رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

بررسی 13 بازی Horror سال 2014 که باید آن را تجربه کنید

پست های پیشنهاد شده

بازی های ترسناک هم چنان طر??داران زیادی دارند و همه‌ی ما با بازی های Slender یا Amnesia آشنا هستیم. سال 2014 رسیده است و اینک ما قصد بررسی 13 بازی در سبک Horror سال 2014 را داریم. سبک Horror یا بقا ژانری مت??اوت است که در بازی هد??ی جز کشته نشدن وجود ندارد.

url-22.jpg

امسال هم با بازی های Horror مت??اوتی سروکار خواهیم داشت. از Alien: Isolation گر??ته تا Outlast: The Whistleblower. برای مدتی است که ژانر وحشت همه ناشران را مجبور به رنج کشیدن کرده است. القای ترس به معنای واقعی به یک بازیکن کار بزرگی است که تنها استودیوهای کمی از پس آن برآمده اند.

1. Alien: Isolation

این بازی به شیوه ای کامل اضطراب شما و تپش قلبتان را بالا خواهد برد. این عنوان نشان از ??یلم شاهکار سال 1979 آقای ریدلی اسکات به نام Alien است و شما را در نقش Amanda Ripley قرار می دهد. آشنا به نظر می رسد نه؟ چون او دختر Ellen Ripley است که در صحنه های ??یلم Alien وجود داشت.

بازی Alien: Isolation یک سایه از مخلوط بازی های Outlast و Amnesia خواهد بود. اما آنچه که ما را پای PC خود میخکوب می کند جزئیات محیط بازی است که به خوبی با تاریکی ها تل??یق شده است.

url-23.jpg

Dying Light .2

زامبی. جهان آزاد. این کلماتی است که پس از شنیدن اسم Dying Light به ??کر هر ??ردی می رسد. به شما قول می دهم که این عنوان یک سبک کاملا مت??اوت در بازی های Horror خواهد بود. شما در این بازی علاوه بر کشتن زامبی ها پارکور را هم تجربه خواهید کرد و می توانید روی پشت بام ها هم به جست و جو بپردازید. شاید بتوان Dying Light را به بازی Mirror’s Edge تشبیه کرد که به جزیره مردگان قدم گذاشته است.

وقتی خورشید غروب می کند و تاریکی شب بر جزیره حاکم می شود چیز هایی در سر راه شما قرار می گیرند که بسیار ترسناک تر و جالب تر به نظر می رسند. زیرا در تاریکی حتی زامبی ها هم معیوب می شوند و در پشت بام ها هم شما را تنها نمی گذارند. حالا دیگر زامبی ها می توانند حتی از موانع سر راه خود هم بالا بروند. پس باهوش باشید.

url-31.jpg

The Forest .3

خبر بد: یک سقوط وحشتناک هواپیما در جنگل.

خبر خوب: شما از این سقوط جان سالم به در برده اید و خانه شما هم اکنون یک جزیره خواهد بود.

خبر بد: ساکنان این جزیره یک سری آدمخوار های گرسنه هستند.

خبر خوب: صبر کنید. دیگر خبر خوبی وجود ندارد.

شما در جنگل برای کاوش کردن آیتم ها, بریدن درختان, ساخت پناهگاه, بدست آوردن غذا و … آزاد هستید. شما می توانید پشت در ها و اشیا قایم شوید و به طور پنهانی و ناگهانی به آدمخوار ها حمله کنید. بازی The Forest شما را در شرایط ناخوشایند قرار می دهد تا عملکرد شما را مشاهده کند.

The-Forest-1024x576.jpg

Routine .4

قضیه ساده است: برای زنده ماندن همین که بدانی چه سر بقیه ساکنان اینجا آمده کا??ی است. در هر صورت چیزی که Routine را با بقیه سری بازی های Horror جدا می کند, وجود نداشتن هیچ بسته خونی و وجود نداشتن شانس دوباره است. این بازی یک محیط ??ضایی دارد و با این که اول شخص به حساب می رود هیچ گلوله ای در بازی نمی توانید شلیک کنید.

پایگاهی ??ضایی دچار مشکلات می شود و وظی??ه شما بررسی و برطر?? سازی آن است که با شرایطی که ذکر شد می تواند بسیار مهیج باشد.

url1.png

5. The Evil Within

یک بازی که با شنیدن نام آن حس کینه و خشم را به شما منتقل می کند. کاری از Shinji Mikami که خالق بازی Resident Evil 4 بود. این درست است که می گویند آقای شینجی میکامی از ژانر Horror کمی منحر?? شده اند اما این بازی هم می تواند مانند Resident Evil 4 به یاد ماندنی و غیر عادی ظاهر شود.

تا کنون تصاویری نگران کننده و آش??ته از بازی عرضه شده است که به نظر می رسد این بازی کمی از ژانر وحشتناک عبور کرده است و تبدیل به یک عذاب روانی خواهد شد. آیا استاد هم چنان مو??ق خواهد بود؟ ما امیدواریم که چنین باشد اگر کمی توسعه دهندگان بازی آن را جدی تر بگیرند.

the-evil-within-logo.jpg

6. Among The Sleep

یک بازی جذاب ماجراجویی ترسناک مستقل است که توسط استودیوی نروژی Krillbite Studio در حال توسعه است. شما در نقش یک پسر 2 ساله هستید که در شب وقتی از خواب بیدار می شوید در دنیایی دیگر قرار میگیرید و باید پدر و مادر خود را پیدا کنید.. اولین تریلر های منتشر شده از این بازی نشان می دهد که اگر شما دچار لکنت زبان و خیال های عجیب و غریب شوید, در مکانی غیر منتظره قرار خواهید گر??ت که خلاقانه و کمی نگران کننده هستند.

url3.jpg

7. Daylight

اگر بازی را تجربه کنید متوجه می شوید که آسیب پذیری های کلیدی در بازی وجود دارند که باعث تحریک ترس می شوند. شما هیچ اسلحه و آیتم هایی را همراه خود نخواهید داشت به غیر از یک تل??ن همراه. این تنها ابزار و تنها منبع نور شما خواهد بود. ??قط خدا را شکر می کنیم که این گوشی یک باتری بهتری نسبت به iPhone 5 داراست.

این بازی بیشتر با روان شما سروکار دارد و این گونه به نظر می رسد که از خواب بیدار شده اید و هیچ خاطراتی را به یاد نمی آورید. شما باید از این دخمه پرپیچ و خم و منحصر ب??رد خارج شوید.

image_daylight-23981-2653_0007.jpg

8. DreadOut

دخترانی با موهای سیاه. تم انتقام و تولد دوباره. به نظر می رسد که یک بازی سرگرم کننده و دخترانه خواهد بود ولی DreadOut ترسناک تر از این حر?? ها هست. دانش آموزان دبیرستان که تازه رشته خود را انتخاب کرده اند تصمیم به یک س??ر می گیرند. اما س??ر تبدیل به کابوس خواهد شد و در شهری که س??ر کرده اید جز تاریکی و ن??رت چیزی پیدا نمی شود. لیندا باید به این تاریکی خاتمه بخشد اگر می خواهد که خود و دوستانش زنده بمانند. شما می توانید از ات??اقاتی که حول خود می ا??تد ??یلم بگیرید و آن را بهه عنوان مدرک است??اده کنید.

این بازی هم یک بازی آسیایی ترسناک به شمار می رود که من از آن, کشنده های کلاسیک یاد می کنم ولی با رویکردی مدرن تر و گوشی های هوشمند.

1241428620X310.jpg

9. Asylum

یک بازی ترسناک روانی که در موسسه Hanwell ات??اق می ا??تد. تیمارستانی برای دیوانگان بالینی. این بازی توسط شرکت Senscape منتشر خواهد شد. یک پروژه تاریک, شاهزاده باروک ترسناک و HP Lovecraft آثاری از وحشت ناب این بازی خواهند بود. بنابراین باید انتظار یک بازی بسیار شوم تر و وحشتناک تر از آن چیزی که ??کرش را می کنید داشته باشید. وحشتی ناشی از کشتن و داستان.

url4.jpg

10. Fran Bow

اگر شما دنبال یک بازی Horror هستید که اول شخص نباشد Fran Bow مطمئنا توجه شما را جلب خواهد کرد. این بازی یک ماجراجویی نقطه و کلیکی یا point-and-click خواهد بود که شما را در نقش Fran قرار می دهد. Fran یک دختر جوان است که در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری روانی و سرنوشت ناعادلانه خود است. پس از از دست دادن وحشتناک پدر و مادر خود شما به همراه تنها دوست خود که یک گربه سیاه به نام Mr. Midnight است وارد یک جنگل می شوید.

اوضاع بدتر و بدتر می شود. Fran در یک تیمارستان پناه می گیرد و برای ??رار او باید پازل ها را با دارو ها کامل کند در حالی که بیماری های روانی او در حال پیشر??ت هستند. Fran Bow یک بازی دوبعدی سرگرم کننده برای سال 2014 خواهد بود.

url5.jpg

11. Neverending Nightmares

بازی Neverending Nightmares واقعا یک بازی ترسناک و شخصی است که با مبارزات خود در شما موجب ا??سردگی و اختلال های وسواسی می شود. بازیکنان در یک عمارت تاریک بیدار می شوند که باید مورد بررسی قرار گیرد. شما باید از طریق غربال کردن تاریکی آن چه را که واقعی است را از رویاهای بد مرتب و جدا کنید.

این بازی نیز همانند Fran Bow سبک point-and-click را دنبال خواهد کرد. ترکیب رنگ های روشن و تاریک نیز بسیار ویژه به نظر می رسند.

nightmare.png

12. The Vanishing of Ethan Carter

ترکیب قدرت های ??را طبیعی, علمی و اسطوره ای در یک راه منحصر ب??رد باعث ایجاد یک ترس خ??ه کننده می شود. این بازی به طور مستقیم از داستان های درخشان خو??ناک الهام گر??ته است. شما در نقش یک کاراگاه قرار دارید که با ترکیب روش های سنتی پلیسی و توانایی منحصر ب??رد خود می تواند بسیاری از ات??اقات و جزئیات یک جرم را ب??همد و معمای آن جنایت را حل کند.

هم چنین با بدست آوردن مدارک شما می توانید قدرت های خود را ا??زایش دهید.

1652.jpg

13. Outlast: The Whistleblower

شما ممکن است Outlast را بر روی PC بازی کرده باشید یا منتظر عرضه شدن آن روی PS4 باشید.

اما نسخه جدید Outlast در راه است که می خواهد برخی شکا?? ها در داستان Mount Massive Asylum را بپوشاند. شما در نقش Whistleblower خواهید بود که پروتاگونیست بازی یعنی Miles Upshur را به تیمارستان Mount Massive می‌??رستد. شما شاهد آزمایشات و سوء است??اده هایی خواهید بود که منجر به سقوط می شود. این یک DLC از بازی Outlast خواهد بود و اگر شما هم چنان هم بتوانید زنده بمانید مراحل جدید با اسراری جدید برایتان آغاز خواهد شد.

maxresdefault1.jpg

سال 2014 مطمئنا سالی پر بار برای طر??داران سبک Horror یا وحشتناک خواهد بود تا سالی پر از وحشت و ترس و ماجراجویی را در کارنامه گیمینگ خود ثبت کنند. mobinigi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...