رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammads77

ورای باران، ورای دو روح | نقد و بررسی Beyond: Two Souls

پست های پیشنهاد شده

Beyond-Two-Souls-7.jpg?action=thumb&h=335&w=770

 

“بسیار ساده لوحانه است که خیال کنیم مثلا یک جامعه‌ای که هنوز ??ئودالیته در آن هست، هنوز مشکلاتش بی‌سوادی عمومی یعنی نداشتن خط است و نداشتن قانون اساسی و نهادهای اجتماعی مترقی دموکراتیک، در قرن بیستم زندگی می‌کند و در آن جا از بوروکراسی و دموکراسی و ماشینیسم و کاپیتالیسم و طبقه‌ی پولتاریا و لیبرالیسم و بورژوازی و ??لس??ه پوچی و عصیان ??لس??ی و طبقه جهانی و دیگر مسائل خاص قرن بیستم حر?? بزنیم! جامعه قرن بیستم! من به قرن جامعه خودم کار دارم.من روشن ??کر نباید ??راموش کنم که نه در آلمان قرن نوزدهم هستم و نه ??رانسه قرن بیستم و نه ایتالیای قرن ۱۵ و ۱۶٫من د مشهد و تهران و اص??هان و تبریز و قم و خوزستان زندگی می‌کنم.این واقعیت است.???

رآلیست بودن یعنی همین.یعنی قضاوت‌های اجتماعی را – نه از روی آثار روشن ??کران جهان – بلکه از میان توده‌ی مردم بیرون کشیدن نه متن کتابی که مردم می‌خوانند.

[دکتر علی شریعتی]

بحثی که ما با بازی‌هایی مثل Beyond: Two Souls داریم همین است.یک ن??ر از خدا بی خبر که هیچ شناختی از یک بازی یک رمان تعاملی را با یک بازی گیم‌پلی محور قیاس می‌کنند در حالی که خودشان هر روز به خیال این که در حال بازی کردن شبیه ساز شوتر هستند CoD بازی می‌کنند در حالی که سر خودشان را شیره می‌مالند. بحث ساخت بازی‌هایی مثل ماوراء ??راتر از پرستش یک کنسول، یک برند و یا یک خالق اثر هستند.مبحثی داریم به نام ویدئوگیم و مبحثی جدا نیز داریم به اسم سینما که امکان ندارد از عشاق یکی از این دو زمینه باشید و یکی از بازی‌های دیوید کیج (David Cage) را بازی نکرده باشید یا حداقل اسمش به گوشتان نخورده باشد.بازی‌هایی مثل Fahrenheit و یا Heavy Rain از برترین مثال‌ها برای واضح سازی تل??یق این دو صنعت هستند.اصلا مهم نیست که طر??دار چه کنسولی باشید، با چه پلت??رمی بازی می‌کنید یا نمی‌کنید یا سر از داستان پردازی در نمی‌آورید یا خیر.هنگام بازی کردن ساخته‌های کیج چیزی که به کار نمی‌آید همان کنترلر است! ??قط در عمق تصویر بنگرید تا ظرا??ت طراحی تک تک تکسچرها را دریابید، بازی‌هایی که صر??ا جهت n ملیلون ??روش جهانی ساخته نمی‌شوند و وسواس نویسنده‌اش در تک تک سکانس‌ها مشهود است.بیش از این سرتان را با تعری?? و تمجید درد نمی‌آورم، و اما جدیدترین اثر کیج یعنی Beyond: Two Souls (ماوراء: دو روح) نزدیک به سه ه??ته است که از تاریخ انتشارش می‌گذرد، عنوانی جنجالی که مرزی را میان هواداران و سرکوب گران بازی اعمال کرده است.

 

Beyond_Two_Souls_final_cover.jpg

نام : Beyond: Two Soulsسازنده : Quantic Dreamناشر : Sony Computer Entertainmentتاریخ انتشار میلادی: ۸ اکتبر ۲۰۱۳تاریخ انتشار شمسی: ۱۶ مهرماه ۱۳۹۲پلت??رم ها : PlayStation 3سبک : درام تعاملی/ سوم شخص ماجراجوییحالت بازی: تک ن??رهآهنگ‌سازان: Normand Corbeil, Lorne Balfe, Hans Zimmer

رویاهایی بی‌کرانJodie Holmes دختری که از هشت سالگی با او همراه می‌شویم تا ماجرای س??ر ماجرایی‌اش را دنبال کنیم.دختری که با والدینش ??یلیپ و سوزان و برادر ناتنی‌اش زندگی سطح متوسطی را دارد.در اولین سکانس‌های شروع بازی وص?? حال جودی با پدر و مادرش می‌شود تا جایی که او به خاطر دارا بودن برخی از حالات و اوصا?? ??راطبیعی از کانون خانواده رانده می‌شود و آینده‌اش را در دستان Aiden می‌یابد.آیدن شخصی است که از جودی در تمام مدت مراقبت می‌کرده و شخصیتش به نحوی پرداخته شده است که حتی تا آخرین سکانس بازی هم یک شخصیت گنگ باقی می‌ماند.او ر??تار عجیبی دارد و می‌تواند با کمک قدرت‌های ??راطبیعی که دارد اعمال مثل خواندن ذهن مردم را نیز انجام دهد و مسلما درک چنین حرکاتی برای جودی، یک دختر بچه‌ی هشت ساله سخت است اما گذشت زمان باعث می‌شود که پیوند احساسی قوی‌ای میان این دو کرکتر اصلی داستان شکل بگیرد تا جایی که داستان چند سواهی به جلو رانده می‌شود، زمانی که جودی هلمز به یک نوجوان مبدل شده است.

 

Beyond-3.jpg

 

ورای باران، ماوراء از همه نظر یک عنوان حماسی تر از Heavy Rain است.

 

او با دکتری به نام Nathan Dawkins آشنا می‌شود که قرار می‌شود نیروهای ماوراطبیعی او را با آیدن به اشتراک بگذارد.در همین ماجراها یک روز به ناتان خبر می‌رسد که همسر ناتان و دختر کوچکش در یک حادثه‌ی رانندگی کشته شده‌اند و قاتل نیز ??راری است.این ات??اق او را شکسته می‌کند و از نظر روحی به او ضربه‌ی مهلکی وارد می‌کند تا جایی که دیگر از کارش و زندگی‌اش زده می‌شود.اما جودی متوجه می‌شود بالاخره پس از چندین سال با کمک‌های ناتان می‌تواند با ارواح به صورت ??یزیکی ارتباط داشته باشد و می‌تواند در هر دو دنیا سیر داشته باشد بنابراین ناتان از رازی که چند وقتی است متوجه شده جودی را آگاه می‌کند.او خبر از وجود دنیایی را با نام Infraworld می‌دهد که می‌تواند ارتباطی را بین دنیای ??یزیکی و ماورایی ایجاد کند.در همین حین جودی توجه سازمان CIA را جلب می‌کند تا جایی که کارآگاه Ryan Clayton برای دستگیری او تعیین می‌شود.این ات??اقات باعث کشیده شدن پای جودی به برخی از ماجراهای ناخواسته در قسمت‌های مختل?? دنیا می‌شود.یکی از بهترین مراحل بازی را در سومالی تجربه می‌کنید، جایی که رازهای زیادی برای ماجراجوی قصه‌ی ما ??اش می‌شود و تعامل بیشتری میان جودی و آیدن و یک پسربچه‌ی آ??ریقایی به نام سلیم به عنوان ضلع سوم مثلث به وجود می‌آید.دیوید کیج چیست و چرا؟!David De Gruttola متولد سال ۱۹۶۹ – چهل و چهار ساله – و زاده‌ی کشور ??رانسه با اسم مستعار “دیوید کیج???، نویسنده، کارگردان و موسیقی دان بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ارشد استودیوی Quantic Dream است که اولین عنوانش در سال ۱۹۹۹ با نام Omikron: The Nomad Soul ساخته شد و توانست با بازخوردهای مناسبی برای اولین عنوان ساخته شده توسط او روبرو شود.به همین ترتیب در سال‌ ۲۰۰۵ عنوان Fahrenheit با نام دیگر Indigo Prophecy برای رایانه‌ای شخصی و پلی‌استیشن ۲ عرضه شد که اولین رمان تعاملی کیج محسوب می‌شد.سپس در سال ۲۰۱۰ عنوان Heavy Rain با داستانی به مراتب پخته تر و در زیر نظر سونی انحصارا برای PS3 عرضه شد و تا به حال با میانگین نمرات ۸۷ یکی از برترین انحصاری‌های نسل ه??تم این کنسول به شمار می‌رود تا جایی که در مراسم ب??تای سه سال پیش Quantic Dream برای ساخت این بازی ۳ جایزه دریا??ت کرد.شمشیر دو لبهگیم‌پلی بازی نکته‌ی اصلی تناقض بازی است.از نظری کسانی که Heavy Rain را تجربه کرده‌اند و اصولا به بازی‌هایی با مضمون سینمایی علاقه مند نیستند ماوراء یک بازی رایانه‌ای نیست چون تعادل میان سکانس‌های سینمایی و عناصر اصلی گیم‌پلی به وجود نیامده است.کاری به مضمون اصلی Heavy Rain و یا ??ارنهایت نداریم اما ماوراء این بار یک بازی به مراتب پخته تر از دو رمان تعاملی قبلی کیج است.گیم‌پلی بازی وسعت بیشتری دارد و کنترل شخصیت به ??شردن چندین کلیک ختم نمی‌شود.شما در طول روند بازی بارها نقش آیدن و یا جودی را بر عهده دارید که این باعث تعامل بیشتر میان این دو شخصیت می‌شود.گاهی پیش می‌آید که آیدن چیزی را می‌داند و در عین حال شما هم می‌دانید اما وقتی که جودی را کنترل می‌کنید متوجه می‌شوید که او از این موضوع بی‌خبر است! گیم‌پلی بازی هنگام کنترل آیدن به نسبت به هنگامی که جودی را کنترل می‌کنید کامل تر است چون تمامی محدودیت ها برداشته می شوند و می‌توانید به هر سمتی که خواستید، حرکت کنید.

 

Beyond-1.jpg

 

 

یکی از تاثیر گزارترین سکانس‌های بازی که در E3 2012 نیز نشان داده شد.کنترلر را کنار بگذارید و ??قط غرق در دیالوگ‌ها و داستان شوید…

 

روحی در دو بدنجای گیری درست سکانس‌های دکمه زنی (QTE) در کالبد اصلی بازی را وقتی متوجه می‌شوید که پیش تر Heavy Rain را بازی کرده باشید.نمودار رشد گیم‌پلی صعودی است چرا که شاید در نگاه اول جودی یک شخصیت غیر قابل کنترل بوده باشد اما پس از مدتی و پس از به کنترل در آوردن آیدن متوجه عمق م??هوم بازی خواهید شد.هنگامی که آیدن را کنترل می‌کنید انگار که کنترل روح جودی را در دست دارید و بر عکس.این دو مثل دو نیم کره‌ی مغز بشر مکمل همیشگی یک دیگر تا انتهای خط هستند.بارها پیش می‌آید که ات??اقی رخ می‌دهد که جودی می‌تواند آن را ببیند اما به دلیل این که محدودیت‌های ??یزیکی در جابجایی دارد قادر نیست به هد??ش برسد مثلا ممکن است درب اتاقی بسته باشد و کلیدش داخل اتاق قرار گر??ته باشد در این صورت آیدن به عنوان همیار جودی می‌تواند قوانین ??یزیک را لغو کند و به کلید دستیابی داشته باشد تا جودی به هد??ش برسد یا ممکن است جودی متوجه مرگ ات??اقی شخصی که در چند متری او نشسته است شده باشد و آیدن به روح او ن??وذ کند و مطلعش سازد.همه چیز روان تر از باران شدید طراحی شده است.این بار برای راه ر??تن کاراکتر نیازی به ??شردن یک دکمه دیگر در کنار حرکت دادن آنالوگ نیست و تنها کا??ی است مانند سایر بازی‌ها، آنالوگ را به سمت مورد نظر حرکت دهید. موردی که می‌تواند کنترل کاراکتر را بسیار راحت‌تر از گذشته کند.برای مثال در اتاقی هستید و می‌خواهید در یخچال را باز کنید یا این که تلویزیون را روشن کنید که در هر مورد یک شیوه‌ی کنترل مجزا و نوین به کار ر??ته است که از یکنواختی بازی جلوگیری می‌کند؛ یکی از بهترین سکانس‌هایی که تجربه می‌کنید نواختن گیتار زیر بر?? سنگین است.هر چند که در بخش گیم‌پلی ماوراء یک عنوان مشکل دار است.زوایای دوربین به موازات حرکتش بعضا بازیکن را دچار مشکل خواهد کرد، مشکلی که در باران شدید نیز وجود داشت.در ماوراء چیزی به نام گیم‌پلی از هر عنوان دیگری کمتر دیده می‌شود و با هر بار کشته شدنتان بازی یک مسیر جدید را برایتان بار می‌کند و چیزی به اسم چک پوینت کمتر دیده می‌شود.ماوراء بخش دو ن??ره (Co-op) ندارد نه برای این که بازی گیم پلی ناقصی دارد؛ اشتباه نکنید.ماوراء خودش یک Co-op بی‌نظیر است که وقتی ارزش آن را درک می‌کنید که کنترل آیدن را با نمای اول شخص و بدون هیچ گونه محدودیتی در دست می‌گیرید.از تعری?? و تمجید بازی کمی بکاهیم، ماوراء در بخش‌هایی هم اشکالات ??راوانی دارد که دیده نمی‌شوند ولی با کمی دقت به عمق آن باید پی برد که همگی آن‌ها هم به گیم‌پلی بازی واردند.مثلا در چپتری که جودی به سومالی می‌رود و CIA نیز سایه به سایه تعقیبش می‌کند بخشی از مخ??ی کاری بازی رو می‌شود که ساخته‌ی دست دیوید کیج است و با المان‌های خودش اما برای یک بازی ماجرایی تا حدودی اضا??ه است و باعث شده که یک ا??ت برای بازی محسوب شود.هوش مصنوعی دشمنان و عکس‌العمل‌هایشان به دور از تصور است یا مثلا در بخش‌]هایی از هدایت شخصیت باگ‌های کوچکی دیده می‌شوند و صر??ا به خاطر کنترل سخت شخصیت‌ها ممکن است بازیکن گیج شود.سیستم دکمه زنی هم چنان در بازی وجود دارد اما ??قط چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد گیم‌پلی را تشکیل می‌دهد بدین معنی که ??قط در بخش‌های خاصی از بازی QTE شکل می‌گیرد و باید در مدت زمان مشخص و با همگان سازی نیم‌کره‌های مغزتان، چشم‌ها و انگشتان آن‌ها را انجام دهید و تعجب نکنید چرا که این سکانس‌ها واقعا طراحی بی نظیری دارند و امکان ندارد در دو جای بازی از یک کلید برای انجام دادن کاری است??اده شده باشد.است??اده از QTE دو دلیل دارد: اولا این که بازی به گذشته‌ی خودش یعنی ??ارنهایت و Heavy Rain و??ادار باشد و دوم این که به صحنه‌های سینمایی بازی ا??زوده شود.

 

Beyond-2.jpg

??ضاسازی و اتمس??ر بازی بی نظیر است که به لط?? موتورپایه‌ی بازی ??وق العاده تر نیز شده است.آن سازی که کنار جودی می‌بینید همان گیتاری است که به آن اشاره شد.

 

 

 

شروعی برای تعامل کامل سینما و گیم

هد?? از ساخت بازی چیست ؟ هد?? از ساخت ??یلم چیست ؟ آیا جز اهدا??ی مانند به تصویر کشیدن رویداد خاصی و یا تاثیرگذاری های مختل??،سرگرمی هد?? اصلی نیست ؟ صنعت ??یلم سازی تا به امروز پیشر??ت های زیادی داشته و میشود گ??ت که به حد کمالی شگر?? رسیده،در نقطه ی مقابل،برادر کوچکش،صنعت بازی سازی قرار دارد.صنعتی که میتواند جا پای ??یلم ها بگذارد و المانی به اسم اینترکتیو بودن را اضا??ه کند.یک مقدار تصور اینکه دنیای گیم قرار است چگونه سینمارا در بر بگیرد سخت است،ولی آثاری مانند Beyond و Heavy Rain تا حد زیادی این آینده را برای ما به تصویر میکشند.جایی که مخاطب صر??ا یک بیننده نیست،بلکه خود اعمال به هدایت شخصیت اصلی داستان میکند،در بعضی موارد خود میتواند برای سرنوشت کاراکتر تصمیم بگیرد و او را به انتهای داستان برساند…یا شاید هم نرساند ! چرا برخی المان های گیم پلی دیوید کیج مت??اوت است ؟ چرا راه ر??تن در بازی هایش مت??اوت است ؟ کیج سعی دارد ??رزندی که حاصل ازدواج سینما و گیم است را به دنیا معر??ی کند.??رزندی که هنوز کودکی بیش نیست و کم کم یاد میگیرد چطور راه برود،چطور ر??تار کند و چطور دیگران را به خودش جذب کند.شاید در آینده کنار صنعت بازی سازی و ??یلم سازی،چیز دیگری که تل??یق این دو هست زاده شود و خود صنعتی بزرگ را پدید بیاورد.ا??رادی مانند David Cage و یا Hideo Kojima،بلند پروازی های زیادی رو برای تل??یق ??یلم و بازی در سر میپرورانند.ا??رادی مانند Ken Levin که با نگارش داستانهای اعجاب انگیزی مانند Bioshock Infinite ،با امثال نولان مقایسه میشوند.این حقیقت باید پذیر??ته شود که این سبک کارها،عام پسند نیستند یا حداقل در این برهه ی زمانی نمیتونه خیل عظیمی از گیمرها و حتی سینما دوستان رو جذب کنه.به خاطر همین هم هست واکنش های عجیب و غریبی رو نسبت به Beyond دیدیم،به خاطر همین هست که ??رانچایز Metal Gear در طول ۲۰ ۲۵ سال حیات خود نزدیک ۲۵ میلیون نسخه بیشتر ??روش نداشته است(که البته رقم بسیار خوبیست ولی این اثر ??اخر لیاقت بیش از این را دارد).در مسیری که قرار هست سینما و ??یلم،محصولی مشترک و شاید یک صنعت جدید به وجود بیاورند،بیش از اینکه مخاطبین این دو صنعت جذب شوند،باید مخاطب سازی شود،مخاطبینی که خاص این سبک کار هستند،این مسیر به ??عالیت های بیشتر از ا??رادی مانند Sam Lake نیاز دارد،به حضور بیشتر ا??راد سینمایی مانند اسپلیبرگ که با دنیای گیم غریب نیستند نیاز دارد.آثار دیوید کیج،تنها شروعی برای یک انقلاب بزرگ است.انقلابی که شاید به مزاق بسیاری خوش نیاد…

دانیال نوروزی

خیالاتی به موازات واقعیتآهنگ ساز بازی در ابتدا ??قط به آقای Normand Corbeil سپرده شده بود که یکی از بزرگترین آهنگسازان در این عرصه است اما حدود سه ماه پیش خبری از QD بر همین مبنا منتشر شد که به هواداران بازی را از این موضوع مطلع می کرد که دو تن از بهترین آهنگسازان هنر هشتم، Lorne Balfe و Hans Zimmer که پیشتر نیز همکاریشان را با یوبی سا??ت در سری Assassin’s Creed دیده بودیم در آهنگسازی ماوراء: دو روح همکاری می کنند.آقای Lorne Balfe را طر??داران AC خیلی خوب می شناسند، کسی کهآهنگسازی عنوان Assassin’s Creed III را بر عهده داشت.هم‌چنین هانس زیمر خالق یکی از حماسی ترین آلبوم‌های موسیقی در این صنعت یعنی Call of Duty: Modern Warfare 2 و ??یلم‌هایی مثل The Dark Knight Rises است و همکاری این دو تن را همچنین در تم اصلی بازی AC: Revelations گوش کرده‌ایم.این همکاری بار دیگر و پس از مدت‌ها در عنوان ماورائی کیج مشخصا یک ترکیب حماسی با تم سنگین همیگشی بال?? است که در تک تک لحظات بازی آن را حس می‌کنید.هم‌چنین صداگزاری و موسیقی‌های اصلی بازی به خوبی کار شده است و از آن جایی که در اکثر سکانس‌ها از صدای خود شخصیت‌ها است??اده شده است، بیشتر با کرکترها احساس هم دردی می‌کنید.Beyond: Two Souls تل??یقی ??وق العاده از سینما و ویدئوگیم است که پا جای عناوین قبلی خالقش گذاشته است.عنوانی که پیسکل به پیکسلش با ت??کرات یک ذهن خلاق برنامه ریزی شده است و به خوبی و خوشی به تریلوژی انحصاری‌های سال آخر این کنسول شش ساله پایان داد.کیج استانداردهای خاص خودش را دارد و به قول خودش، هیچ مرزی برای کسی در ساخت یک بازی تعیین نشده است پس ماوراء یک بازی نیست و یک عنوان سینمایی هم نیست و باید آن را در جایگاهی جدا دسته بندی کرد اما چون هنوز صنعت ویدئوگیم به چنین جایگاهی دست نیا??ته و نمی‌توان یک بازی را در راسته‌ی سینمایی‌ها جای داد بنابراین ماوراء یک رمان تعاملی است که مکانیک‌های گیم‌پلی اش بر همین اساس پایه ریزی شده‌اند.این عنوان سلیقه‌ای خاص می‌طلبد پس اگر از آن دسته ا??رادی هستید که در بازی ??قط به گیم‌پلی اهمیت می‌دهید و کات‌سین‌ها را پشت سر هم رد می‌کنید ماوراء برای شما یک شکنجه روحی خواهد بود، بدون شک!

 

 

نویسنده: مسعود تیموری

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من که هنوز نتونستم بازی کنم ):

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
من که هنوز نتونستم بازی کنم ):

سلام،

خوبی؟

دانلود نکردی یا اجرا نشد؟:electricf:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام،

خوبی؟

دانلود نکردی یا اجرا نشد؟:electricf:

داداش کلا تو دنبال مشکلاتی که حل کنی ؟؟؟!!!!! :gigglesmile:

من تموم کردم...آخرش واقعا جالب بود...وقتی تو رو میان دو راهی میذاره...یه داستان ??وق العاده بود:;DD:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام،

خوبی؟

دانلود نکردی یا اجرا نشد؟:electricf:

سلام

دانلود نکردم چون دیگه نامحدود ندارم:10:

خیلی از بازی های دیگه رو هم نتونستم دانلود کنم مثل بتمن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بازی خوبی بود ولی The Last Of Us یه چیز دیگه بود .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بازی خوبی بود ولی The Last Of Us یه چیز دیگه بود .

خب اون متاش شد 95 ولی این شد 73

البته در حق این بازی نامردی شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش ایمان سعی کن حتما بازیش کنی...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پایانش جالب بود مخصوصا اون دو راهی آخر

ما که ادامه ی زندگی رو انتخاب کردیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من تمومش کردمd.gif

سبک بازی خاص بود تجربه ای ازش نداشتم ولی روایت بازی مثل ??یلم بود

ولی پایان بازی دوس نداشتم من دوس داشتم جودی زنده بمونه ولی انتخابی که بازی گذاشته بود این حس بهم القا کرد که چرا من باید روند داستان شخصیت قهرمان بازی انتخاب کنم!!!

الان ??کر میکنم اشتباه کردم نباید میزدم جودی بمیره ووووو

همش تو مخم بازی از اول برم انتخابم عوض کنم ببینم داستان چی میشه باز!!!

تمام تلاش ما برای بازی این که قهرمان بازی رو نجات بدیم نذاریم بمیره تمام مراحل دشوار با هزار ??کر مشکل پیش می بریم که در اخر بازی کارکتر بازی خودمون بکشیم!!!!بعد بازی روایت کنه که در اینده بازم همچین ات??اقی می??ته!!

به نظرم من اخرش خیلی ادم نسبت به بازی دل سرد میکنه من که خیلی ناراحت شدمjumpyer.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
داداش ایمان سعی کن حتما بازیش کنی...

دارم بازی میکنم.تا اونجا ر??تم که به اون پسر خوشتیپه زنگ میزنه بیا خونه برا شام.منم شام درست نکردم پسره ر??ت.این ایدن هم همش کرم میریزه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ولی بازی هر نوع ات??اقی که تو دنیا می??ته داشت.مثل زایمان و عشق و پارتی bf ....??قر و بی پولی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من که هنوز بازی نکردم:electricf::electricf:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
من که هنوز بازی نکردم:electricf::electricf:

عمرت بر ??ناست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ولی بازی هر نوع ات??اقی که تو دنیا می??ته داشت.مثل زایمان و عشق و پارتی bf ....??قر و بی پولی

چجوریاست؟ میشه جلو خونواده بازی کرد؟

گر??تمش ولی هنوز بازی نکردم، امسال انقدر بازی ها چرت بود ??قط انلاین بازی میکنم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
چجوریاست؟ میشه جلو خونواده بازی کرد؟

گر??تمش ولی هنوز بازی نکردم، امسال انقدر بازی ها چرت بود ??قط انلاین بازی میکنم.

??قط جاهای کمی نمیشه جلوی خونواده بازی کرد.سعی کن شبا بدون هیچ سرو صدای بازی کن(هدست بزن)

بازیش بیشتر روی داستان تاکید داره نه گیمپلی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پس حتما باید بازی کنم :w00t::smile:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
??قط جاهای کمی نمیشه جلوی خونواده بازی کرد.سعی کن شبا بدون هیچ سرو صدای بازی کن(هدست بزن)

بازیش بیشتر روی داستان تاکید داره نه گیمپلی

دستگاه اون بیب رو میزنه همه بیدار میشن:lol:

ولی هدست وایرلس سونی دارم با کی??یت... اووو??

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان من شنیدم این بازی داستانش با توجه به عمکرد گیمر به کل داستانش عوض میشه

خیلی کرم میاد دوباره بازی کنم ولی این د??عه کاملا مت??اوت انتخاب کنم

راستی عزیز اگه شام درست میکردی ایدین میزد برنامه کنسل میکرد من عین دخترا خوب غذا درست کردم پسر امد چه ادم زندگی کنی هستم من خدایش:lol:

نمیدونم شک دارم که داستان بازی ??رقی داشته باشه ممکن کمتر یا بیشتر بشه خیلی دوس دارم امتحان کنم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دوستان من شنیدم این بازی داستانش با توجه به عمکرد گیمر به کل داستانش عوض میشه

خیلی کرم میاد دوباره بازی کنم ولی این د??عه کاملا مت??اوت انتخاب کنم

راستی عزیز اگه شام درست میکردی ایدین میزد برنامه کنسل میکرد من عین دخترا خوب غذا درست کردم پسر امد چه ادم زندگی کنی هستم من خدایش:lol:

نمیدونم شک دارم که داستان بازی ??رقی داشته باشه ممکن کمتر یا بیشتر بشه خیلی دوس دارم امتحان کنم

این بازی 23 سکانس و 12 پایان دارد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
این بازی 23 سکانس و 12 پایان دارد

12 پایان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:2lkfck5:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پس ر??تم تو کارش دوباره بازی کنم ببینم ی بار دیگه اخرش چی میشه بازیش دوس میدارم:2lkfck5:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...