رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

مقایسه ۴ گوشی در رده ۸۰۰ هزار تومان بازار!

پست های پیشنهاد شده

15.jpg

به تازگی شاهد روند رو به رشد خرید تل??ن‌های هوشمند در بازار هستیم، تل??ن‌هایی که روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها ا??زوده می‌شود و بازار آن‌ها هم، داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود. رده ۸۰۰٫۰۰۰ تومان بازار، از جمله رده‌های پرطر??داریست که تل??ن‌های بسیار ارزشمند و جالبی در آن حضور دارند، جالب‌تر اینکه در این چند مدت، بعضاً پرچمدارهای سابق کمپانی‌ها هم کم‌کم به این رده پای می‌نهند! از این پس در بلاگ آی‌تـی‌رسان، بر آن شدیم تا هر بار رده‌ای مشخص از بازار را انتخاب کرده و چند تل??ن هوشمند پرطر??دار و ارزشمند آن رده را در مقابل یک‌دیگر، در ۱۰ راند مختل?? بررسی و مقایسه کنیم تا در نهایت مشخص کنیم، کدامین ‌یک برای شما، انتخاب برتر است! پس با ما در این قسمت، همراه باشید.

با شرکت‌کنندگان آشنا شوید…!

اسند جی۷۰۰

محصولی از کمپانی چینی هوآوی که چندی پیش، همراه نمایشگر ۵ اینچی، پردازنده چهارهسته‌ای و پشتیبانی از دوسیم‌کارت معر??ی گشت و بعد از مدتی کوتاه، با قیمتی بسیار مناسب وارد کشور شد.

اکسپریا اس‌پی

از ارزشمندترین گوشی‌های ساخت سونی که اسم و رسم بسیاری برای خود در بازار پیدا کرده و به همراه سخت‌ا??زار بسیار قدرتمند و طراحی زیبا، عاشقان دل‌باخته زیادی دارد!

اکسپریا تی

پرچمدار اسبق سامورایی‌های ژاپنی در سال ۲۰۱۲ که همراه نمایشگر ۴٫۵۵ اینچی HD، دوربین بسیار باکی??یت ۱۳ مگاپیکسلی و چیپ SnapS4 معر??ی شد و بدلیل شرایط ??علی بازار، با کاهش قیمت نسبتاً زیاد به یک میان-رده خوش‌قیمت تبدیل گشته.

لومیا ۷۲۰

مدلی که کمپانی ??نلاندی نوکیا در مراسم MWC 2013 همراه چند تل??ن دیگر معر??ی نمود که با سیستم‌عامل ویندوز??ون، علاوه بر قیمت بسیار مناسب مشخصات سخت‌ا??زاری و نرم‌ا??زاری بسیار خوبی نیز ارائه می‌کند و بدلیل تعادل و قیمت بسیار خوب وارد این مقایسه شده‌است.

خب، پس از معر??ی رقیبان پردل و جرأت این مقایسه، به سراغ نبرد اصلی می‌رویم تا ببینیم هر یک در این مقایسه ن??س‌گیر، چه عملکردی از خود نشان می‌دهند!

 

بخش اول : طراحی

yt.jpg

طراحی، یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت یک تل??ن است، در حقیقت شما هم وقتی برای اولین بار تل??نتان را در دست می‌گیرید، طراحی آن باعث خوشنودی یا عدم رضایت شما می‌شود، نه پردازنده Xهسته‌ای آن! مدل‌های رقیب هم، هر کدام به نوعی تولید گشته‌اند و برای خود، حر??‌های زیادی برای گ??تن دارند!

اکسپریا تی ابتدا پیش‌قدم می‌شود، این تل??ن از طراحی قوسی‌شکل سونی که پیش‌تر در اکسپریا آرک دیده بودیم است??اده می‌کند و همراه ضخامت و وزن پایین، مدل بسیار خوش‌دستی محسوب می‌گردد. همین‌طور لبه‌های آن بیش از حد مربعی نبوده و پهنای آن هم در حد متعادلی قرار دارد. اکسپریا اس‌پی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در حالت کلی، به خوبی در دست جای می‌گیرد، اما متأس??انه کمی وزن بالا و شاید، ضخامت آن به خوبی سایر مدل‌ها نباشد! البته که نوار شیشه‌ای و طراحی خاص سری NXT باعث می‌گردد با ا??تخار سر خود را بالا گیرد!

در سمت مقابل نماینده نوکیا با اقتدار طراحی خود را به نمایش می‌گذارد و آن طور که پیداست، هم وزن کمی دارد، هم ضخامت و پهنای کمی داشته و طراحی کلی آن نیز، کوچک‌تر و خوش‌دست‌تر است! البته که نمایشگر کوچک‌تری هم دارد. در نهایت جی۷۰۰ هیکلی‌ترین تل??ن این نبرد، درست است که ضخامت بسیار کمی دارد اما پهنای زیادی دارد و طول آن هم به سبب نمایشگر بزرگش، سر به ??لک می‌کشد…! وزن آن هم برای یک تل??ن ۵ اینچی، بد نیست اما کمی اضا??ه‌وزن آورده!

پس از به نمایش گذاشته شدن طراحی رقیبان و به رخ کشیدن زیبایی اندام خود (!)، به سراغ نمراتی می‌رویم که از سوی داور مسابقه به آن‌ها اعطا گردیده :

اسند جی۷۰۰ : ۸٫۰ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۵ | اکسپریا تی : ۸٫۸ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۱

بخش دوم : کی??یت ساخت و جنس بدنه

LAO1.jpg

طبیعتاً علاوه بر طراحی و شکل و شمایل ظاهری، کی??یت، استحکام و نحوه ساخت دستگاه هم بسیار عامل مهمی به شمار می‌رود! چرا که شاید یک گوشی بسیار خوش‌دست و زیبا داشته‌باشید، اما بدلیل کی??یت پایین هنگامی که آن را در دست می‌گیرید، احساس خوبی به شما منتقل نگردد!

اما در بین رقبای قصه ما، هر ۴ مدل پلاستیکی هستند! و خوشبختانه هر ۴ مدل هم، از سطح مات بهره می‌برند که حس امنیت خوبی را ایجاد کرده و از جذب اثرانگشت و چربی، جلوگیری می‌کند. از لحاظ کی??یت ساخت، در ابتدا مدل جی۷۰۰ درست است که جنس نسبتاً مرغوبی دارد، و استحکام ساخت آن هم، نسبتاً خوب است اما نمی‌توان خیلی آن را بالا دانست و باید، کمی بیشتر از سایرین مراقب بچه‌غول ما باشید! در قسمتی دیگر، اکسپریا تی حس بسیار خوبی هنگام در دست گر??تن القاء می‌کند ولی از لحاظ امنیت و استحکام، به نسبت بدنه خود تعادل کا??ی را ندارد! اما اکسپریا اس‌پی همراه ??ریم آلومینیمی و پلاستیک مات و نرم‌مانند خود در پشت، علاوه بر کی??یت مناسب، بدلیل وزن و تعادل خوب استحکام و در کل کی??یت بسیار رضایت‌بخشی دارد.

در نهایت لومیا ۷۲۰، بر خلا?? وزن پایین خود کی??یت بسیار خوبی داشته، در هنگام در دست گر??تن لیز نمی‌خورد و مثل اکثر محصولات نوکیا از استحکام خوبی هم برخوردار است. علاوه بر این، تنوع رنگی این مدل هم بالاتر از سایر تل??ن‌های هم‌رده است.

در نهایت، با توجه به شرایطی که تل??ن‌ها در کی??یت و استحکام از خود ارائه دادند، نمرات زیر توسط داور به آن‌ها، داده می‌شود :

اسند جی۷۰۰ : ۸٫۵ | اکسپریا تی : ۸٫۷ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۸ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۰

بخش سوم : ص??حه‌نمایش

nk1.jpg

شاید پیش‌تر که تل??ن‌ها از نمایشگرهای تک رنگی ۱بیتی با اندازه زیر ۲ اینچ است??اده می‌کردند، این مورد عامل چندان مهمی به شمار نمی‌ر??ت! اما حالا که گاهاً این اندازه به ۶ اینچ هم می‌رسد و حالا موبایل‌ها را می‌توان جای یک تلویزیون کوچک به حساب آورد، باید با حساسیت کا??ی روی این بخش تمرکز کرد!

به صورت اختصاری مشخصات نمایشگر رقبا را نگاهی می‌اندازیم :

  • جی۷۰۰ : ۵اینچ با دقت ۱۲۸۰×۷۲۰ و تراکم ۲۹۴ppi، پنل IPS LCD
  • اس‌پی : ۴٫۶ اینچ با دقت ۱۲۸۰×۷۲۰ و تراکم ۳۱۹ppi، پنل TFT LCD و ??ناوری BE2 و OptiContrast
  • تی : ۴٫۵۵ اینچ با دقت ۱۲۸۰×۷۲۰ و تراکم ۳۲۳ppi، پنل TFT LCD و ??ناوری BE
  • 720 : 4.3 اینچ با دقت ۴۸۰×۸۰۰ و تراکم ۲۱۷ppi، پنل IPS LCD، روکش گوریلاگلس۲ و ??ناوری‌های ClearBlack و SuperSensitiveTouch

در بخش اندازه، به ترتیب جی۷۰۰، اس‌پی/تی و ۷۲۰ قرار می‌گیرند و از لحاظ ش??ا??یت هم، سه مدل اول تقریباً در یک سطح بوده و ت??اوت اصلی، در ش??ا??یت کمتر لومیا ۷۲۰ است که نمرات زیر را حاصل می‌شود :

جی۷۰۰ : ۹٫۰ | اس‌پی/تی : ۸٫۶ | لومیا ۷۲۰ : ۸٫۲

اما در قسمت روشنایی و عملکرد در زیر نور آ??تاب، با توجه به تست‌های انجام‌گشته لومیا ۷۲۰ با ??ناوری اختصاصی نوکیا بالاترین روشنایی را دارد و سپس مدل‌های اس‌پی و تی و جی۷۰۰، پس از او قرار می‌گیرند.

لومیا ۷۲۰ : ۹٫۱ | اس‌پی/جی۷۰۰ : ۸٫۵ | تی : ۸٫۴

در نهایت، از لحاظ نمایش رنگ‌ها نیز، لومیا ۷۲۰ و جی۷۰۰، در کنار یک‌دیگر بالاترین دقت رنگ را دارند و رنگ‌های به نسبت طبیعی‌تری ارائه می‌کنند. پس از آن اکسپریا تی کمی رنگ‌ها را اشباع می‌کند اما هنوز، نمایشگر خوبی دارد. در نهایت و آخر از همه هم، اکسپریا اس‌پی با این حال که در حالت عادی، بسیار نمایشگر خوبی دارد اما در مقایسه با رقبا، دقت رنگ آن به نسبت پایین‌تر است.

لومیا ۷۲۰/جی۷۰۰ : ۹٫۲ | تی : ۸٫۸ | اس‌پی : ۸٫۷

از آن‌جایی که نمایشگر، ابعاد مختل??ی برای ارزیابی و مقایسه داشت، امتیاز چند بخش را میانگین می‌کنیم و یک امتیاز نهایی ارائه می‌دهیم :

(بدلیل پشتیبانی ۷۲۰ از لمس سایر اجسام و همین‌طور جی۷۰۰/اس‌پی از دستکش، امتیاز آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.)

اسند جی۷۰۰ : ۹٫۲

لومیا ۷۲۰ : ۸٫۹

اکسپریا اس‌پی : ۸٫۷

اکسپریا تی : ۸٫۷

 

بخش چهارم : نرم‌ا??زار

نرم‌ا??زار را می‌توان، مثل اخلاق و ر??تار یک انسان دانست! نرم‌ا??زار سخت‌ا??زار را کنترل می‌کند، و ر??تار هم جسم ??رد را کنترل می‌کند! پس باید توجه داشت که با عامل ??وق‌العاده مهمی روبرو هستیم که نباید به این سادگی از کنار آن رد شد.

شاید در ابتدا که مقاله را مطالعه می‌کنید بپرسید چرا سه به یک! دلیل اصلی هم این است که لومیا ۷۲۰ ویندوز??ونی تک و تنها، مجبور است در برابر سه اندرویدی گردن کل??ت (!) رودررو ایستاده و مبارزه کند…! پس حتماً کار سختی پیش‌رو دارد.

بصورت بسیار مختصر می‌گوییم که اندروید و ویندوز??ون، چه برتری‌هایی به یک‌دیگر دارند؛ در ابتدای امر، ویندوز??ون سیستم‌عاملی با محیط کاری بسیار ساده‌تری است و راحتی کار بیشتری دارد، سرعت رابط آن بالاتر است و هماهنگی بهتری بین سخت‌ا??زار و نرم‌ا??زار وجود دارد. هم‌چنین دستورالعمل‌ها سریع‌تر انجام می‌شوند. علاوه بر این مورد، ثبات سیستم‌عامل در طولانی مدت بالا بوده و کی??یت نرم‌ا??زارها، بالاست. قابل توجه است که با سیستم‌عامل بسیار امنی هم روبرو هستیم. در نقطه مقابل، اندروید سیستم‌عاملی بازتر و متن‌باز است که اجازه هرگونه کاری را در آن دارید! شخصی سازی بسیار بالا بوده، محیط بسیار آزاد است و تنوع نرم‌ا??زارها تا حدودی بالاتر است. در سطح کشور هم، تا حدود زیادی اندروید رایج‌تر است. در حالت کلی ویندوز??ون سیستم‌عاملی ساده‌تر، اصولی، پایدار و امن است اما اندروید سیستم‌عاملی آزاد، رایج و با قابلیت شخصی‌سازی بالاست.

از آن‌جایی که عملکرد کلی مدل‌های اندرویدی، از لحاظ امکانات در یک سطح است ??قط نمونه‌هایی از رابط‌کاربری آنان را به نمایش می‌گذاریم.

ui1.jpgXperia SP/T | اندروید ۴٫۱/۴٫۳ | رابط کاربری Xperia UI

 

 

ui2.jpgAscend G700 | اندروید ۴٫۲ | رابط کاربری Emotion UI

 

 

ui3.jpgLumia 720 | ویندوز??ون ۸

 

اینکه اندروید بهتر است یا ویندوز??ون، یا اینکه کدام رابط کاربری را می‌پسندید، بر عهده خود شما، است??اده و انتظاراتتان است. ??قط در نهایت به صورت بسیار مختصر، سه مدل را از لحاظ امکانات و پشتیبانی نرم‌ا??زاری، رده‌بندی می‌کنیم.

در رده اول؛ لومیا ۷۲۰ را داریم که با پشتیبانی مستقیم نوکیا و مایکروسا??ت، و نرم‌ا??زارها و امکانات اختصاصی بسیاری که نوکیا برای او ??راهم کرده، در رده اول می‌ایستد. سپس اکسپریا اس‌پی با پشتیبانی بسیار خوب و امکانات رضایت‌بخشی که همراه پوسته سونی ارائه می‌کند، بعدتر اکسپریا تی با همین وضعیت اما پشتیبانی کمی ضعی??‌تر؛ در آخر جی۷۰۰ با توجه به سابقه و پشتیبانی کمپانی هوآوی، در این رتبه قرار می‌گیرد.

لومیا ۷۲۰ : ۸٫۹ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۷ | اکسپریا تی : ۸٫۶ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۴

بخش پنجم : دوربین

sp-camera-ring.jpg

هیچ‌کس بدش نمی‌آید که همراه تل??ن خود، یک دوربین باکی??یت نیز بر روی آن داشته‌باشد! اما خب قطعاً این بخش از گوشی‌ها آنقدری پیشر??ت نداشته که بگوییم، بخاطر دوربین ??لان مدل، آن را بخرید! (جدای برخی استثناها)

در این چهار مدل هم، بعضاً شاهد دوربین‌های باکی??یتی هستیم، اما بهتر است برای واضح‌تر شدن مطلب، مستقیم به سراغ مقایسه نمونه‌تصاویر آن‌ها برویم. (متأس??انه نمونه‌تصاویر جی۷۰۰ موجود نیست اما عملکرد آن کم و بیش مثل اس‌پی ارزیابی می‌شود)

221.jpg

قبل از مقایسه تصاویر، خلاصه مشخصات دوربین‌ها :

  • جی۷۰۰ : ۸مگاپیکسل، ??یلم‌برداری ۱۰۸۰p
  • اس‌پی : ۸مگاپیکسل، ??یلم‌برداری ۱۰۸۰p
  • تی : ۱۳ مگاپیکسل، ??یلم‌برداری ۱۰۸۰p
  • 720 : 6.7 مگاپیکسل، ??یلم‌برداری ۱۰۸۰p و لنز ZEISS

همان‌طور که در تصاویر مشاهده کردیم، لنز زایس ۷۲۰ علاوه بر نورگیری بسیار عالی، جزئیات و رنگ‌ها را هم بسیار خوب ثبت می‌کند، اما به میزان کمی تصاویر به سبب سنسور کوچک‌تر دارای نویز هستند. در نقطه مقابل اکسپریا تی جزئیات بسیار خوبی داشته و ??یلم‌برداری بهتری هم دارد، اما برادر کوچک‌تر آن یعنی اس‌پی، تا حدود زیادی از لحاظ عکاسی ضعی??‌تر ظاهر می‌شود. کلید شاتر دوربین نیز برای هر ۳ مدل، مزیت بزرگی به شمار می‌رود.

اکسپریا تی : ۹٫۴ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۲ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۷ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۶

 

بخش ششم : پردازنده، حا??ظه و امکانات ارتباطی

مغز مت??کر یک دستگاه و در کنار آن حا??ظه ذخیره‌سازی اطلاعات، از جمله موارد مهمی هستند که هر گونه ضع?? در آن‌ها، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار آزاردهنده‌ای چون کندی، کمبود حا??طه و… شود، باید ببینیم که این ۴ مدل هم چنین مشکلاتی خواهند داشت، یا با اقتدار این مرحله را پشت‌سر می‌گذارند…؟!

در ابتدا، جی۷۰۰ بسیار مدعی است که با رم ۲ گیگابایتی و پردازنده ۴هسته‌ای، برای شما پرواز خواهد کرد! اما طبیعتاً همیشه همه چیز، اعداد و ارقام نیست. بصورت دقیق‌تر، هسته‌های Cortex-A7 در این محصول، به سختی ??قط ۹ میلیارد محاسبه را می‌توانند انجام دهند و رم ظاهراً حجیم آن، سرعت بسیار پایینی در مقایسه با رقبا دارد! پس گول ۴هسته‌ای بودن یا رم Xگیگابایتی آن را، نخورید! در سمت دیگر پردازنده دوهسته‌ای Krait اکسپریا تی توان انجام نزدیک به ۱۰ میلیارد محاسبه را داشته و رم ۱ گیگابایتی آن، سرعت رضایت‌بخشی دارد. برادر کوچک‌تر آن هم یعنی اس‌پی، پردازنده‌ای با توان نسبتاً مشابهی دارد اما سرعت رم آن به طرز شگ??ت‌انگیزی بالاتر است! در نهایت لومیا ۷۲۰ هم، چیپ نسبتاً ضعی??‌تری نسبت به این دو داشته و پردازنده Krait 200 یک گیگاهرتزی آن در کنار ۵۱۲ مگابایت رمی که دارد، در ظاهر چندان چیزی برای گ??تن ندارد!

ولی خب طبیعتاً، همه چیز ظاهر نیست و سیستم‌عامل و هماهنگی نرم‌ا??زار و سخت‌ا??زار، بسیار عامل مهمی به شمار می‌رود. جایی که ویندوز??ون به این سبب عملکرد ??وق‌العاده عالی را در لومیا ۷۲۰ بوجود می‌آورد و همزمان قادر به باز کردن چندین برنامه متعدد و گشت و گذار در آن‌ها خواهید بود! چیزی که شاید در جی۷۰۰ چهارهسته‌ای با رم ۲ گیگابایتی، کمی کند انجام شود…! از لحاظ حا??ظه ذخیره‌سازی هم، بجز اکسپریا تی سایر مدل‌ها ۸ گیگابایت حا??ظه داخلی داشته و تمامی رقبا از کارت‌حا??ظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. تنها برتری به تی باز می‌گردد که با ۱۶ گیگابایت حا??ظه داخلی که دارد، ??ضای کاری بیشتری را در اختیارتان خواهدگذاشت.

از لحاظ امکانات ارتباطی نیز، می‌توان تنها برتری را به اس‌پی به سبب پشتیبانی از شبکه ۴G، و تنها ضع?? را به جی۷۰۰ بدلیل عملکرد متوسط چیپ وای-??ای و ??قدان NFC، نسبت داد!

در نهایت، با توجه به جمعی موارد، یعنی قدرت انجام محاسبات و تجربه کاربری سیستم‌، در کنار حا??ظه و امکانات ارتباطی نمرات زیر به رقبا، داده می‌شود :

اکسپریا اس‌پی : ۹٫۳ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۱ | اکسپریا تی : ۹٫۰ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۸

بخش ه??تم : گیمینگ و قدرت گرا??یکی

اگر کمی بیشتر به ا??رادی که برای خرید تل??ن‌همراه به بازار می‌روند دقت کنید، می‌بینید که بسیاری از آن‌ها در جهت انجام بازی‌های گرا??یکی و سه‌بعدی تل??ن خود را خریداری می‌کنند و بدشان نمی‌آید که گوشی موردنظرشان قدرت بالایی داشته‌باشد! البته که قدرت گرا??یکی ??قط به انجام بازی محدود نمی‌شود و حتی در کنترل رابط کاربری، عملکرد دوربین و پخش ویدئوهای مختل?? نیز تأثیرگذار است. به هر حال، ببینیم که این ۴ مدل چه چیزی برای ارایه دارند… .

گرا??یک‌های است??اده شده در این گوشی‌ها :

 

  • جی۷۰۰ : PowerVR SGX544 MP1
  • تی : Adreno 225
  • اس‌پی : Adreno 320
  • 720 : Adreno 305

با توجه به تست‌های انجام شده و میزان قدرتی که هر یک از این تل??ن‌ها ارائه می‌کنند، به ترتیب؛

اکسپریا اس‌پی با گرا??یک Adreno 320 قدرت بسیار بالایی دارد و در رده خود، بی‌رقیب است! سپس و پس از آن، اکسپریا تی تقریباً با نص?? قدرت ارائه‌شده توسط اس‌پی به گزینه دوم تبدیل شده و لومیا ۷۲۰، با ??اصله‌ای کوتاه از اکسپریا تی عقب می‌ماند. در نهایت با جی۷۰۰ تک و تنها روبرو هستیم که پنبه‌هایش رشته شده و نمی‌تواند چندان قدرت بالایی را ارائه کند!

البته لازم به ذکر است که ??علاً هیچ‌یک از مدل‌های بالا، در اجرای بازی‌های سنگین HD مشکل ندارند، ??قط در جی۷۰۰ و شاید لومیا ۷۲۰، مجبور هستید برخی بازی‌های سنگین را با جزئیات low اجرا کنید. وگرنه به هیچ‌وجه نمی‌توان آنان را ضعی?? به حساب آورد.

اگر هم به دنبال اعداد و ارقام و بنچمارک هستید، دو نمونه از آن را برای شما ارائه می‌کنیم که البته لومیا ۷۲۰ بدلیل عدم سازگاری متأس??انه در این لیست وجود ندارد. (بنچمارک سرعت حا??ظه رم هم بدلیل اهمیت بالا به میان آمد)

3d.jpg

%D9%85.jpg

در سایر بخش‌ها هم مثل مصر?? انرژی و کنترل دما خوشبختانه، چندان ??اصله محسوس یا مشکل اساسی دیده نمی‌شود.

امتیاز نهایی :

اکسپریا اس‌پی : ۹٫۵ | اکسپریا تی : ۸٫۹ | لومیا ۷۲۰ : ۸٫۷ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۵

بخش هشتم : باتری

باتری، از همان ابتدای تولد تل??ن‌های اولیه تا اسمارت‌??ون‌های امروزی، عاملی مهم برای خریداران محسوب می‌شده که البته امروزه و با توجه به رشد سایر بخش‌ها، متأس??انه پیشر??ت چشم‌گیری در آن ندیدیم و معمولاً باتری تل??ن‌ها آن‌طور که باید و شاید، پاسخ‌گوی نیاز کاربران نیستند. به هر حال؛

نگاهی کوتاه بر مشخصات :

  • جی۷۰۰ : باتری قابل تعویض ۲۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی
  • تی : غیرقابل تعویض از نوع Li-Ion با حجم ۱۸۵۰mAh
  • اس‌پی : باتری غیرقابل تعویض ۲۳۷۰mAh
  • لومیا ۷۲۰ : غیرقابل تعویض، ۲۰۰۰mAh

بدون مقدمه‌چینی، مستقیم به سراغ تست‌ها می‌رویم : (۰ به این معناست که تست موردنظر موجود نبوده)

%D8%B0%D8%B4%D9%81.jpg

با توجه به میانگین تست‌ها و سایر موارد در نظر گر??ته‎شده، امتیاز نهایی را اعلام می‌کنیم :

لومیا ۷۲۰ : ۹٫۴ | اکسپریا اس‌پی : ۹٫۲ | اسند جی۷۰۰ : ۹٫۰ | اکسپریا تی : ۸٫۶

بخش نهم : عملکرد صوتی

در قسمت خروجی صوتی، از هر ۴ مدل شاهد عملکرد نسبتاً متوسطی بودیم که متأس??انه چندان برای علاقمندان به موسیقی و تماشای ویدئو، خبر خوبی نیست! البته که این دیدگاه ??قط درباره بلندگوهای مدل‌ها صدق کرده و عملکرد بلندگو مکالمه و خروجی صوتی هد??ون‌ها، بسیار خوب و عالیست.

لومیا ۷۲۰ : ۸٫۴ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۴ | اکسپریا تی : ۸٫۲ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۱

راند نهایی : قیمت

پس از طی کردن ۹ بخش ن??س‌گیر هر ۴ رقیب مقایسه ما خسته و کو??ته به یک گوشه می‌ا??تند! در قسمت آخر هم برای خالی نبودن عریضه قیمت خود را ارائه می‌کنند تا پس از نشان دادن عملکردشان، ارزش خود را نیز معین سازند!

 

  • جی۷۰۰ : حدود ۷۸۰٫۰۰۰تومان، پشتیبانی از دوسیم‌کارت و گارانتی پارس‌مایکروتل
  • اکسپریا اس‌پی : حدود ۸۵۰٫۰۰۰تومان، گارانتی آرین
  • اکسپریا تی : حدود ۸۶۰٫۰۰۰تومان با گارانتی آرین
  • لومیا ۷۲۰ : حدود ۷۰۰٫۰۰۰ تومان، ??اقد گارانتی

طبق شرایط و قیمتی که این مدل‌ها دارند، ارزیابی که از قیمت آن‌ها توسط داور می‌شود :

لومیا ۷۲۰ : ۹٫۴ | اسند جی۷۰۰ : ۹٫۲ | اکسپریا اس‌پی : ۹٫۱ | اکسپریا تی : ۸٫۹

نتیجه گیری نهایی

بالاخره تمامی راندها به پایان رسید و هر ۴ رقیب، هر چه که داشتند و نداشتند را رو کردند! ببینیم که پس از رده‌بندی در تمامی این بخش‌ها، از ۱۰۰ امتیاز نهایی چه نتیجه‌ای را از آن خود کرده‌اند :

هوآوی اسند جی۷۰۰ : ۸۷٫۴

سونی اکسپریا اس‌پی : ۸۸٫۹

سونی اکسپریا تی : ۸۷٫۸

نوکیا لومیا ۷۲۰ : ۹۰٫۱

**نکته** به این مورد توجه کنید که این عدد ??قط نشان از ارزش خرید مدل‌هاست و به معنای برتری یکی از آن‌ها نیست. قضاوت نهایی را بر عهده خود شما می‌گذاریم.

در نهایت، با اعلام نقاط ضع?? و قوت و دسته‌کاربری آن‌ها، این مقایسه را نیز به پایان می‌رسانیم. به امید اینکه توانسته باشیم، کمکی هر چند کوچک در انتخاب شما داشته‌باشیم؛

Huawei Ascend G700

چرا بخریم؟

+ طراحی زیبا و باریک

+ نمایشگر بسیار بزرگ و باکی??یت

+ سیستم‌عامل اندروید ۴٫۲

+ قدرت مناسب همراه رم حجیم

+ باتری بادوام با قابلیت تعویض توسط کاربر

+ قیمت بسیار خوب در کنار پشتیبانی از ۲سیم‌کارت

چرا نخریم؟

- ابعاد بزرگ، عرض زیاد

- عملکرد متوسط دوربین

- بلندگو و پشتیبانی نرم‌ا??زاری نسبتاً ضعی??

دسته کاربری >>> ا??رادی که به دنبال یک تل??ن اندرویدی با نمایشگر بزرگ و باکی??یت برای تماشای ??یلم و وب‌گردی، در کنار پشتیبانی از دوسیم‌کارت و قیمت مناسب هستند.

SONY Xperia SP

چرا بخریم؟

+ طراحی زیبا از سری NXT

+ کی??یت ساخت رضایت‌بخش

+ نرم‌ا??زار بروز و غنی با پشتیبانی خوب

+ قدرت سخت‌ا??زاری بسیار بالا

+ شارژدهی بسیار خوب

+ قیمت مناسب

چرا نخریم؟

- وزن نسبتاً بالا

- عملکرد متوسط دوربین

- باتری غیرقابل تعویض

دسته کاربری >>> گیمرها یا به نحوی، بازی‌خورهایی که به دنبال یک تل??ن خوش‌قیمت اندرویدی قدرتمند برای اجرای بازی هستند و در کنار آن، پشتیبانی نرم‌ا??زاری و طراحی خوب، در لیست اولویت‌هایشان قرار دارد!

SONY Xperia T

چرا بخریم؟

+ طراحی قوسی‌شکل، خوش‌دست و باریک

+ نمایشگر با سایز و کی??یت متعادل

+ بزودی قابلیت بروزرسانی به اندروید ۴٫۳

+ دوربین بسیار باکی??یت

+ قدرت سخت‌ا??زاری خوب

+ قیمت نسبتاً مناسب

چرا نخریم؟

- استحکام، آنقدرها بالا نیست

- باتری نسبتاً ضعی?? و غیرقابل تعویض

- بلندگو متوسط

دسته کاربری >>> آن دسته از ا??راد که به عکاسی علاقه بسیاری دارند و در کنار آن می‌خواهند، صاحب یک تل??ن زیبا، خوش‌دست و باریک شوند!

Nokia Lumia 720

چرا بخریم؟

+ بسیار خوش‌دست و سبک

+ کی??یت ساخت و استحکام بالا

+ نمایشگر پرنور و باکی??یت

+ سیستم‌عامل ویندوز??ون۸ با پشتیبانی نرم‌ا??زاری مستقیم مایکروسا??ت و نوکیا

+ دوربین بسیار خوب

+ باتری با شارژدهی طولانی

+ قیمت کم در کنار ارزش خرید بالا

چرا نخریم؟

- ش??ا??یت نه چندان بالای نمایشگر

- رم ۵۱۲مگابایتی، محدودیت بسیار کوچکی از لحاظ نصب برنامه و پشتیبانی بوجود می‌آورد (کوچک!)

- باتری غیرقابل تعویض

دسته کاربری >>> دسته‌ای از ا??راد که می‌خواهند با قیمتی پایین، تل??نی با دوربین، نمایشگر و باتری عالی خریداری کنند و صاحب بدنه‌ای خوش‌دست و سیستم‌عاملی امن و پایدار هم، بشوند! itresan

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اس پی هیچ نقصی نداره و تو این رنج بی رقیبه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظرم اس پی از همه بهتره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من بین تی ایکس و اس پی مونده بودم ر??تم و تی ایکس گر??تم خیلی خوبه البته نظر منه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مقایسه ??وق العاده ای بود کمتر جایی میشه همچین شبه مقاله ای رو دید ممنون از تنظیم .امیدورام کپی/پیستی نبوده باشه!!

اول متن دنبال یه گوشی لومیایی میگشتم و وقتی لومیا720 رو جز گوشی های قابل مقایسه دیدم دیدم دوسداشتم تا اخر متنو بخونم

جالبه در اکثر تست ها لومیا 720 اول بود.کلا با گوشی نوکیا حال میکنم. ویندوز ??ون هم که دیگه ترکونده.:cheerleader3:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...