رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

راهنمای خرید xbox 360

پست های پیشنهاد شده

ایکس باکس ۳۶۰ یکی از بهترین و جذابترین کنسول های بازی برای بچه هاست که به شدت می تونه روی ذهن و خلاقیت لحظه ای کاربر تاثیر بذاره که به نظر من انقلاب بزرگی در نحوه اجرا و گرا??یک بازی های ویدئویی بوجود اورد . الانم که کم کم به ??صل تابستون نزدیک میشیم و من مطمئنم که بچه ها دارن لحظه شماری می کنن تا امتحاناشونو بدن و حسابی بازی کامپیوتری بکنن . من ( محمدرضا امین زاده ) هم تو این سن بودم و دقیقا حس و حال بچه ها تو این موقع از سال رو می دونم . به پدر و مادر های عزیز توصیه می کنم حتما ، لط??ا برای بچه هاشون ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم بخرن . البته اگه بودجه ش رو دارید و می تونید صبر کنید ??کر می کنم دم دمای پاییز ۹۲ ، غول جدید شرکت مایکروسا??ت به نام ایکس باکسوان معر??ی و روانه بازار میشه . خیلی ها می گن آقا واسه بچمون چی بخریم ، تبلت خوبه ؟ جواب منم اینه که پولی که می خواین بدین به تبلت رو بدین ایکس باکس ۳۶۰ یا پلی استیشن ۳ بخرید . واقعا در آینده به بچه ها کمک می کنه . بازی هایی مثل ??وتبال PES 2012 , 2013 و یا بازی درایور و … به شدت در تصمیم گیری کاربر تاثیر مثبت میگذاره . حالا که انقدر از ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم تعری?? کردم نکاتی رو در مورد ایکس باکس و نحوه خرید اون و مسائل حاشیه ای دیگه بهتون بگم ، باشد که کامروا شویم !

[h=2]تل??ظ صحیح xbox و ریشه کلمه xbox :[/h]خیلی این مسئله مهم نیست یعنی نمی خوام خیلی زوم بکنم اما به هر حال بد نیست بدونید که حر?? X چه در لهجه انگلیسی یا British و چه در لهجه آمریکایی یا American به صورت Eks ( ا??کس ) تل??ظ میشه نه iks ( ایکس ) . با این که تل??ظ صحیح رو می دونم اما به خاطر اینکه خشت اول رو آدم خدا نشناسی اینجوری بنا کرده و گوگل هم کلمه ایکس باکس رو بیشتر از اکس باکس تحویل میگیره ما هم به ناچار میگیم ایکس باکس !! طبق تحقیقاتی که من کردم حر?? x در ابتدای کلمه xbox از کلمه DirectX جدا شده . در واقع قبل از معر??ی ، قرار بوده که اسمش DirectX box باشه که به دلایل نا معلومی به Xbox تغییر کرده . DirectX از نام گسترش دهندگان رابط DirectX شرکت مایکروسا??ت گر??ته شده . برخی میگن حر?? X مخ???? کلمه EXtreme یا Xtreme به معنی خیلی زیاد و بی نهایت هست . برخی میگن همه جا مجهول رو با حر?? X نشون میدن پس xbox یعنی جعبه ی نا معلوم یا جعبه ای که معلوم نیست توش چیه . بعضی ها هم میگن که حر?? X خیلی خوب تو دهن می چرخه و حس جالبی رو به خریدار منتقل میکنه . اما با همه این ت??اسیر اکثرا همون قصه اول یعنی DirectX رو معقول تر می دونن . شما چی ??کر می کنید ؟ عدد ۳۶۰ هم خیلی آمار دقیقی ازش در دست نیست . بعضی میگن یعنی ۳۶۰ درجه ، بعضی میگن ۳۶۰ باگ ، ۳۶۰ خطا ، ۳۶۰ مشکل با ایکس باکس ۳۶۰ . برخی هم میگن واسه قشنگی گذاشتن ۳۶۰ . والا من هم نمی دونم دلیل نامگذاری ۳۶۰ چیه اگه کسی می دونه حتما بگه .

[h=2]ایکس باکس Xbox چیست ؟[/h]xbox کنسول بازی قدرتمندی در زمینه اجرای بازی های ویدئوی با کی??یت ، محصول شرکت مایکروسا??ت است که در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۱ ابتدا در آمریکای شمالی ، تاریخ ۲۲ ??وریه ۲۰۰۲ در ژاپن و ۱۴ مارچ سال ۲۰۰۲ در استرالیا و اروپا وارد بازار شد . ایکس باکس همراه با پلی استیشن ۲ ، دریم کست سگا ، گیم کیوب و نینتندو ، نسل ششم بازی های ویدئویی رو شکل می دادن . در موردش خیلی میشه حر?? زد اما جاش اینجا نیست .

[h=2]انواع ایکس باکس ۳۶۰ Xbox :[/h]الان که دیگه ایکس باکس های قدیمی یا??ت نمیشه اما شاید ایکس باکس ۳۶۰ پیدا کنید . پس من ??قط اسم اونا رو به ترتیب سال تولید می گم : ایکس باکس ۳۶۰ مدل core ، مدل premium ، مدل Halo Edition ، مدل Elite و مدل Arcade . اما مدلی که الان رو بورسه و همه ازش حر?? میزنن ایکس باکس ۳۶۰ اس یا اسلیم xbox 360 S or Slim هست که خودش چند تا مدل داره : ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ۴ گیگ : دستگاه ، ??یش component ، یک عدد دسته بی سیم ، هدست ، آداپتور برق ، باتری ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ۲۵۰ گیگ : مشخصات بالا ??قط هاردش ۲۵۰ گیگه . ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح Gears of war با هارد ۳۲۰ گیگ : مشخصات بالا با این ت??اوت که ۲ عدد دسته و یک پک اورجینال بازی Gears of war داخل بسته بندی هست .

xbox-360-slim-Gears-of-war-package.jpgباندل ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح Gears of war

 

■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح Call of duty با هارد ۳۲۰ گیگ : مشخصات اسلیم ۴ گیگ با این ت??اوت که ۲ عدد دسته و یک پک اورجینال بازی Call of duty داخل بسته بندی هست .

Call-of-duty-bundle-xbox-360-slim.jpgباندل ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح Call of duty

 

طرح Gears یا Call گرون تر از xbox 360 Slim معمولی ۴ یا ۲۵۰ گیگه . مسئله خیلی خیلی مهمی که اینجا باید بگم اینه که شاید برید بازار ببینید که ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ۴ گیگ یا ۲۵۰ گیگ از ایکس باکس طرح Gears of war یا طرح Call of duty ارزون تره و شما وسوسه میشید که طرح معمولی رو بخرید اما در واقع خرجی که برای همین طرح معمولی می کنید تا کامل بشه معادل همون پولی میشه که باهاش می تونستید ایکس باکس ۳۶۰ طرح Gears بخرید . به نظر من ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح Gears of war یا Call خیلی معقول تر به نظر می رسه مخصوصا در قبال ایکس باکس اسلیم ۴ گیگ .

[h=2]مقایسه ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم و ایکس باکس ۳۶۰ معمولی[/h]■ ایکس باکس ۳۶۰ مدل Slim کمی باریک تر و سبک تر و همچنین زیبا تر از ایکس باکس ۳۶۰ معمولی طراحی شده ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ، بدون نیاز به سیم و به صورت وایرلس به اینترنت و شبکه آنلاین xbox live وصل میشه اما در ایکس باکس ۳۶۰ معمولی باید به صورت سیمی وصل میشدید . ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم صدا و نویز کمتری نسبت به ایکس باکس ۳۶۰ معمولی داره ■ هارد ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم تا ۳۲۰ گیگ هم هست اما ایکس باکس ۳۶۰ معمولی ۱۶۰ گیگ هارد دارن . ■ در ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم مشکل ۳ چراغه شدن که بر اثر گرمای زیاد درایکس باکس ۳۶۰ معمولی وجود داره حل شده . در ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم اگه گرما از یه حدی بیشتر بشه ، دستگاه خود به خود خاموش میشه . ■ در ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم تنها با یک سیم می تونید کینکت رو به دستگاه وصل کنید اما در ایکس باکس ۳۶۰ معمولی باید یک سیم کانکتور و یک سیم آداپتور برق به کینکت وصل کنید . ■ قیمت ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم در ایران گرون تر از ایکس باکس ۳۶۰ معمولی هست .

xbox-360-vs-xbox-360-slim.jpgمقایسه ایکس باکس ۳۶۰ معمولی با اسلیم

 

 

[h=2][/h][h=2]کینکت Kinect در ایکس باکس ۳۶۰ Xbox اسلیم چیست ؟[/h]کینکت یک دستگاه جانبی برای ایکس باکس ۳۶۰ هست که به کاربر اجازه میده تا بدون در دست گر??تن کنترلر یا همون دسته و تنها با حرکات بدن و ??رامین صوتی ، بازی رو اجرا کنه . کینکت برای اولین بار در ۱ جون ۲۰۰۹ تحت نام پروژه ناتال معر??ی شد . بازی های مخصوص به خودش رو داره و روی پاکت بازی که باید با کینکت اجرا بشه ، لوگوی کینکت می خوره . البته بعضی از بازی ها هم با کینکت و هم بدون کینکت اجرا میشن . یه سیم داره که باید به پورت USB ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم بخوره و بعد از اون باید خودتون رو به کینکت معر??ی کنید . صداتون و قیا??ه و مشخصات ظاهریتون رو به کینکت نشون میدید و کینکت مشخصات شما رو ذخیره می کنه . اگر ۱ ن??ر هستید باید ??اصله ۱٫۸ متری داشته باشید اگه دو ن??رید باید ??اصله ۲٫۴ متری از کینکت داشته باشید . ??ضای اطرا??تون خلوت باشه و نور کا??ی هم وجود داشته باشه . صداهای اضا??ه رو هم کم کنید .

kinect-for-xbox-360-slim.jpgکینکت برای ایکس باکس ۳۶۰

 

 

[h=2]چرا ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم بخریم ؟[/h]■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هم مانند بقیه کنسول های بازی ، برای سرگرمی طراحی شده . اما در بسیاری از موارد به دلیل عشق و علاقه زیاد ، کاربر ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ، مجاب به یادگیری بهتر بازی و است??اده از هوش و در کل تمام توانایی ذهنی خودش میشه . خود من به شخصه از بچگی به بازی های کامپیوتری علاقه داشتم ، بازی ??وتبال و ماشین ( رانندگی آزاد ) از علایق بچگی هام بوده و هست . به جرات می تونم بگم تاثیری که بازی درایور در نحوه رانندگی من گذاشته شاید هیچ آموزشگاه رانندگی نمی تونست بگذاره و همینطور بازی ??وتبال که به شدت تو تصمیم گیری های لحظه ای و همچنین درک صحیح از برنامه ریزی برای رسیدن به هد?? به من کمک کرد . به هر حال توصیه من به پدرها و مادر ها اینه که برای ??رزند عزیزشون کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم رو تهیه کنن ( به خدا تبلیغات نمی کنم واقعا تاثیرش رو دیدم ) تا پیشر??ت ذهنی ??رزندشون رو به چشم ببینید . ■ در بازی های کامپیوتری که خب بازی های ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هم جزو آنهاست ، یکی از ارکان اصلی پیش بردن بازی ، دونستن زبان انگلیسی هست ، پس بچه مجاب میشه تا قدری هم که شده تلاش کنه و معانی لغات انگلیسی رو متوجه بشه و طبق تجربه من در یادگیری زبان انگلیسی ، کلمه و یا اصطلاحی که حین انجام بازی کامپیوتری یاد گر??ته بشه ، به هیچ وجه از ذهن پاک نمیشه . ■ به ??رزند خودتون اجازه بدید تجربه کنه ، حالا نمی خوام برم بالای منبر و ??از نصیحت بردارم اما واقعیت اینه که داشتن ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم برای ??رزندتون ، تجربه ای وص?? نشدنی محسوب میشه و قطعا از دوستان خودش که ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ندارن ، ۲ تا پله از لحاظ هوشی و شناخت محیط کامپیوتری جلو تر هست ، شک نکنید !

[h=2]بهترین جا برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ Xbox اسلیم[/h]ببینید شما شاید از سر کوچتون هم بتونید ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم رو بخرید اما من خیلی توصیه نمیکنم . بهترین جا واسه خرید هر وسیله ای حالا چه الکترونیکی و چه غیر الکترونیکی ، جاییه که بورس هست . جایی که ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم زیاده ، بهترین جا برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ هستش . شهرستان ها رو خیلی اطلاع ندارم اما در تهران بازار توپخونه از نظر من بهترین جا برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ . دلیل هم دارم . دلیلم اینه که ■ به دلیل رقابت می تونید اگه زرنگ باشید از این موقعیت به ن??ع خودتون است??اده کنید . ■ می تونید انواع و اقسام مدل های ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم رو ببینید و بهترین رو انتخاب کنید . ■ هر ??روشگاه می تونه ۱ سری اطلاعات رو در اختیارتون قرار بده که جمعا به ن??ع شماست . ■ به دلیل بورس بودن و محیط بازاری ، قیمت ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم مقداری از محل زندگیتون ارزون تره . شک نکنید . ■ دسترسی به همه وسایل و لوازم جانبی مثل باتری ، دسته ایکس باکس ، بازی های متنوع ، شارژر و … ■ جایی که رقابت وجود داره ، هر مغازه دار سعی می کنه بهترین خدمات رو بده تا به ??روش منجر بشه . ■ خدماتی مثل ریختن بازی ، آپدیت و Jtag کردن همونجا با قیمتی کمتر از بیرون بازار انجام میشه . توجه کنید که در خود بازار توپخونه هم جای خوب و بد داره . گرون و ارزون داره . ??روشنده بی سواد و با سواد داره . ??روشنده منص?? و بی انصا?? داره … تجربه به من ثابت کرده دوستانی که در خود خیابان یعنی بر خیابون توپخونه ، لوازم می ??روشن چون کرایه بیشتری میدن ، به هر در و دیواری میزنن تا جنسشون ??روش بره . در مورد ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هم همینطوره . حتی المقدور از ??روشگاه های داخل پاساژ ??توت خرید کنید . البته داخل پاساژ هم همین ??روشنده هایی که ۴ خط بالاتر گ??تم وجود دارن اما درصدشون کمتره . در هر صورت داخل پاساژ و بیرون پاساژ نداره . شما برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم به طور مطمئن ، باید در مورد اون تحقیق کنید .

[h=2]هنگام خرید ایکس باکس ۳۶۰ Xbox اسلیم به چه نکاتی توجه کنیم ؟[/h]■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم وسیله ای لوکس به حساب میاد که مشتریان خاص خودش رو داره ، اکثرا بچه مایه دار ها سراغ این وسیله می رن و ??روشنده هم تا جایی که راه داشته باشه به مشتری خودش تو لحظه ۵۰ تا چیز رو پیشنهاد میده تا هنگام خرید ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم از لوازم جانبی هم پولی در بیاره . اما واقعا نیازی به یک سری چیز ها نیست . مثل خرید تمام بازی هایی که ??روشنده پیشنهاد میده و یا شارژر سیمی که خیلی ضروری به نظر نمی رسه و یا تبدیل ایکس باکس ۳۶۰ به مانیتور و موارد دیگه . ■ اگه ایکس باکس ۳۶۰ چهار گیگ می خرید حتما یه هارد هم کنارش بخرید اما توجه کنید که ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح گیرز آو وار Gears of war همه امکانات رو با هم داره . چون ایکس باکس ۳۶۰اسلیم ۴ گیگ ، ۱ دسته نداره هارد هم که ??قط برای ذخیره بازی ها داره . اما پک گیرز آو وار ۲ عدد دسته داره ، هارد ۳۲۰ گیگ داره که می تونید بازی ها رو روش نصب کنید . سرعت نصب بازی در این مدل از ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم بیشتره ( این چیزیه که من تست کردم ) . ■ حتما به آپدیت بازی ها و آپدیت خود ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم توجه کنید . برخی بازی های آپدیت LT2 روی آپدیت دستگاه LT3 هم میان . این بازی ها عمومی هستن و آپدیت خیلی واسشون ??رق نمی کنه اما بازی هایی مثل درایور ، کال آو دیوتی ، سونیک جنریشنز و … به آپدیت ایکس باکس ۳۶۰ گیر میدن . به خود ??روشنده بگین که در مورد آپدیت بیشتر توضیح بده و اونی که می خواین رو براتون بیاره . ■ مغازه داری که از آپدیت و بازی و این حر??ا سر در نمیاره خیلی قابل اعتماد نیست . این جور ا??راد خیلی حوصله توضیح ندارن و کار رو میسپارن به ??رد دیگه ای و ??قط پول رو از شما میگیرن . ■ کینکت رو خیلی ها بهتون پیشنهاد میدن اما قیمتش کم نیست حدود ۴۰۰ هزار تومنه ، البته الان . اگه نیاز ندارید نخرید اما اگه حوصله ورجه وورجه کردن دارید و کمی هم چاق هستین حتما بخرین ، باشد که با این راه ها کمی لاغر تر شوید . ■ حواستون به وسایل جانبی مخصوصا دسته ها باشه . دسته های قلابی و ??رعی زیاده تو بازار که به جای اصلی و قیمت اصلی می ??روشن . حتما این پست رو بخونید تا با همه جور دسته ایکس باکس ۳۶۰ آشنا بشید و عملکردش رو هم یاد بگیرید : بررسی کامل دسته ایکس باکس ۳۶۰ ■ حتما ، حتما و حتما قبل از اینکه به ??روشنده پول بدید ، دستگاه رو خودتون تست کنید . منظورم اینه که بازی رو بذارید و با دسته بازی کنید که هم دسته رو چک کرده باشین و هم کنسول رو . ■ از نظر من کنسول ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم واقعا قدرتمند و جذابه و به هیچ وجه دستگاهی مثل نینتندو وی Nintendo Wii به پاش نمی رسه . اگر احیانا ر??تید بازار و ??روشنده به خاطر پول کمی که دارید به شما کنسول نینتندو وی رو پیشنهاد کرد و گ??ت اینم مثل ایکس باکس می مونه ، کلا از مغازش بیاید بیرون !

[h=2]قیمت ایکس باکس ۳۶۰ xbox اسلیم[/h]■ قیمت ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هم مثل خیلی از وسائل الکترونیکی دیگه با دلار بالا پایین میشه . الان که دارم این پست رو می نویسم ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ۴ گیگ حدود ۱ میلیون و ۶۰ تا ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومنه . ۲۵۰ گیگ حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن و طرح Gears Of War و call of duty اگه گیرتون بیاد حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومن هست . بستگی داره از کجا بخرید و چجوری بخرید . اما حدودا همین قیمت هاست . ■ قیمت دسته بی سیم یا وایرلس ایکس باکس ۳۶۰ هم حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومن . ■ قیمت بازی های ایکس باکس ۳۶۰ هم حدود ۴ تا ۷ هزار تومن . البته بازی ها به صورت حلقه ای ??روش میره . اگه یه بازی ۲ تا حلقه DVD باشه قیمتش هم ۸ تا ۱۴ هزار تومنه . ■ قیمت کینکت Kinect هم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومنه . نوسان قیمتی که می بینید به خیلی عوامل بستگی داره . مهمترینش خود ??روشنده است .

[h=2]بازی های رایج ایکس باکس ۳۶۰ Xbox اسلیم[/h]هر کی یه مودی داره هر کی یه سلیقه ای داره اما بعضی مواقع طراحان و سازندگان بازی های کامپیوتری و ویدئویی طوری خلاقیت به خرج میدن که تمام سلایق رو در بر میگیره . به همین دلیل برخی از بازی ها به شدت مورد استقبال عموم قرار میگیره و جای حر?? و حدیث هم نمی ذاره . در ادامه لیست پر طر??دار ترین بازی های ایکس باکس رو می گم . این لیست برای ا??رادیه که نمی دونن هنگام خرید ایکس باکس چه بازی بخرن . لازم به ذکره که بازی هایی که در لیست زیر هستند لزوما زیبا نیستند و شاید برخی از ا??راد خیلی خوششون نیاد اما نظر سنجی که کردم به لیست زیر رسیدم . در لیست بازی های زیر اولویت و ترتیب رعایت نشده . ضمنا این بازی ها به نظر من ارزش خریدن و بازی کردن رو دارن و از خریدشون قطعا پشیمون نمیشین . popular-xbox-360-games.jpg PES 2012 و PES 2013 بازی ??وتبال که واقعا از نظر خود من بسیار بسیـــــــــار زیبا طراحی شده . FIFA2012 و FIFA 2013 بازی ??وتبال که از نظر من ( نظرم شخصیه ) به پای ??ی??ا نمی رسه . Call Of Duty تمام نسخه ها مخصوصا آخرین نسخه ؛ بازی جنگی ت??نگی یک تا ۴ ن??ره روی یک دستگاه و چند ن??ره به صورت آنلاین و شبکه که به شدت مهندسی سازه و بدجوری آدم رو درگیر میکنه . Mortal Kombat 11 بازی مبارزه ای که بعید می دونم کسی بتونه از این بازی بگذره . ا??کت های جدید ، شخصیت های جدید و جذاب و اعتیادی که این بازی داره مثال زدنیه . Gears Of War بازی جنگی ت??نگی ۱ تا چند ن??ره بازی انحصاری ایکس باکس ۳۶۰ Driver ، بازی ماشینی که به صورت مرحله ایه و تو هر مرحله با یه چالش جدید رو برو میشید و ماشین های جدید و گرون قیمت رو می تونید خریداری کنید . Assassin’s Creed تمام ورژن ها ، بازی ان??رادی حماسی تاریخی مبارزه ای که داستان جالبی داره . FIFA Street بازی ??وتبال سالنی ، واقعا محشره . خیلی بازی جذابیه . خنده دار هم هست Resident Evil ??کر نمی کنم احتیاج به تعری?? داشته باشه . بازی های قشنگ دیگه ای هم داره که اسماشونو ??قط می گم . ضمن اینکه اکثر بازی های ایکس باکس ۳۶۰ خیلی خوب طراحی شدن و ارزش بازی دارن . prototype , silent hill , Dirt 3 , forza , Btaman , inversion , Hitman , james bond , Saints Row بازی زیاده باید به صورت تجربی از دوستاتون بپرسید .

[h=2]Jtag در ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم چیست ؟ ایکس باکس Jtag شده بخرم یا نه ؟[/h]الان نمی خوام بگم jtag از کجا اومده و این حر??ا . ??قط اینو بدونید که جی تگ ، یه روش سخت ا??زاری برای هک یه دستگاه مثلا ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هست . حالا مهم اینه که بدونید دو مدل جی تگ داریم . ۱ مدل جی تگ برای کپی خور کردن ایکس باکس است??اده میشه و ۱ مدل جی تگ داریم که با اضا??ه کردن یه قطعه الکترونیکی به بورد ایکس باکس ، عملا می تونید درایو نوری رو حذ?? کنید و بازی ها رو از روی هارد اجرا کنید .الان اگه برید بازار ??روشنده بهتون میگه ایکس باکس جی تگ بدم یا درایو اصلی ؟ که از نظر من دستگاه درایو اصلی بخرید . در واقع شما می تونید ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم درایو اصلی بخرید و بعد بدید واستون جی تگ کنن که بازی ها رو از روی هارد اجرا کنید . ولی متاس??انه باید مراقب جی تگ بورد قدیم باشید . اگه خواستین جی تگ کنید بگین بورد جدید میخوام ، پول بیشتر بدید اما ایکس باکس سالم تحویل بگیرید . مدل درایو اصلی ( بدون جی تگ ) نیاز به آپدیت داره ، خطاهای مختل?? قبل و حین بازی میده و از همه مهم تر بازی از روی دی وی دی درایو اجرا میشه که باعث داغ کردن کنسول و تاخیر در لودینگ بازی ها میشه . البته این مسئله خیلی هم مشکل ساز نیست اما برای کسی که حوصله دردسر و بازار ر??تن رو نداره مدل جی تگ شده بهتره . در مدل جی تگ شده ، بازی ها روی هارد نصب میشن و از روی هارد هم اجرا میشن ، بدون نیاز به وجود DVD در دی وی دی درایو ، این مزیت باعث میشه تا کنسول ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم مثل کامپیوتر بازی رو اجرا کنه ، بدون تاخیر و سر و صدا . با مدل جی تگ شده ، ??یلم و موزیک هم می تونید پخش کنید .

[h=2]چگونه بدون دردسر از ایکس باکس ۳۶۰ Xbox اسلیم است??اده کنیم ؟[/h]حالا از مرحله خرید ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هم گذشتید و ایکس باکس رو به خونه اوردید . پس تازه داستان شروع شده چون عیب و مرضی که ایکس باکس میگیره و ادا اط??اری که در میاره تو همین بخشه . ■ حتی الامکان بازی ها رو روی هارد نصب کنید . در این صورت بازی ها ??قط در قسمت لودینگ Loading نیاز به DVD داره و اینجوری کمتر به لنز و موتور گرداننده DVD ??شار میاد . استهلاک یعنی گرما ، وقتی لنز و موتور کمتر کار کنن ، گرمای کمتری هم بوجود میاد . گرما هم که می دونید قاتل قطعات الکترونیکی محسوب میشه . ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم رو به هر دو مدل ا??قی و عمودی می تونید است??اده کنید اما تجربه به من ثابت کرده که در حالت خوابیده یا ا??قی آسیب کمتری به لنز و موتور گردان می رسه . اصلا استاندارد است??اده از DVD WR به صورت ا??قی هست . البته باز می گم این تجربه منه ، شاید یک ن??ر ۲ سال از ایکس باکس عمودی است??اده کنه چیزیش نشه اما بهتره که ا??قی است??اده بشه . ضمن اینکه اگه حین خوندن DVD در حالت عمودی ، ایکس باکس به طر??ین بخوره زمین ، قطعا ات??اق خوبی واسه ایکس باکستون نمی ا??ته . از طر??ی چراغ سینک دسته ایکس باکس در حالت عمودی یا ایستاده قاطی می کنه . ■ DVD ها رو مرتب تمیز کنید و ایکس باکس رو در محیطی به دور از رطوبت و گرد وخاک قرار بدید . گرد و خاک به تدریج روی ??ن و قطعات دیگه میشینه و علاوه بر ایجاد نوبز و سر و صدا ، باعث استهلاک و گرمای بیشتر میشه . ضمن اینکه روی لنز ایکس باکس ۳۶۰ نباید خاک بشینه . ■ حتما از تکنولوژی JTAG است??اده کنید . برای این کار کنسول رو بدون تجهیزات جانبی به بازار توپخونه ببرید تا ببینید که دستگاهتون JTAG میشه یا نه . اگه بشه ، واقعا عمر ایکس باکس ۳۶۰ شما به شدت زیاد میشه . ■ اگر بازی رو از روی درایو نوری اجرا می کنید قطعا هر ۲ ساعت ۱ بار ۱ استراحت کوچیک هم که شده به ایکس باکس ۳۶۰ بدید . اگرم از روی هارد بازی می کنید باز هم حواستون باشه مخصوصا در ??صل تابستون . از خود انسان هم زیاد کار بکشی مسلما ۱ عیب می ا??ته روش ، چه برسه به اینکه ساخته دست انسان باشه . ■ حین بازی وقتی که DVD داخل کنسول هست به هیچ وجه وضعیت ایکس باکس رو تغییر ندید و تکونش ندید . این کار باعث آسیب دیدن مکانیزم گردش DVD میشه . ■ حتی المقدور دسته و ایکس باکس رو به صورت نرم ا??زاری خاموش کنید . ■ به مسائل آپدیت و کلا نرم ا??زار ایکس باکس ۳۶۰ کار نداشته باشید . بدون اطلاع و دانش دست به چیزی نزنید . اگه انگلیسی بلدید که هیچ اگرم بلد نیستید حداقل معنی عباراتی که در ایکس باکس می بینید رو دربیارید تا اشتباهی کاری رو انجام ندید . ■ به خدا ??شار دادن دکمه های کنترلر یا همون دسته ، به معنای قدرت و سرعت بیشتر نیست . دکمه در هر صورت کار خودش رو می کنه حالا چه با ??شار چه با نرمی و لطا??ت . این وسط دسته شما آسیب میبینه و جیب شما مورد عنایت قرار میگیره .

[h=2]عیب و مشکلات رایج در ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم[/h]عیب و ایراد هایی که روی ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم می??ته در اکثر موارد مربوط به اجرا نکردن بازی هاست . حالا یا مشکل آپدیت دارن یا مشکل سخت ا??زاری . روش های عیب یابی و ر??ع عیب رو نمیشه خیلی باز کرد اما همین که بدونید این مشکلات چی هستند ، لا اقل پیشگیری می کنید . من هم اشاره ای به ر??ع اونا می کنم . ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هیچ DVD رو نمی خونه : به احتمال خیلی خیلی زیاد مشکل از DVD خون یاهمون درایو نوری هست . باید ??ردی که به کار آشناست ، درایو رو سرویس کنه . این مشکل زیاد پیش میاد . ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم برخی بازی ها رو می خونه بعضی رو نمی خونه : عیب یابی این مشکل کمی پیچیده تره . می تونه از درایو نوری باشه ، می تونه از DVD بازی باشه ، می تونه مربوط به آپدیت باشه . همشون باید چک بشن . ■ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم بازی جدید رو پخش نمی کنه و خطای آپدیت میده . خب اینکه کاملا مشخصه مربوط به آپدیت میشه یعنی میگه آقا آپدیت کنسول شما قدیمیه و آپدیت بازی جدیده . ??قط قبل از اینکه دکمه آپدیت رو ok کنید حتما مشاوره و تحقیق کنید . ■ بازی جدیدی رو روی هارد ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم نصب کردید بازی هم تا ۵ دقیقه ۱۰ دقیقه نمایش داده میشه اما بعد از اون خطا میده و از بازی بیرون میاد : این مشکل بیشتر به دلیل آپدیت دشبورد ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم هست . در اکثر مواقع اگه بازی رو از روی هارد پاک کنید سپس اجرا کنید مشکل حل میشه . اما برای ر??ع همیشگی این مشکل باید از dvd هایی که به روش برنر مکس Burner Max رایت شدند و قیمیتی بیشتر از بازی های معمولی ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم دارن است??اده کنید . ■ درب درایو نوری باز نمیشه : این مشکل مربوط به خود ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم نیست بلکه این مشکل برای اکثر درایو های نوری می??ته . مشکل از موتور یا تسمه موتوری است که مسئول باز و بسته کردن درب درایوه . عوضش کنید قطعا درست میشه . ■ میگن که ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم به هیچ وجه دیگه ۳ چراغه نمیشه من هم تا حالا ندیدم ، پس خیالتون بابت این مسئله راحت باشه . با این توضیحاتی که دادم قطعا اشتباهات شما هنگام خرید ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم و حین است??اده از اون کمتر میشه . اگه مشکلی در پست هست و یا نظر خاصی دارید حتما ب??رمایید ، اعمال میشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...