رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

۱٫۲٫۳ اکشن!

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

صنعت بازی های رایانه ای برای ما بازیبازان واقعا عزیز است؛ چرا که ما بازیبازان به واسطه این صنعت است که شاهد ات??اقات بزرگی در ??کر، ت??کر، خلق و خوی و حتی در زندگی خودمان هستیم . به عنوان مثال، با پایان بازی Red Dead آموختیم که در سخت ترین شرایط هم که شده عهدی را که با خانواده مان در نقش پدر یا همسر بسته ایم یعنی محا??ظت از خانواده را ??راموش نکنیم و تا پای مرگ از آنها محا??ظت کنیم و ….

 

همانطور که درجریان هستید یکی از مهم ترین بخش های بازی های رایانه ای بخش ا??تتاحیه یا همان بخش آغازین بازی است که واقعا نقش مهمی را برای بازیباز که در حال انجام بازی است ای??ا میکند؛ به طوری که اگر ??صل ا??تتاحیه نامناسب بوده مخاطب خود را از دست می دهد حتی اگر بازی غنی و خوبی باشد. به همین دلیل شاهد ??صل های ا??تتاحیه هایی بی نظیر برای بازی های رایانه در طی دهه اخیر بوده ایم که واقعا عالی کار شده اند و جای تقدیر دارند به طوری که دیگر کمتر شاهد نارضایتی مخاطبان به دلیل ??صل های ا??تتاحیه بد هستیم.

برای اینکه یک ??صل ا??تتاحیه خوب داشته باشیم به تازگی بازی سازان از یک روش در بازی هایشان است??اده میکنند که من به آن میگویم: چسبیدن یقه مخاطب!

این روش واقعا به تازگی مرسوم شده است که در همان لحظات اولیه بازی مانند بازی Dead Space2 شاهد ات??اقات شگ??ت انگیز برای شخصیت اصلی هستیم که اغلب در پایان بازی ها یا در ??صول آخر و پرده سوم داستان گویی بیشتر شاهد آن بودیم اما به تازگی بازی سازان گوشه ای از توانایی های خود را در به تصویر کشیدن صحنه های بسیار هیجان آور را به رخ مخاطب می کشند تا مخاطب هرچه بیشتر برای ادامه دادن بازی و به پایان رساندن آن بازی ترقیب شود و برای دیدن سکانس های بعدی بازی لحظه شماری کند

همه ی ما تا این لحظه بازی های بسیار زیادی را به اتمام رسانده ایم و از انها خاطرات بسیار زیادی داریم که بخش اعظمی از آن ها برمیگردد به بخش ا??تتاحیه آن ها ؛ با بعضی از آنها اشک ریخته ایم و با بعضی از آنها وحشت کردیم و در بعضی از آنها غرق شده ایم! به همین دلیل در اولین مقاله ام در سایت گیم??ا در مورد ۱۰ بخش ا??تتاحیه برتر به گ??تگو خواهیم پرداخت.

 

deadspace3-demo.jpg

10- Dead Space

واقعا یکی از جالب ترین بخش های ا??تتاحیه را این بازی دارد. در ابتدای بازی در حالی که همه چیز به خوبی و خوشی به سر میبرد و شما در حال مشاهید Credit یا همان نام اعضای تیم سازنده بازی هستید که یک د??عه با توهمی عجیب از Isac طر?? میشوید! این تازه ابتدای ماجراست و چند لحظه پس از آن ،وقتی که آیزاک به حالت عادی برمیگردد خود را درمیان موجی عظیم از نکرومور?? های مهربان!! می یابد که باید با ??رار کردن از دست آنها جان خودش را نجات دهد که واقعا عالی کار شده است.

 

limbo.jpg

9- Limbo

جالب و آرام ترین بازی در طی ۴ سال اخیر همین بازی بود . در ??صل ا??تتاحیه این بازی سازنده بازی تکلی?? خود را با مخاطب با است??اده از تمامی اتمس??ر های محیط روشن می کند ؛ یک بازی خسته و دلگیر که مخاطبان خاص خودش را دارد. در ??صل ا??تتاحیه بازی هیچ موسیقی نمی شنویم و ??قط صدای چند قطره آب و خش خش چیز های مختل?? را می شنویم و با باز کردن چشم پسرک م??لوک با او در سرنوشتش در این برزخ لعنتی همراه می شویم.

 

pnl_mex_farcry3-684x225.jpg

8- Far Cry3

دیوانه وار ترین بازی ای که من در این ۳ سال اخیر تجربه کرده ام. این بازی با داشتن داستانی ??وق العاده که سیر تحول یک پسر ناز پرورده آمریکایی را به یک شکارچی بزرگ و سلطان جنگل شدن را نشان میداد، گیم پلی عالی و صداگذاری و موسیقی بسیار زیبا هم از دیگر شاخص های این بازی بودند. اما عنصری که باعث می شود که داستان بازی عالی شود جناب واس است. در ??صل ا??تتاحیه بازی شاهد یک ??یلم از دوران خوش شخصیت اصلی بازی (جیسون) در این جزیره همراه با دوستانش هستیم که با پایان ??یلم جناب واس وارد حالت سخن وری اش میشود و با یک سخنرانی زیبا جزیره را توصی?? می کند . در ادامه با ??رار از دست ماموران واس و کشته شدن برادر جیسون در این راه همراه می شویم که واقعا تاثیر گذار است و در پایان هم با یک حادثه شاهد عبارت ubisoft presents خواهیم بود!

 

BatmanArkhamCity_Hero_071.jpg

7-Batman Arkham City

در روایت ها آمده است که بهترین بازی سال ۲۰۱۱ این بازی است . این بازی دارای یک بخش ا??تتاحیه واقعا عالی است. بروس وین برای سخن رانی به شهر آرکام یا همان بخش ??قیر نشین گاتام ر??ته است تا یک سخن رانی ضد شهر آرکامی داشته باشد که در انتهای سخنرانی اش ماموران هوگو استرنج (آنتاگونسیت) او را بیهوش کرده و با خود میبرند. پس از آن بروس وین خود را در برابر هوگو استرنج میابد. هوگو میداند که بروس بتمن است و با گ??تن این موضوع او را شوکه و صد البته تهدید میکند. پس از آن بروس وین مانند تمامی زندانی ها وارد این شهر میشود و با یک مبارزه جانانه با ماموران پنگوئن آن هم با کت و شلوار اتو شده همراه می شود. سپس با پوشیدن لباس بتمن خود را برای یک شب طولانی و تلخ آماده میکند

Skyrim.jpg

۶-The Elder scrolls 5:Skyrim

بدون شک حماسی ترین بازی سال۲۰۱۱ دارای حماسی ترین ??صل ا??تتاحیه نیز است. در ??صل ا??تاحیه این بازی بزرگ شما طبق معمول این سری بازی در حال ر??تن به سوی محل اعدام خود به دلایلی هستید ن??ر اول اعدام شده و از ص??حه روزگار محو میشود.ن??ر دوم وحشت میکند و سعی برای ??رار می کند اما کمان داران از او پذیرایی کرده و او را میکشند.ن??ر سوم شما هستید. نامتان خوانده می شود. با خوانده شدن نامتان صدای اژدهایی به گوش میرسد.جلاد به بالای سرتان میاید و اماده برای کشتن شماست اما وقتی که میخواهد شمشیرش را بالای سر ببرد و سر شما را مثل دیگر زندانی ها قطع کند آن اژدها وارد میشود! و باعث ??رار کردن شما می شود. آن اژدها با ??راری دادن شما در واقع شما را به مبارزه می طلبد و یک حماسه ای دیگر اما این بار در اسکایریم آغاز می شود.

red-dead-redemption-20091030040330159_640w2.jpg

۵- Red Dead

??صل ا??تتاحیه این بازی واقعا شاهکار به تمام معناست. در ابتدای بازی شاهد تبعید شدن شخصیت اصلی بازی به مک ??ارلند هستیم . جان دستانش بسته شده و توسط آن دو آدم که در انتهای بازی جان را می کشند او را سوار بر قطار میکنند. بخش اعظمی از زیبایی ??صل ا??تتاحیه بازی بر دوش همین قطار است. مسا??ران این قطار همه و همه در بازی دارای نقشی هستند و با صحبت هایی که می کنند به نوعی خودشان را برای ما معر??ی می کنند به همین علت شاهد شخصیت پردازی آنها به بهترین شکل ممکن هستیم.

 

uncharted2a1.jpg

4- Uncharted2: Among Thieves

این قسمت از بازی های آنچارتد به نظر من در سگانه اش دارای بهترین ??صل ا??تتاحیه است. در ??صل ا??تتاحیه این بازی شاهد یک بخش پر تنش و استرس هستیم. قطار از مسیرش خارج شده و از کوهی که کنارش است در حال سقوط است. حال ناتان هم که همه ی ماجرا ها زیر سر اوست باید از قطار وارونه شده بالا برود و خود را از این مخمصه نجات دهد. واقعا طراحی مرحله و موسیقی در این مرحله به عالی ترین شکل ممکن پیاده سازی شده است؛ قطار وارونه است و به همین دلیل باید از صندلی هایی که در حالت عادی روی آن می نشستید بالا بروید . به این می گویند طراحی مرحله ناب ناتی داگی!

bioshock_infinite_b_297361.jpg

۳- Bioshock : Infinite

یکی از دلایل معرو?? بودن سری بازی های بایوشاک تا کنون، علاوه بر داستان معرکه و گیمپلی ??وق العاده جذاب، داشتن ??صل های ا??تتاحیه محشر است. در این قسمت شاهد بهترین ??صل ا??تتاحیه در این سه گانه بوده ایم.

بوکر در قایق نشسته و به سخن های نا معلوم آن دو ن??ر که روبرویش نشسته اند گوش می دهد و هیچ چیزی متوجه نمی شود… رسیدیم! دو باره یک ??انوس دریایی مرموز… دختره رو واسه مون بیار قرض هات رو سا?? کن؛ جمله ای که مدام در ذهن بوکر در حال تکرار و بر روی درب ورودی آن ??انوس نوشته شده است وصد البته انگیزه اش برای ادامه راه است. درب ??انوس را باز کرده و پس از چند دقیقه به بالا ترین نقطه آن میرسد. صندلی ای مرموز تر به استقبال او می آید که مانند آسانسور او را به شهر آسمانی کلمبیا میبرد. بوکر بر روی صندلی می نشیند. ۳،۲،۱ پرتاب؛این پرتاب همانا و غرق شدن ما در آسمان بیکران کلمبیا همان. در این بخش از بازی سازندگان واقعا گل کاشتند و با است??اده از موسیقی ??وق العاده بازی اثر گری شایمن توانسته اند که ما را در همان لحظات اولیه بازی مات و مبهوت کنند. حال در این لحظات شاهد داستان گویی محیطی هستیم و تمام عقاید و ایدئولوژی های سازنده کلمبیا یعنی زاخاری کامستاک را بر روی تمامی اجسام معلق در آسمان از جمله اتوبوس های هوایی و… شاهد هستیم.

the-walking-dead-2-clementine1-1152x648-940x198.jpg

۲- The Walking Dead

بهترین بازی سال ۲۰۱۳که در بخش ا??تتاحیه نیز واقعا عالی ظاهر شد و توانست مخاطبان بسیار زیادی را در همان لحظات اولیه بازی مات و مبهوت سازد.

در ابتدای بازی شاهد انتقال لی(شخصیت اصلی ??صل اول بازی) به زندان توسط یکی از نیروهای پلیس هستیم. پلیس در حال رانندگی کردن است و لی نیز در صندلی عقب نشسته است. در جمله هایی که میان این دو ن??ر رد و بدل می شود ما شاهد شخصیت پردازی لی به بهترین شکل ممکن توسط سازندگان بازی هستیم.بعد از چند دقیقه شاهد عبور ماشین ها و بالگرد های پلیس در جهت مخال?? ماشین انتقال لی هستیم. در این لحظات این سوال برای ما پیش می آید که چه ات??اقی ا??تاده است که ناگهان با تصاد?? کردن ماشین با یک زامبی که در وست خیابان ایستاده است پاسخمان را به بهترین شکل ممکن می گیریم. پس از این رویداد شاهد ات??اقات شگ??ت انگیز و شوکه کننده از جنس The Walking Dead خواهیم بود.

thelastofusgoinghunting.jpg

۱- The Last Of Us

و اما به بهترین بخش از این مقاله رسیدیم.بهترین ??صل ا??تتاحیه بازی های رایانه ای که بدون شک هم باید همین طور باشد و اما شرح وقایع ا??تتاحیه این بازی عظیم:

هوا دیگر تاریک شده و دیگر از نیمه شب گذشته است. جول به دمبال کار می گردد و نمی داند که امشب تولد اوست. دخترکی نازنین به نام سارا بر روی کاناپه نشته است و هدیه ای را هرچند ناچیر برای پدر زحمت کشش آماده کرده است. جول به کنار دختر می آید و بدون توجه به شوق و ذوق دخترش مشغول تماشای مسابقه ??وتبال میشود. دخترش این روز را به او یاد آوری میکند و به او هدیه ای (ساعت ترمیم شده جول) را به او می دهد . جول که از آن مدل آدم هایی است که همیشه خوشحالی شان را مخ??ی می کنند ساعت را گر??ته و با شوخی بحث را عوض کرده و به سارا می ??هماند که الان موقع خوابه جول دخترش را میخواباند . سارا از خواب بیدار می شود و با جواب دادن گوشی تل??ن به دنبال پدرش می گردد اما پدرش را پیدا نمی کند. در حالی که شهر در خواب است اما . گویا نوعی بیماری گیاهی از نوع قارچ “Cordyceps??? وارد بدن انسان‌ها شده و ژنتیک‌شان را تغییر داده و آن‌ها را به موجودات ترسناکی تبدیل کرده است. این ماده مستقیم از قسمت راست جمجمه وارد می‌شود و در آن‌جا رشد پیدا می‌ کند؛ به‌ طوری که تمام سر را می‌ گیرد و دیگر آن ??رد اختیار ر??تارهای خودش را ندارد. جول سراسیمه به خانه برمیگردد و همراه با تامی (برادرش) و سارا تصمیم می گیرند از شهر ??رار کنند. در بین راه تامی از جول و سارا جدا می شود و جول و سارا ادامه راه را دو ن??ره می روند. اما در بخش خروجی شهر و دقیقا لحظه ای که آن دو ??قط چند قدم با آزادی ??اصله دارند ماموری امنیتی تا دندان مصله شده ای دیده میشود. او ??کر می کند که جول و سارا آلوده هستند و با تیم پشتیبانی هم صحبت می کند او که می بیند بچه ای خردسال همراه مردی میان سال است به تیم پشتیبانی می گوید که بچه ای هم هست نمیشه….. ولی اودستور را می پذیرد و تصمیم می گیرد که به آن دو شلیک کند. جول که تصمیم آن سرباز را دریا??ته است تصمیم به ??رار می گیرد اما دیگر دیر شده … سارا مورد اصابت گلوله قرار میگیرد.به زمین می??تد. تامی بالاخره خودش را به آن دو میرساند و آن مامور را به درک واصل میکند…….سارا اشک میریزد و گریه میکند…. از او خون به مقدار زیادی ر??ته است…ترسیده است.

-عزیزم این کار رو با من نکن خواهش میکنم … سارا …. خواهش می کنم که این کار را با من نکن…

-سارا اشک می ریزد و در حالی که می خواهد از پدرش خداحا??ظی کند …جان می دهد

حال نوبت استاد گوستاوو سانتاولابا است که با هنر نمایی خود اشک را بر گونه ما جاری کند و با موسیقی متن بازی که هنگام credit اولیه بازی می شنویم اشک بر گونه های مان جاری می شود . gamefa

ویرایش شده توسط ghost mahdi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شروع dead space واقعا عالی بود.

از همه جالبتر شروع far cry 3 بود.

راستی twd بهترین بازی سال 2012 است نه 2013

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارکهام سیتی که انصا??ا یه شاهکار بود:4: ??ار کرای رو که باهاش حال نکردم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بهترین شروع بازی واسه بازیه اخرین ما هستش

ولی نکته ای که هست اینه که بهترین شروع بازی واسه بازی خدای جنگ نسخه سومش هست که شروع بسیار طو??انیی داشت .موندم چرا تو لیست نیستش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

the last of usتوی کل تاریخ بهترین بازیه بدون شک متنشو خوندم داشت گریم میگر??ت:sad::369167new03mb0ow:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شروع ??ار کرای 3 و اخرین ما بهترین بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...