ??یسبوک نیز که قبلا وجود داشت.

از دیگر قابلیت های این نسخه به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* اضا??ه کردن به لیست مخاطبان از طریق بخش گزارش تماس ها ( Call Log )، پیام کوتاه یا ایمیل. کا??یست انگشت خود را روی آیتم مذکور چند ثانیه نگه دارید تا بتوانید آن را به لیست مخاطبان تان بی??زایید.

* جستجوی برنامه ها از طریق ص??حه خانگی ( Home Screen )

* قابلیت دانلود ??ایل های چند رسانه ای از طریق مرورگر ??ایر??اکس

* قابلیت تصحیح اتوماتیک ( auto-correct ) در ص??حه کلید لمسی

* جستجوی موزیک ها

* تپ کردن بازه زمانی مورد نظر در تقویم برای ایجاد یک رویداد جدید

 

موزیلا همچنین می گوید که در نسخه جدید بازدهی و کارایی ا??زایش یا??ته است که باعث باز شدن سریع تر اپلیکیشن ها می شود. به علاوه ۱۵ زبان جدید نیز در این نسخه پشتیبانی خواهند شد.

موزیلا یک API نیز برای است??اده توسط توسعه دهندگان در این نسخه گنجانده است که با است??اده از آن برنامه نویسان می توانند پیام های ( Notification ) مورد نظرشان را به کاربر نشان دهند.

آقای “کریس لی??? مدیر محصول سیستم عامل ??ایر??اکس نهایتا می گوید که در این نسخه بیش از صدها مورد بهبود لحاظ شده است.

این بروز رسانی به سرعت برای دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل ??ایر??اکس عرضه خواهد شد. اما سوالی که هنوز باقی می ماند این است که آیا سیستم عامل ??ایر??اکس می تواند در بازاری که سه شرکت ??وق العاده قدرتمند از هر لحاظ ( مالی، تکنولوژیک و … ) یعنی گوگل، مایکروسا??ت و اپل حضور دارند کاری از پیش ببرد؟ در حال حاضر که این شرکت بخش ارزان قیمت بازار را هد?? قرار داده است. همانطور که گ??تیم گوشی های ZTE Open و Alcatel One از طریق ??روشگاه Ebay ( ??قط در آمریکا ) به ??روش می رسند. اما قیمت آن به شدت رقابتی است. یعنی ??قط ۸۰ دلار!

به نظر می رسد که سیستم عامل ??ایر??اکس جذاب باشد. اما حداقل ??علا برای غول هایی مثل گوگل و اپل خطری ندارد.

 

منبع:gooyait.com

گویا آی تی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...