رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
SON OF SPARTA

بررسی برخی از مشکلات وایمکس مبین نت

پست های پیشنهاد شده

شرکت ارتباطات مبین نت تنها اپراتور سراسری وایمکس در ایران مدتی است برخلا?? سنت معمول و رایج در شرکت‌های سرویس دهنده عمومی، رویکرد غلطی را در پاسخگویی به مشترکین و اصحاب رسانه در پیش گر??ته است.

این شرکت که از مرداد ماه ۱۳۸۹ پا به عرصه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت گذاشته است به نظر می‌رسد با ورود به سومین سال ??عالیت خود مشتری مداری را از دستورکار خود خارج کرده و در پاسخگویی به ۳۰۰ هزار مشترک این شبکه مسیر مخال?? را طی می‌کند و البته از پاسخگویی به خبرنگاران نیز امتناع می‌ورزد.

در سال جاری کمتر مشترکی را می‌توان یا??ت که توانسته باشد با یک ه??ته تماس مداوم با شماره ۰۹۶۷۹۰ مشکلات خودرا به گوش مسئولان این شرکت رسانده باشد و کمتر خبرنگاری را می‌توان یا??ت که اطلاعاتی از روابط عمومی این شرکت گر??ته باشد.

شاهد این مدعا می‌تواند اقدام به یک تماس با call center این اپراتور از سوی شما مشترکین گرامی باشد و یا تلاش برای ارتباط با روابط عمومی این شرکت معظم از سوی خبرنگاران محترم.

این درحالی است که نوع مشکلات مشترکین این شرکت که تماس با مرکزتماس را ایجاب می‌کند حدیث دیگری است که به آن نپرداخته‌ایم.

یک مورد از هزاران مشکل وایمکس مبین نت

نگارنده اواخر سال گذشته در طرح ارائه اینترنت پرسرعت جیبی به خبرنگاران اقدام به خرید سرویس یاد شده برای خود و یکی از خبرنگاران د??تر نمودم آن هم ازنوع دوساله آن.

??ارغ از این که این شرکت در زمان عقد قرارداد با توجه به وعده ارائه اینترنت پرسرعت ۱۲۸ کیلوبیت تا مرز ۵۱۲ کیلو بیت برثانیه از مستندسازی آن به صورت کتبی در بندهای قرارداد امتناع ورزید و آن را به عنوان اینترنت با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه مکتوب و با عنوان اینترنت ۵۱۲ کیلو بیت ش??اها ذکر کرد تا به راحتی از زیربار تعهد بر ارائه سرعت ۵۱۲ کیلو بیت ??رار کند.

570893_zuDV4p2S.jpgبه هر تقدیر برخی از مشکلاتی که در است??اده از این سرویس مواجه بوده‌ام عبارتنداز:

• ترکیدگی مودم خبرنگارد??تر که تعویض آن ه??ت خوان رستم را یادآوری می‌کرد.

• عدم آنتن دهی در بسیاری از نقاط شهر تهران

• قطعی مکرر سرویس اینترنت

• نوسان بسیارزیاد سرعت

• کاهش مقطعی کی??یت

• عدم دانلود آسان در مواقع متعدد

• قطعی سیگنال مودم

• ناتوانی در تماس با پشتیبانی مبین نت

• ناتوانی درتماس و ملاقات با روابط عمومی و بالاخره مشابه تجربه بسیاری از مشترکین سرویس‌های وایمکس مبین نت قطع کامل سیگنال دریا??تی وایمکس

در طول مدت است??اده از این مودم که به کمتر از ۶ ماه محدود شد با بسیاری از کاربران سرویس گ??ت‌وگو کردم اغلب آنها از موارد زیر گله دارند:

• کی??یت و سرعت سرویس

• کی??یت باتری مودم

• عدم شارژ کامل و مناسب با پورت USB (درحالی که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مودم شارژی بودن آن است که در تبلیغات شرکت مبین نت مورد تاکید قرار می‌گیرد)

شاکیان این سرویس اذعان دارند که این مودم‌ها باتری خوبی ندارند و باید سعی کرد تا بیشتر از طریق اتصال مستقیم مودم به جریان برق شهری بهره گر??ت تا در حسرت تهیه باتری بک آپ که در بازار گیر نمی‌آید، نماند.

و مشکل مشترک میان همه کاربران، ناتوانی در برقراری ارتباط با مراجع پاسخگو درمبین نت بوده و هست.

القصه… مدیران اجرایی شرکت ارتباطات مبین نت گویا مدتی است تصمیم دارند به میزان ا??زایش تجربه و سابقه این شرکت، از میزان توجه به مشتریان خود بکاهند و البته باید گ??ت در این مسیر مو??ق نیز بوده‌اند. چرا که سال‌های اول و دوم این گونه بی‌توجهی دراین شرکت دیده نمی‌شد. به نظر می‌رسد ظر??یت پاسخگویی این شرکت به میزان ا??زایش تعداد مشترکین ا??زایش نیا??ته است.

اعترا?? می‌کنم بنده به عنوان یک خبرنگار همه تلاشم را بکار گر??تم تا مشکلم را از طریق پشتیبانی مبین نت حل کنم و چون نتوانستم به روابط عمومی پناه بردم.

وقتی نتوانستم مدیر روابط عمومی را بیابم و یا لااقل تل??نی مشکلم را مطرح کنم به مدیران بالاتر متوسل شدم و چون مو??ق نبودم قلم خبرنگاری را بکار گر??تم و اگر پاسخ نیابم به ناچار به مراجع قانونی متوسل خواهم شد.

وقتی من در کسوت خبرنگار این حوزه نمی‌توانم پاسخی برای مشکلات عمومی و حتی شخصی مربوط به این سرویس بیابم وای به حال کاربران دیگر که راه حل‌های پیگیری خبرنگاری را هم نمی‌دانند.

من برای دریا??ت پاسخ از اغلب ابزارهای ارتباطی در عصر جامعه اطلاعاتی و ارتباطات است??اده کردم. از پست الکترونیک گر??ته تا تل??ن ثابت. آنهم برای برقراری ارتباط با مدیر روابط عمومی این شرکت که باید راحت‌ترین کار در این گونه شرکت‌ها باشد.

اما پس از گذشت بیش از ۱۰ روز دریغ از یک پاسخ حتی اتوماتیک یا با واسطه؟

مدیران شرکت ارتباطات مبین نت یا از نوع سرویس دهی خود بسیار مطمئن هستند و یا پاسخگویی به مشترکین از جمله خبرنگاران را شایسته خود نمی‌دانند!

آنها نه پاسخ الکترونیکی می‌دهند و نه از طریق تل??ن می‌توان آنها را پیدا کرد. از برگزاری نشست خبری یا کن??رانس‌های مطبوعاتی هم که خبری نیست. اطلاعیه یا خبری هم از این شرکت بیرون نمی‌آید؟

پشتیبانی این شرکت هم پس از ده‌ها بار مواجهه با بوق اشغال وقتی ارتباط برقرار می‌شود پاسخ می‌دهد: این مودم‌ها اغلب مشکل دارند و باید تعویضشان کرد.

مهندسان پشتیبانی این شرکت در اقدامی سوال برانگیز می‌گویند با د??اتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی باید تماس بگیرید و درخواست کنید کارشناس ??نی آنها به محل است??اده بیایند تا مشکل ??نی مودم را بر طر?? کنند، آیا منظورشان تعویض مودم از سوی کارشناس ??نی د??اتر در محل مورد است??اد مودم است یا این که کارشناس ??نی د??اتر باید سیگنال را برای مودم به صورت دستی وصل کند!!!

آیا د??اتر پیشخوان خدمات دولت، کارشناس ??نی برای اعزام به محل و ر??ع مشکلات مودم‌های جیبی مبین نت در اختیار دارند؟

به نظر شما قرارداد دوساله ارائه سرویس پرسرعت وایمکس سیار مبین نت با ممنوعیت‌های اعلام شده ارائه اینترنت در سطح شهر و معابر عمومی و همچنین راه اندازی اینترنت ملی یا پاک که به قول دبیر شورای عالی ??ضای مجازی هر چه می‌خواهید اسمش را بگذارید، چگونه و با چه شرایطی در ادامه و بر طبق قرارداد ارائه خواهد شد؟

اما اندکی دیگر صبر می‌کنیم تا شاید مدیران محترم شرکت ارتباطات مبین نت، به طرح رسانه‌ای مشکلات وایمکس مبین نت پاسخ دهند!

منبع: ICTPRESS

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...