رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
SON OF SPARTA

نگاهی اجمالی به فناوري nfc

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

به‌طور حتم تا به حال از كارت‌هاي اعتباري مترو يا اتوبوس‌هاي BRT است??اده كرده‌ايد. اين كارت‌ها مي‌توانند ميزان مشخصي از اطلاعات را در خود ذخيره كنند كه شامل اعتبار مصر??‌كننده و ايستگاه‌هاي ورودي و خروجي است. در بعضي از باشگاه‌هاي ورزشي و ت??ريحي يا در اداره‌ها نیز اعضا و كارمندان از كارت‌هاي الكترونيكي براي ثبت ورود و خروج است??اده مي‌كنند. تمامي اين كارت‌هاي الكترومغناطيسي، نسل اول سيستمRFID یا Radio Frequency Identification يا شناسایي با امواج راديويي است كه حالا طي سال‌هاي متمادي و با پیشر??ت‌های صورت‌گر??ته، به ??ناوري NFC منتهي شده‌است.

 

NFC چيست؟

NFC یا Near Field Communication يا سيستم ارتباطي حوزه نزديك نوعي سامانه ارتباطي است كه نسل بعدي و پيشر??ته‌تر RFID به شمار می‌آید. مبناي كار هر دوی اين ??ناوري‌ها ريشه در علوم الكترومغناطيس دارد. شايد بارها از خود پرسيده باشيد، اين كارت‌ها كه منبع تأمين انرژي دائم در خود ندارند، چگونه مي‌توانند اطلاعات را در خود نگهداري کرده و هنگام است??اده كاربر، اين تغيير اعتبار و اطلاعات را درون خود بازنويسي كنند. جواب اين سؤال در القای الکترومغناطیسی خلاصه مي‌شود. در ??يزيك مي‌خوانيم، اگر سيمي به صورت متناوب خطوط ميدان مغناطيسي را قطع كند، درون سيم جريان برق به وجود مي‌آيد. بر اين اساس، ما مي‌توانيم در نيروگاه‌هاي برق با است??اده از توربين و ژنراتورهاي‌هاي عظيم، برق موردنياز خود را توليد كنيم، با اين ت??اوت كه در توربين سيم‌پيچ‌ها ثابت بوده و آهنربا مي‌چرخد. يك كارت الكترومغناطيسي شامل سيم‌پيچ، آنتن و حا??ظه ذخيره‌سازي اطلاعات است و هنگامي كه آن را جلوي دستگاه كارت‌خوان قرار مي‌دهيم، ميدان مغناطيسي متناوب اين دستگاه باعث مي‌شود، جريان الكتريكي در مدار كارت به وجود آمده و انرژي موردنياز آن تأمين شود. سپس اطلاعات خوانده شده و در صورت نياز بازنويسي خواهدشد. شارژرهاي بی‌سیم مختص وسایل همراه که چند سالی است معر??ی شده‌اند نیز از ??ناوری مشابهی بهره مي‌برند.

1.jpg

با اين روش شما مي‌توانيد سیستم‌های ارزان و كوچك ??راواني تهيه كرده و آن‌ها را در هر محصولي كه مي‌خواهيد، قرار دهيد. به‌طور مثال، مي‌توان در پوستر يا ا??ستند تبليغاتي يك محصول، يك چيپ‌ست NFC (يا به اصطلاح NFC Tag) قرار داد و اگر كسي نظرش جلب شود، تل??ن هوشمند خود را از جيب درآورده و آن را جلوي مكان مشخص‌شده چيپ‌ست NFC مي‌گيرد تا از طريق اينترنت اطلاعات بيشتري برايش ??رستاده شود که در صورت تمايل مي‌تواند آن محصول را سريع و بدون هيچ دردسري خريداري كند.

2.jpg

b9521da8d5a51a48466a7aa900f1d354.jpg

 

 

منبع:سخت ا??زارمگ

ویرایش شده توسط SON OF SPARTA

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...