رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ali5

5 موجودی که انسان ها نجاتشان دادند +عکس

پست های پیشنهاد شده

بسیاری از ??عالیت های انسان ها باعث شده است که نسل برخی از موجودات دنیا از بین برود و در معرض انقراض قرار بگیرند اما گاهی اوقات انسان ها در راه ح??ظ محیط نیز قدم بر می دارند.

گونه های خاصی از ببرها و یا خرس ها از جمله جاندارانی بودند که به دست انسان ها منقرض شده اند. این درحالی است که همین انسان ها زندگی برخی از گونه های جانوری را نیز نجات داده اند. مرغ طو??ان برمودا:

ss92-10-337.jpg

این پرنده نادر در یکی از مجمع جزایر اطرا?? برمودا زندگی می کند و برای مدت 300 سال محققان ??کر میکردند که منقرض شده است اما در سال 1951 به ناگهان 18 عدد از این پرنده ها پیدا شدند. این درحالی بود که دانشمندان عاقبت خوبی را برای این پرنده پیش بینی نمی کردند و نسل آن را به نوعی منقرض شده می دانستند اما بعد از تدابیر خوب تعداد این پرنده ها به مرور ا??زایش پیدا کرد و از خطر انقراض رهایی پیدا کرد.

درخت عروس دریایی

ss92-10-338.jpg

این درخت به خاطر گلی که در داخل آن وجود دارد به این نام مشهور شده است. این درخت تا اواخر قرن گذشته به عنوان یک گیاه منقرض شده شناخته می شد اما بعد از مدتی تعداد کمی از ان دیده شد و تحت شرایط بسیار حساسی مورد ح??اظت قرار گر??ت. این گیاه در یک شرایط اب و هوای خاصی رشد می کند و این روزها تنها در جزیره سیچلز از آن یا??ت می شود. این روزها تعداد این درخت به 50 عدد رسیده است ولی تنها در شرایط ازمایشگاهی هنوز زنده است.

گاومیش اروپایی

ss92-10-339.jpg

یکی از حیوان هایی که انسان ها نسل آن ها منقرض کرده اند همین گاومیش اروپایی است. این حیوان که روزی به عنوان یکی از پرجمعیت ترین حیوان های اروپا شناخته می شد بر اثر شکار بی رویه در معرض نابودی قرار گر??تند. آخرین گاومیشی که در طبیعت باقی مانده بود سال 1927 شکار شد اما خوشبختانه تعدادی از آن ها در باغ وحش ها وجود داشتند. این نابودی باعث شد تا محققان دست به کار شوند و نسل آن ها را بهبود ببخشند. این باعث شد تا تعداد آن ها ار 12 عدد به 4 هزار گاویش در حال حاضر برسد.

کاج ولامی

ss92-10-340.jpg

این درخت به طور دقیق یک کاج نیست اما یکی از انواع آن ها است. این درخت تنها در میان ??سیل ها دیده شده بود تا اینکه در سال 1994 یک مامور محیط زیست در پارک ولامی استرالیا یک نمونه از این کاج را مشاهده کرد. این در حالی بود که محققان می گویند اگر این یک نمونه دیده نمی شد شاید نسل این درختان به راحتی از بین می ر??ت. این درخت ها این روزها بعد از مراقبت های بسیار ویژه گسترش پیدا کرده اند و به یک گیاه بسیار متداول تبدیل شده اند.

اسب وحشی مغولستان

ss92-10-341.jpg

یکی از اصیل ترین گونه های اسب را مغول ها داشتند اما از این گونه اسب اصلا محا??ظت نکردند. این اسب ها در گذشته شکار می شدند و به مرور همه آن ها از بین ر??تند. این در حالی است که در طول جنگ جهانی دوم تعداد بسیار زیادی از آن ها از بین ر??تند و حتی باقی مانده های آن ها در باغ وحش ها نیز نابود شدند. این حیوان ها در سال 1945 تنها جمعیتی 31 عددی داشتند. اما بعد از محا??ظت های بسیار تعداد آن ها به 1800 عدد رسیده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...