رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
SON OF SPARTA

7 راه عجیب برای جلوگیری از خروپف

پست های پیشنهاد شده

سلامت نیوز: خروپ?? به دلیل مسدود شدن مجرای تن??سی ات??اق می ا??تد حال ممکن است این انسداد بعلت یک سرماخوردگی و یا ناهنجاری های آناتومیکی در بینی و یا گلو باشد.در هر حال، شایع ترین علت خروپ?? این است که عضلات اطرا?? و یا داخل گلو بیش از حد شل و در حال استراحت می باشند .این بدان معناست که مدخل ورودی گلو باریک می شود و هوا برای عبور با مشکل مواجه می گردد. در حالیکه شخص به همان اندازه هوا برای ریه ها نیازمند است در نتیجه سرعت تن??س ا??زایش می یابد و زبان کوچک و کام نرم شروع به لرزش می کنند. این صدا که در اثر این لرزش ایجاد می شود خروپ?? نامیده می شود.

 

خروپ?? به عملکرد ا??راد در طول مدت روز آسیب میرساند.

 

خرو پ?? یک عامل خطر برای ??شار خون بالا، بیماری عروق کرونر و نارسایی قلبی است. شاید امتحان کردن این چند راه شما را از خروپ?? نجات دهد.

 

1. مطالعات دانشگاه زوریخ نشان میدهد که ا??راد بومی که از سازهای بادی است??اده میکنند کمتر دچار خروپ?? میشوند.سازهای بادی موجب تقویت عضلات و منبسط کردن مجرای تن??سی میشود و به همین دلیل ا??رادی که از این نوع سازها است??اده میکنند کمتر در معرض خروپ?? قرار میگیرند.

 

2. بعضی از ورزشهای زبان منجر به شکل گیری بهتر ، ورزیدگی و در نتیجه قرار گر??تن بهتر آن در دهان میشود.برای این ورزش ابتدا با دو انگشت دهان خود را کاملا باز کنید سپس اجازه بدهید زبانتان به مدت سه ثانیه از دهانتان آویخته شود.

 

3. یک قالب از پیش آماده شده را میان دندانهایتان قرار دهید تا زمانی که خواب هستید مجرای تن??سیتان را باز نگه دارد.مواظب باشید اندازه آن به گونه ای طراحی شده باشد که در خواب به داخل مجرای تن??سی سقوط نکند.

 

4. با عمل جراحی و کاهش حجم با??ت نرم در مجاری بینی میتوانید لذت یک خواب عمیق را تجربه کنید.

 

5. اگر تحمل پوشیدن ماسک بر بینی و صورت خود در تمام طول شب را دارید میتوانید این روش را هم امتحان کنید.

 

6. ممکن است سر و صدای ایجاد شده به دلیل گر??تگی بینی و ع??ونت سینوسها باشد ، برای حل این مشکل میتوانید از انواع روان کننده های بینی ، قطره ها و یا اسپری ها است??اده کرد.

 

7. طب سوزنی می تواند این وضعیت را با کاهش التهاب محلی برطر?? کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...