رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saman mi

وب‌گرد: 6 وب‌سایت برتر در زمینه یادگیری زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری کدامند؟

پست های پیشنهاد شده

«وب‌گرد» در روزهای سه‌شنبه منتشر می‌شود و در آن با ابزارهای تازه و وب‌سایت‌های کاربردی دنیای مجازی آشنا خواهید شد. «وب‌گرد» ??رصتی برای غرق شدن در دنیای مجازی است.

اگر وب‌سایت یا ابزار کاربردی می‌شناسید، آن را از طریق ایمیل webgard[at]zoomit.ir به ما معر??ی کنید.

[h=2]W3schools.com[/h] W3Schools.jpg

اگر بتازگی قصد یادگیری زبان برنامه نویسی را داشته و یا یک برنامه‌نویس متوسط هستید، این وب‌سایت ??وق‌العاده در زمینه آموزش برنامه نویسی را به شما معر??ی می‌کنم. W3shools دروس مت??اوتی در زمینه‌های گوناگونی همچون برنامه نویسی وب و زبان‌های اسکریپت‌نویسی همچون html، html5، css، asp، Ajax،jQuery ،javaScript و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر مایلید قابلیت‌های خود در این زمینه را گسترش دهید، این وب سایت را منبعی عالی برای آموزش و یادگیری خواهید یا??ت.

[h=2]Codeavengers.com[/h] Code-Avengers.jpg

 

اگر مایلید برنامه‌نویسی برای ساخت بازی، اپلیکیشن‌ یا وب‌سایت‌هایی که از html\html5، css3، java Script python است??اده می‌کنند را بیاموزید و در عین حال مایلید از شیوه آموزشی سرگرم‌کننده‌ای است??اده کنید، پس این وب‌سایت برای شما ایده‌آل خواهد بود. این سایت از محیط‌های آموزشی سرگرم‌کننده و مشارکتی است??اده کرده که برای تمامی گروه‌های سنی، کارآمد و قابل‌توجه می‌باشد. حتی اگر در زمینه برنامه‌نویسی اطلاعاتی متوسط هم داشته باشید، در اینجا باز هم می‌توانید موضوعاتی جالب برای یادگیری بیابید.

[h=2]Codecademy.com[/h] Learn-to-code---Codecademy.jpg

دیگر وب‌سایت جالب در زمینه برنامه نویسی Codecademy.com است که برای یادگیری زبان‌هایی همچون جاوا اسکریپت، HTML/CSS, PHP, Python و روبی به کار می‌رود. همچنین شما می‌آموزید چگونه از برخی از APIهای معرو?? را در وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های خود است??اده کنید. Codecademy از سیستم آموزشی مدرنی برخوردار می‌باشد که بر مبنای میزان مشارکت و تعامل کارآموز برنامه‌ریزی شده است. در این سایت دوره‌های کامل برنامه‌نویسی برای مبتدیان موجود می‌باشد. لازم است دیگر‌بار اشاره کنیم که این وب‌سایت هم برای تازه‌کارها و هم برای برنامه‌نویسان متوسط سودمند است. در عین حال برنامه‌نویسان ممتاز هم می‌توانند از نکات و آموزش‌های جالب ارائه شده در این سایت است??اده کنند.

[h=2]Tutorialspoint.com[/h] Codecademy.jpg

Tutorialpoint از تعداد زیادی خودآموز برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی در سطوح بالاتر برخوردار می‌باشد که امروزه نیز مورد است??اده قرار می‌گیرند. در اینجا می‌توان برای هر نوع زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری که چیزی در موردش شنیده‌اید، آموزشی یا??ت ( آن‌دسته از زبان‌ها که در حال حاظر است??اده می‌شوند). علاوه بر این، در این وب‌سایت برای دیگر رشته‌ها همچون DIP، OS، SEO، Telecome، DBMS و دیگر قالب‌های نرم‌ا??زاری نیز دوره‌های آموزشی موجود است. برخی از زبان‌های متداولی که در این سایت آموزش داده می‌شوند عبارتند از: جاوا، C++, PHP, Python, Ruby C#, Perl, VB.Net, ios.

[h=2]Msdn.microsoft.com[/h] MSDN-the-Microsoft-Developer-Network.jpg

اگرچه برنامه‌نویسان مبتدی ممکن است آموزش‌های MSDN یا (شبکه توسعه‌دهنده مایکروسا??ت) را قدری دشوار بیابند، اما هنوز هم برای کسب مهارت‌های بالا در زمینه اونواع متدهای توسعه ترم‌ا??زار تحت دا‌ت‌نت همچون VB.Net، C# و دیگر زبان‌ها، این وب‌سایت منبعی بسیار عالی می‌باشد. در اصل این سایت خودآموزی جامع، برای برنامه‌نویسان مبتدی و پیشر??ته به شمار می‌رود.

البته ممکن است تازه‌کارها، قدری در کار با آن راحت نباشند. منابع بی‌شماری وجود دارند که اوقاتی دشوار را برای تازه‌کارها ??راهم می‌کنند؛ مخصوصا اگر ??رد نداند باید دنبال چه چیزی باشد. اما در این وب‌سایت می‌توان تعداد زیادی اپلیکیشن نمونه، خود‌آموز و دیگر منابع مرتبط را که توسط مایکروسا??ت و دیگر اعضاء این وب‌سایت آپلود شده را دریا??ت و مورد است??اده قرار داد. همچنین می‌توان در ر??ع مشکلات و بهبود مهارت‌ها، از دیگر اعضاء گروه درخواست کمک کرد.

[h=2]Lynda.com[/h] lynda.jpg

شاید در مورد لیندا، پیش از این هم شنیده باشید. لیندا ویدئوهای آموزشی مناسب و ساده‌ای را در اختیار کارآموزان قرار می‌دهد. در این وب‌سایت که یکی از سایت‌های آموزشی خوب و قدیمی است، می‌توان در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر، مطالب خوب و آموزنده‌ای را در قالب آموزش‌های ویدئویی دریا??ت نمود. اگر به دنبال بهبود قابلیت‌های خود هستید، پس این وب سایت می‌تواند نمونه‌ای ایده‌آل به شمار رود. علاوه بر زبان‌های برنامه نویسی، لیندا در مورد سایر موضوعات همچون مدل سازی سه بعدی، CAD و عکاسی نیز آموزش‌های جامع و کاربردی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...