رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

در جستجوى قاتل

پست های پیشنهاد شده

تا به حال در نقش یک کاراگاه جنایی که به دنبال یک جانی می باشد،ظاهر شده اید؟ اگر قاتل خود شما را به قتل رسانده باشد چطور؟ قطعاً پاسخ شما خیر است اما Square Enix مى خواهد گیمر ها را به یک چالش دعوت کند؛ چالشی که در حول یا??تن قاتل شخصیت اصلى مى گردد و به لط?? مقتول عملى مى شود! مقتولى که خود وجود مادى ندارد و تنها یک روح است! اما این روح، متعلق به یک آدم عادى نیست؛ متعلق به یک کارآگاه حر??ه اى است. کاراگاهی به نام رونان…

 

murdered.jpg

 

نام : Murderd Soul Suspect

سازنده : Airtight Games

ناشر : Square Enix

تاریخ انتشار : سه ماه دوم سال ۲۰۱۴ ( Quarter 2 )

پلت??رم مقصد : Microsoft Windows, Xbox 360, Play Station 3

سبک : Third Person, Action Adventure, Puzzle

 

سازنده Murdered Soul Suspect، استودیوى Airtight Games است. Airtight Games سال ٢٠٠۴ قدم به عرصه ى عظیم بازى سازى گذاشت. در سال ٢٠١٠ بود که استودیو نام برده شده، اولین بازى خود با نام Dark Void را منتشر کرد. Dark Void چندان مو??ق ظاهر نشد و نتوانست شروع درخشانى براى Airtight Games رقم زند. در کل بهتر بود که ایده ى ناب ساخت این عنوان به ??کر سازندگان بهترى خطور مى کرد.

19.jpg

یکى از برترین ناشرهاى بازى، Square Enix است. Square Enix با انتشار بازى هاى مو??قى همچون Tomb Raider و Hitman Absolution در سال هاى ٢٠١٣ و ٢٠١٢، نشان داد که همواره جزو برترین ناشران است. البته هنوز براى تضمین مو??قیت Murdered SoulSuspect بسیار زود است. البته برخى از عناوین سرى Final Fantasy نیز توسط Square Enix منتشر شده است.

عنوان Murderd: Soul Suspect براى نخستین بار در شبکه ى اجتماعى Twitter معر??ى شد. تیتر این معر??ى ??? What is the hardest case to solve? ??? بود که اشاره به رسیدگى به پرونده قتل خود دارد؛ ??? سخت ترین پرونده براى حل کردن چیست؟ ??? در تاریخ ١٩ ??وریه سال ٢٠١٣، اولین تریلر از این عنوان نیز منتشر شد و همگان را مبهوت خود کرد و انتظارات را از خود به حد اکثر رساند.

Murdered_THUMB.jpg

همان طور که اشاره شد، داستان بازى در حول شخصیتى مقتول مى گردد! البته وى در زمان حیات خود، کارآگاه بوده است. او Ronan O’Connor نام دارد که طى حادثه اى، با اصابت ۷ گلوله به قتل مى رسد و تا به خود مى آید، با جنازه اش رو به رو مى شود. بدون شک یکى از بهترین و دست نخورده ترین ایده ها، یا??تن قاتل خود است. البته تنها وظی??ه ى ??? رونان ??? پیدا کردن مقتول خود و رسیدگى به پرونده اش نیست؛ رونان با روح هایى شیطانى نیز برخورد خواهد کرد که هر کدام در روند جریان بازی بی تاثیر نخواهند بود

3d76eace-4115-4719-805d-1369f614dd68.jpg

ماجرا از هنگامى آغاز مى شود که رونان، با چهره ى اخموى خود، سیگارى بر لب دارد. مردى مرموز نظر رونان را به خود جلب مى کند. رونان به دنبال آن ??رد مى رود و در عین نا باورى بدن نیمه جان خود را روى زمین مى بیند. او لحظه اى که از پنجره اى به بیرون پرتاب شد را به یاد مى آورد. آن مرد مرموز با شلیک ه??ت گلوله، رونان را به طور کامل به قتل مى رساند.

گیم پلى بازى نسبت به دیگر عناوین سوم شخص بسیار مت??اوت است. در Murdered SoulSuspect آزادى هاى بسیارى وجود دارد. یکى از این آزادى ها رد شد از دیوار ها و دیگر قابلیت که بسیار به کار مى آید، تسخیر جسم و ذهن دیگران است که به وسیله آن مى توان از زبان دیگران سخن گ??ت و حتى به در گیرى ??یزیکى پرداخت. البته تمامى این آزادى ها از روح بودن رونان نشأت مى گیرد. این امر علاوه بر داشتن آزادى محدودیت هایى هم خواهد داشت که قطعاً در بازى با آن ها روبرو خواهیم شد.

همانطور که اشاره شد، در بازى شیاطینى وجود دارد که در دنیاى ارواح به سر مى برند. از آنجایى که رونان مى تواند از اجسام عبور کند، بهترین راه براى نجات از دست آن ها ??رار است. البته شاید به توان با آن ها به مبارزه پرداخت اما به نظر نمى رسد که رونان شانس زیادى در پیروزى داشته باشد. احتمالاً یکى از راه هاى ??رار از دست شیاطین، تسخیر جسم ا??راد است؛ چرا که شیاطین ??قط به دنیاى ارواح تعلق دارند.

Murdered-Soul-Suspect.jpg

عنوان Murdered Soul Suspect، عنوانى Open World نخواهد بود؛ چرا که در بازى مرز هایى آبى رنگ وجود دارند که همان برزخى خواهند بود که Ronan در آن گر??تار شده است. سازندگان بازى در این باره گ??ته اند: ??? بازى در شهرى به نام Salem در ایالت ماساچوست امریکا به وقوع مى پیوندد. این شهر گذشته اى مت??اوت و ماورائى داشته است و جو آن با Murdered Soul Suspect همخوانى دارد. اما در این شهر اشیائى وجود دارند که در هاله اى آبى رنگ هستند. این اشیاء همان برزخ هستند که در واقع نقش دیوارى ن??وذ نا پذیر را براى رونان ای??ا مى کنند. “

هنوز حر??ى درباره موتور گرا??یکى بازى زده نشده اما با توجه به نمایش بازى، مى توان به صراحت گ??ت که Murdered Soul Suspect یکى از برترین گرا??یک هاى نسل را خواهد داشت. طراحى چهره ها بسیار عالى است و حتى به کوچک ترین چین و چروک ها هم توجه شده است. طراحى چهره ها، علاوه بر کامل بودن داراى تنوع هم هستند و این امر مى تواند نقطه قوتى براى Murdered Soul Suspect باشد. هنوز مشخص نشده که NPC ها ( مردم عادى ) هم در بازى نقش ای??ا خواهند کرد یا خیر اما اگر جواب مثبت باشد، طراحى خوب آن ها نقش به سزایى خواهد داشت. درباره طراحى محیط هاى بازى نمى توان نظر قطعى داد چرا که هنوز از لوکیشن هاى دیگر بازى نمایشى ندیده ایم اما با نمایشى که Murdered Soul Suspect داشته، مى توان محیط هاى بازى را به یک شهر ساده تشبیه کرد که هیچ نکته خاصى ندارد. البته با ورود رونان به سر زمین ارواح، قطعاً شاهد محیط هاى جالب ترى خواهیم بود که هر کدام خلاقیت سازندگان را نشان مى دهند.

طراحى رونان هم مانند یک آدم عادى، ولى با پوستى آبى رنگ است که نشانگر روح بودن وى است. البته قبل از قتل وى، شاهد چهره اى مت??اوت و منحصر به ??رد از او بودیم. رونان هیچ شباهتى به یک پلیس ندارد و البته شاید چهره ى اخموى وى نشان گر رنج هایى است که در دوران پلیسى خود متحمل شده است.

همان گونه که اشاره شد شخصیت اصلى بازى، Ronan O’Connor نام دارد. ظاهرا رونان از نظر پلیس هاى دیگر از محبوبیت چندانى بر خوردار نیست. او از نظر یکى از پلیس ها، یک جنازه ى عوضى است که جایى در این دنیا ندارد. از نظر پلیسى دیگر هم رونان بیشتر شبیه به گانگستر ها بوده است؛ چرا که خالکوبى ( Tattoo ) هاى بسیار بر روى بدن وى نقش بسته بودند. رونان تنها از نظر رئیس پلیس انسانى خوب بوده است. البته این امر مى تواند نشانگر این باشد که رونان کارآگاهى کار بلد و خوب بوده و به همین دلیل دیگران به وى حسادت مى کردند.

در بازى دخترى وجود دارد که ظاهراً مدت زیادى در دنیاى ارواح حضور دارد. احتمالاً او به رونان کمک مى کند و درباره دنیاى ارواح به وى اطلاعات مى دهد.

در سبک بازى، به Puzzle اشاره شد. احتمالاً رونان براى بررسى پرونده خود و یا??تن قاتل، نیاز به حل معما هایى دارد. این امر مى تواند علاوه بر عرضه گیم پلى مت??اوت، گیمر ها را به چالش بکشد. معدود بازى هایى در این سبک عرضه شده اند که معرو?? ترین آن ها، L.A Noire ساخته Rockstar است که توانست به مو??قیت هاى بسیارى دست یابد و سبک جدیدى را به مردم معر??ى کند و باید منتظر کار Murdered Soul Suspect ماند تا بتوان نظر قطعى در باره زنده بودن این سبک داد.

3c88ff5a91f6844f275b7ed59d17f20a.jpg

 

یکى از برترین ایده هاى سال متعلق به Murdered Soul Suspect است. ایده اى که با به دست گر??تن کنترل یک روح و جستجو براى قاتل وى، مى تواند به مو??قیت برسد. پس تا چند ماه دیگر منتظر بمانید و قاتل رونان را بیابید!

 

gamefa

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...