رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

اگر با اتصال به اینترنت خود مشکل دارید، این مقاله را بخوانید!

پست های پیشنهاد شده

File-9.jpg آیا شماهم در هنگام وصل شدن به اینترنت از طریق مودم ADSL یا وایرلس خود، با مشکل مواجه هستید؟! برای برطر?? کردن این مشکل، یک راه پیش رو دارید و آن هم، ??همیدن زبان مودم یا عیب یابی Router است. با آی‌‌تی‌رسان همراه باشید، چراکه در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی عیب یابی router تان بیشتر آشنا سازیم!

reset-router-to-fix-problems-600x397.jpg

1- مودم‌ خود را مجددا راه‌اندازی یا Reboot نمایید.

آیا در هنگام ایجاد مشکل در اتصال به‌ اینترنت، تلاش کردید تا مودم خود را مجددا راه‌اندازی نمایید؟! اگر پاسخ شما “بله??? هم است، بهتر است یک‌بار دیگر مجددا مودم ADSL یا وای-??ای خود را راه‌اندازی نمایید. این عمل، باعث خواهد شد تا خیلی از مشکلات شبکه برطر?? بشود. حتی اگر وب‌سایت‌ها کامل لود نمی‌شوند، سرعت اتصال به اینترنت آهسته به‌نظر می‌رسد و مودم به‌طور مداوم، قطع و وصل می‌شود!

بسیاری این عمل را مسخره می‌پندارند اما بسیاری از روترها برای ر??ع مشکل‌شان در اتصال به اینترنت، نیاز به راه‌اندازی مجدد یا Reboot دارند. ??رآیند راه‌اندازی مجدد برروی بسیاری از روترها ساده است؛ برای این‌کار، کا??ی است کابل برق روتر خود را از پریز بکشید و چند ثانیه منتظر بمانید. سپس، دوباره آن را به پریز برق متصل نمایید. برخی از روترها، دارای دکمه Power می‌باشند که می‌توانید با است??اده از این دکمه، عمل Reboot را انجام دهید.

اگر اکثرا برای اتصال به اینترنت نیاز دارید تا عمل Reboot را انجام دهید، این ممکن است به دلیل مشکلات ??ریمور روتر شما باشد. بهتر است آن را با یک ??ریمور دیگر جایگزین نمایید چراکه احتمالا مشکل شما برطر?? خواهد شد.

ممکن است مودم شما بیش از حد، داغ شده باشد!

مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر، روتر نیز می‎‌تواند در اثر ??عالیت مداوم طولانی، گرم شود. این گرما در طول زمان، می‌تواند زمینه صدمه دیدن روتر یا ناپایدار کردن آن را ??راهم نماید. دمای مودم را پس از چند ساعت، چک کنید تا ببینید که روتر چه‎‌قدر داغ شده است. اگر گرمایی مودم بیش از حد می‌باشد، می‌توانید با گر??تن جریان هوای سرد برروی آن، روتر خود را خنک نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم که مودم یا روتر خود را در مکان گرم نگذارید؛ این عامل، باعث آسیب دیدن روتر شما خواهد شد!

reset-router-cables-600x400.jpg

اطمینان پیدا کنید که مشکل، مربوط به کابل‌های مودم نباشد.

این مورد ممکن است بیش از حد مسخره و ساده به‌نظر برسد اما گاهی اوقات ??راموش می‌‎کنیم که سخت‌ترین مشکلات، راه‌های بسیار ساده‌ای دارند! ممکن است کابل‌ها در اثر بی‌دقتی از مودم جدا شده یا آسیب دیده باشند. شما می‌بایست تمام کابل‌ها را پیش از انجام دادن مراحل بعدی، چک کنید.

مطمئن شوید که مودم وای-‌??ای شما در جای مناسبی، قرار گر??ته است!

اگر با سیگنال‌های شبکه وای-??ای خود مشکل دارید، بهتر است که روتر را جابه‌جا نمایید. بعضی از اشیاء ??لزی و دستگاه‌هایی مانند مایکروویو و تل??ن‌های بی‌سیم، باعث تداخل می‌‎شوند.

همچنین اطمینان پیدا کنید که آنتن روتر شما در حالت عمودی قرار دارد. قرارگیری آنتن به صورت عمودی، باعث خواهد شد تا منطقه تحت پوشش روتر ا??زایش یابد.

reset-pinhole-on-be-box-600x382.jpg

روتر یا مودم‌تان را به تنظیمات پیش‌??رض کارخانه، بازگردانید!

در آخر اگر بازهم مشکل شما پابرجا بود، بهتر است روتر یا مودم‌تان را به تنظیمات پیش‌??رض کارخانه بازگردانید. این، در اکثر مواقع کارساز نیست اما ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. این امکان وجود دارد که شما به‌صورت ناخواسته، برخی از تنظیمات خاص را تغییر داده باشید!

به‌یاد داشته باشید که با ریست کردن مودم به تنظیمات پیش‌??رض کارخانه، شما نیاز دارید تا مودم‌تان را مجددا پیکربندی یا تنظیم نمایید. در برخی از مدل‌ها، ??رو کردن یک جسم نوک‌تیز مانند سوزن در سوراخ ریز پشت مودم، باعث می‌شود تا مودم به تنظیمات کارخانه بازگردد. اگر هم‌چنان مشکل شما پابرجا بود، می‌توانید در بخش نظرات مشکل خود را بپرسید تا بهترین پاسخ را دریا??ت نمایید. itresan

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دمت گرم یه موقع به کار میره:thumbsup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چقدر ابتدائی بود ??کر کن سیم مودم وصل نباشه ما چک نکنیم خخخخ

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
شما ??قط بزن تو ذوق:angry:

 

کاری جز این بلد نیست :biggrin2:

مطلب جدید نمیزاره هیچ - مطلب مردم هم بی ارزش میکنه:cursing:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ات??اقا همین مطلب به دردم خوردم وازش است??اده بردم

در هر صورت ممنون:4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...