رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
SON OF SPARTA

بخشی از متن پاسخ مایکروسافت به طعنه‌های اپل

پست های پیشنهاد شده

اگر اخبار دو روز اخیر را دنبال کرده باشید مطمئنا خبر رونمایی از دو تبلت مهم را شنیده‌اید. نوکیا تبلتی مجهز به به ویندوز 8.1 RT معر??ی کرد و مایکروسا??ت نیز ??روش تبلت‌های Surface Pro 2 را آغاز نمود. رخداد بعدی نیز مربوط رونمایی اپل از تبلت‌های آیپد Air و آیپد مینی جدید با ص??حه نمایش رتینا است. اما خبر دیگری که احتمالا نشنیده‌اید در واقع پشت‌پرده‌ی این رویدادها و مخصوصا رویدادهای مربوط به اپل محسوب می‌شود. ن??رانس چند روز پیش اپل بعد از معر??ی محصولات و قابلیت‌های جدید توسط تیم کوک، با آرامشی نسبی و بدون هیجان خاصی به پایان رسید. البته اپل در رونمایی نسخه‌های بروزشده‌ و رایگان مجموعه‌های سرگرمی iLife و بسته‌ی نرم‌ا??زاری آ??یس iWork جنجالی ظاهر شد و در لحظاتی نیز برخی از مدیران اپل از جمله تیم کوک با طعنه در مورد مایکروسا??ت صحبت کردند.ارائه‌ی رایگان مجموعه‌های iLife و iWork از سوی اپل مشخصا با هد?? ضربه زدن به مایکروسا??ت صورت گر??ت. مایکروسا??ت پرداخت حق اشتراک 99 دلاری را برای است??اده از مجموعه‌ی Office 365 در نظر گر??ته و این اقدام اپل از دید بسیاری توهین به مایکروسا??ت تلقی می‌شود. البته باید در نظر داشت که مایکروسا??ت نرم‌ا??زارهای آ??یس را به صورت پیش ??رض و مجانی در تل??ن‌های ویندوز??ونی و ابزارهای مجهز به سیستم عامل ویندوز RT 8.1 جای داده است. به هر جهت، پاسخ رسمی مایکروسا??ت به این اقدام اپل بلا??اصله در وبلاگ رسمی این غول نرم‌ا??زاری انتشار یا??ت. این پیام که توسط «??رانک شاو»- معاون بخش ارتباطات مایکروسا??ت – و با عنوان کنایه‌آمیز «Apples and oranges» (سیب‌ها و پرتقال‌ها) به نگارش درآمد، موضع مایکروسا??ت را کاملا روشن کرد:

ارائه‌ی رایگان مجموعه‌ی iWork به همراه ص??حات (کنایه به تقلید از Word)، اعداد (یک Excel دیگر) و Keynote (همسان با PowerPoint) برای ما اهمیت چندانی ندارد.

اپل با ارائه‌ی مجانی مجموعه‌های نرم‌ا??زاری iLife و iWork در محصولات جدید و بخصوص آیپد، مستقیما تبلت‌های سر??یس مایکروسا??ت را هد?? گر??ت با این حال از پاسخ «??رانک شاو» به این اقدام اپل می‌توان اینطور برداشت کرد: مایکروسا??ت پروژه‌ی تبلت‌های سر??یس را برای ارائه‌ی عملکردی منحصر به ??رد در زمینه‌ی بازی و امور شغلی پایه‌ریزی کرد. از طر??ی با توجه به حکمرانی طولانی مدت این شرکت بر مجموعه نرم‌ا??زارهای آ??یس، شناخت انتظارات کاربران و ارائه‌ی آن در این تبلت‌ها می‌توان گ??ت که سری سر??یس بهترین محصولات حال حاضر مایکروسا??ت به شمار می‌روند. طبق اظهارات آقای «شاو» تا زمانی که تبلت‌های آیپد مجهز به نرم‌ا??زارهای آ??یس «مجانی» باشند، نمی‌توان ازآن‌ها انتظار بهره‌وری داشت. به عبارتی دیگر، کارکرد آیپد همچنان در حوزه‌ی رسانه‌‌ (media) و سرگرمی باقی خواهد ماند و این برای یک تبلت محدودیت محسوب می‌شود.«??رانک شاو» این مطلب را در قالب سه نکته روشن می‌سازد:

1. مجموعه آ??یس مایکروسا??ت استانداردی ممتاز در بهره‌وری نرم‌ا??زاری محسوب می‌شود.
2. پشتیبانی از روش‌های ورود محتوای (input methods) دقیق‌تر و سریع‌تر مثل کیبوردهای سخت‌ا??زاری و ترک‌پد
3. امکان است??اده همزمان از اپلیکیشن‌ها و اسناد در کنار هم. این قابلیت امکان مقایسه و تحلیل را همزمان با تولید محتوا ممکن می‌سازد.

این توضیحات دیدگاهی بهتر در مورد برداشت مایکروسا??ت از «بهره‌وری» ارائه می‌دهد. آقای «شاو» چهار دلیل دیگر برای نشان دادن برتری Surface 2 بر آیپد را بیان می‌کند:

- Surface و Surface 2 به ترتیب ارزان‌تر از آیپد و آیپد Air هستند و در عین حال ??ضای ذخیره سازی بیشتری چه از نظر حا??ظه داخلی و چه در ??ضای ابری ارائه می‌دهند.
- مایکروسا??ت نسخه‌ی کامل آ??یس 2013 را به همراه تبلت‌های سر??یس عرضه می‌کند. این نسخه شامل سرویس Outlook بوده و برای اشتراک‌گذاری اسناد با ??ضای خارج نیازی به اپلیکیشن‌های واسطه و غیراستاندارد جهت تطبیق با پلت??رم‌های مختل?? ندارید.
- برخی امکانات متعار?? تبلت‌های سر??یس نظیر kickstand ، پورت‌های USB، پشتیبانی از کارت حا??ظه‌های SD و امکان است??اده از کیبوردهای متعدد موجب بهره‌وری بیشتر آن‌ها خواهند شد.
- با است??اده از رابط‌های نرم‌ا??زاری موجود در مجموعه آ??یس مایکروسا??ت، امکان گشودن چند پنجره در کنار یکدیگر و یا بصورت لایه‌بندی شده وجود دارد. این قابلیت برای بسیاری از کاربران کاربردی خواهد بود.

آیا تبلت‌ سر??یس 2 به همراه مجموعه‌ی 99 دلاری Office 365، توان مقابله با محصولات جدید اپل و iWork را خوهد داشت؟ نظر شما در این رابطه چیست؟منبعPHONEARENAلینک مطلب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...