رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

تحلیل آمار فروش 4.2 میلیون عددی پلی استیشن 4؛ این رقم به چه معنا است؟

پست های پیشنهاد شده

دیروز در نمایشگاه CES، سونی خبر داد که پلی استیشن 4 در سراسر جهان 4.2 میلیون ??روش داشته است. این رقم، نمایانگر ??روشی بسیار تاثیر گذار است؛ اما در مقایسه با Xbox One و Wii U چگونه به نظر می‌رسد؟ نسبت به نسخه‌های قبلی، کنسول جدید چه میزان سریع‌تر ??روش کرده است؟ با ما در ادامه همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده است.

 

 

 

 

پیش از اینکه بحث را شروع کنیم اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به وضعیت ??علی سه کنسول محبوب بازی.

Total-Sales-Infographic.png

4.2 میلیون پلی استیشن 4 از زمان ارائه این محصول به بازار یعنی 15 نوامبر، تا تاریخ 28 دسامبر در سراسر دنیا ??روخته شده است. همچنین این کنسول هنوز در خود کشور ژاپن ارائه نشده است. از آنجا که سونی در حال حاضر تمام تلاش خود را برای تولید کنسول‌های مورد نیاز بازار می‌کند، می‌توان گ??ت اگر در تمام کشورها مثل ژاپن نیز ??روش آغاز شده بود همچنان آمار به همین میزان 4.2 میلیون باقی می‌ماند، چراکه هم‌اکنون سونی با تمام توان خود در حال پوشش نیاز بازار به پلی‌استیشن 4 است؛ در حال حاضر بسیاری از خرده ??روشی‌ها موجودی پلی استیشن 4 را به پایان رسانده‌اند و منتظر هستند تا سونی تولید و عرضه خود را به نرخ تقاضا برساند. با این حساب، هم‌اکنون دست‌یابی به آمار حقیقی تقاضای جهانی برای این کنسول محبوب مشکل است.

3 میلیون Xbox One از زمان عرضه به بازار یعنی در 22 نوامبر، تا 31 دسامبر، یعنی در بازه زمانی حدود 5.5 ه??ته ??روخته شده است. همانند PS 4، ایکس‌باکس وان نیز هنوز در کشور ژاپن عرضه نشده است ولی مایکروسا??ت نیز تقریبا تا جایی که می‌توانسته تقاضا را تامین کند به ??روش کنسول خود پرداخته است. با این حال ایکس‌باکس وان هم‌اکنون در انبار ??روشگاه‌هایی نظیر آمازون، گیم‌استاپ و خرده‌??روشی‌های متعدد دیگری موجود است. به نظر می‌رسد تامین و عرضه ایکس‌باکس وان به تقاضای زمان عرضه رسیده است و بزودی طی ماه‌های اخیر می‌توانیم تصویر واضح و دقیقی از میزان تقاضای این کنسول در دست داشته باشیم.

نینتندو آخرین بار آمار ??روش رسمی خود را در اواخر ماه اکتبر ارائه کرد و بر اساس آن، این کمپانی 3.91 میلیون کنسول Wii U را بطور جهانی در طی حدود یازده ماه که از ارائه آن می‌گذرد به ??روش رسانده است. تخمین زده می‌شود نینتندو در بازه زمانی پس از آن خصوصا در ماه‌های پراهمیت نوامبر و دسامبر به آمار 4.5 تا 5.2 میلیون ??روش دست یا??ته باشد. با این حال تا زمانی که داده‌های رسمی توسط نینتندو ارائه نشود این رقم‌ها ??قط حدس و گمان هستند.

[h=2]آغاز به کار ??روش این کنسول‌ها تا چه میزان قدرتمند بوده است[/h] بطور خلاصه می‌توان گ??ت پلی استیشن 4 شروع خیره کننده‌ای داشته است، ایکس باکس وان نیز آمار آغازین قابل توجهی را به خود اختصاص داده ولی Wii U همچنان در حال تقلا کردن است. اما این آمار در مقایسه با نسل قبلی این کنسول‌ها به چه شکل بوده است؟ آیا این نسخه ها بهتر از اجداد خود ??روش داشته‌اند؟

پاسخ بطور قاطعانه "بله" است. انجام مقایسه مستقیم تا حدودی مشکل می‌نماید چرا که عرضه جهانی نسخه‌های جدیداز مجرای نه چندان گسترده‌ای انجام می‌شود و هر دو شرکت مایکروسا??ت و سونی بصورت مرحله به مرحله ??روش کنسول‌های خود را در کشورهای مختل?? آغاز کردند. این مساله تا حدودی از ارزش داده‌های شش تا هشت ه??ته اول ارائه کم می‌کند اما با این حال وضعیت ??علی از این قرار است.

Launch-Sales-Infographic.png

Xbox 360 در شش ه??ته‌ی اول 1.5 میلیون دستگاه ??روش داشت. حال توجه کنید که Xbox One در همین بازه زمانی 3 میلیون دستگاه ??روش داشته است.

سونی 1.7 میلیون پلی استیشن 3 در هشت ه??ته‌ی اول به ??روش رساند. در مقابل، نسخه چهارم پلی استیشن در بازه زمانی مشابه مو??ق به ??روش 4.2 میلیون دستگاه شده است.

و در نهایت، Wii U اگر چه در سال 2013 در حال تقلا برای ??روش بیشتر بود ولی در اصل ??روش خود را با شروعی خیره کننده آغاز کرد. ??روش 1.53 میلیون کنسول در آمریکا و ژاپن در عرض 6 ه??ته اول ارائه، دستاورد این دستگاه بود. وضعیت ??روش بخش اروپا در مورد این کنسول در دست نیست ولی احتمالا ??روش این قسمت آمار Wii U را به 2 میلیون دستگاه می‌رساند. این رقم 1 میلیون عدد از ایکس‌باکس وان و 2.2 میلیون از پلی استیشن‌ 4 پایین‌تر است.

[h=2]بنابراین چه نتیجه‌گیری می‌توان داشت[/h] بطور مشخص مقایسه ??روش 4.2 میلیونی پلی استیشن چهار در مقابل ??روش 3 میلیونی ایکس‌باکس وان مایکروسا??ت نتایج جالبی بدست می‌دهد که می‌توان هرگونه نتیجه‌گیری را با آن ترسیم کرد. با این حال حقیقت این است که هر دو کنسول تقریبا تمام موجودی خود را در طول تعطیلات به ??روش رسانده‌اند. همانطور که گ??ته شد در طول این تعطیلات دست یا??تن به یک کنسول ایکس‌باکس وان آسان‌تر بود ولی در اصل باید منتظر بمانیم و در طی ماه‌های اخیر ببینیم که آیا این کنسول‌ها با تقاضای پایدار روبرو می‌شوند و یا به سرنوشت Wii U دچار شده و ??قط با شروعی طو??انی خود را به رخ می‌کشند و به سرعت نیز از صحنه محو می‌شوند.

ما می‌توانیم بر اساس آماری که ارائه شد سه نتیجه‌گیری حقیقی داشته باشیم:

[h=3]۱) Wii U حسابی به دردسر ا??تاده است[/h] هر دو کنسول مایکروسا??ت و سونی، آمار ??روش یک ساله Wii U را تنها در عرض چند ه??ته خجالت زده کردند. هر دو این کنسول‌ها اگر تا کنون اتاق نشیمن‌ها را از چنگ Wii U در نیاورده باشند بزودی این کار را خواهند کرد.

[h=3]۲) کسب و کار کنسول‌های بازی به شدت قدرتمند است[/h] عرصه بازی‌های PC پر رونق است؛ همینطور بازی‌های موبایل هم رشد قابل توجهی دارند. ولی به نظر می‌رسد هیچ‌کدام به پویایی و رونق کنسول‌های سنتی بازی نیستند. مشاهده آمار شروع قدرتمند پلی استیشن 4 و ایکس‌باکس وان آن هم در مقایسه با آغاز ??روش نسخه‌های قبلی که با مشکلات ??راوانی برای سونی و مایکروسا??ت همراه بود بسیار تاثیرگذار است.

[h=3]۳) هنوز راه درازی در پیش است[/h] طر??داران هر برند می‌توانند بر اساس آماری که ارائه شد خوشحالی خود را به هر نحوی ابراز کنند. آمار آغاز حرکت بسیار مهم است ولی از آنجا که احتمال می‌رود هر دوی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 بالای 80 میلیون دستگاه در زمان زندگی‌شان به ??روش برسانند، اهمیت دادن بیش از حد به چند میلیون اول چندان منطقی نیست. در حقیقت این تازه آغاز بازی است.

Global-Install-Bases.pngمنبع:www.zoomit.ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هیچی دیگه طبق معمول حاکی از امپراطوری بی پایان ps در جهان کنسول ها می باشد.:1975:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:4: خبر خوبی بود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...