رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Deviance

نقد و بررسی فیلم||The Wolf Of Wall Street||کارگردان:مارتین اسکورسزی

پست های پیشنهاد شده

[h=3]نقـــــد و برســـــــی[/h] TheWolfofWallStreet.jpgTheWolfofWallStreet3.jpg

TheWolfofWallStreet4.jpgTheWolfofWallStreet2.jpg

 

[h=3]

[/h] خوب همان طور که قولشو داده بودیم یکی از اولین سایت هایی هستیم که نقد این ??یلم را برای شما قرار میدهیم. سخته در باره گرگ وال استریت نقدی را بنویسیم در حقیقت این ??یلم دیشب هم آماده نقد بود ولی تصمیم گر??تیم تا همه جوانب را بررسی کنیم و یک امتیاز خوب به ??یلم بدیم که هیچ کس شاکی نباشه. و این نقد یکم با نقد های دیگه مت??اوت هست و یکم هم شلوغ تر است. پس شما هم مارا در بخش نظرات یاری دهید. با تشکر.

گرگ وال استریت یک کمدی تلخ از کارگردان خوش ساخت سینما مارتین اسکورسیزی میباشد. این ??یلم یکی از پر هزینه ترین ??یلم های هم ژانر خودش میباشد و با هزینه باورنکردنی 100 میلیون دلاری روانه سینما ها شد. جنجال های این ??یلم به غیر از داستانش به حضور بازیگرانشونم ربط داشت. لئوناردو دیکاپریو حضوری شایسته را در ??یلم تجربه میکند. بی شک نمیتوان گ??ت این ??یلم بهترین ??یلم سال است و در برابر 12 سال بردگی زیاد دارد و یا کم. مطمئن هستم گرگ وال استریت هم شانس های زیادی را برای اسکار دارد. «گرگ والاستریت» بر اساس کتاب خاطرات جردن بلنورت ساخته میشود و سودجویی سرمایهداران در والاستریت را به تصویر میکشد.

 

جوردن بل??ورت یک دلال اقتصادی اهل نیویورک است که همراه با گروه تحت نظر خود، میلیونها دلار از شبکه والاستریت به جیب میزند و یک زندگی پر قدرت و اشرا??ی را برای خود و آشنایانش درست کرده است اما ات??اقات این چنین خوش پیش نمیرود او حالا به جرم پول شویی بازداشت میشود و باید ??ساد والاستریت را ش??ا?? سازی کند ولی کم کاری هایش ات??اقات های بزرگی را به پیش می آورد.

??یلمنامه «گرگ والاستریت» را همکار قدیمی اسکورسیزی ترنس وینتر نوشته که در مجموعه تلویزیونی پربیننده امپراطوری بوردواک هم با وی همکاری داشت. وقتی به دنبال یک داستان واقعی میری مطمئن در بیشتر موارد به شکست رو به رو میشی ولی گرگ وال استریت آن قدر داستانش??ا?? و جنجالی را به دنبال دارد که با کمک واقعیتش توانسته به خوبی از پس ??یلنامه خودش بر بیایید. البته نباید از کلیشه های داستان واقعی دور بشیم که به ??یلم هم آسیب هایی را زده است. اما بالا و پایین بردن ??یلم در زمان های مناسب بیننده را میخ کوب خودش نگهر میدارد. مطمئن میدانید که ??یلم قرار بود در ابتدا زمان 4 ساعته را داشته باشه ولی الان شما از شر اون تیکه های اضا??ه که ممکن بود گرگ والستریت را به پایین بکشد به هوشمندی تمام خلاص شده اید. مطمئن باشید 3 ساعت لذت کامل را میبرید حتی شاید بیشتر از هابیت :دی.

گرگ وال استریت" یک ??یلم سیاه و تلخ است و آن سوی میدان به طنز هایی شخصیتی رو به رو میشویم که داستانو جذاب میکند ،گرگ وال استریت تمام سعی خودش را میکند تا طنز خودش را محدود به دیالوگ ها نکند طنز ??یلم بیشتر در دستان نوع بازی بازیگرانش میباشد.جوردن بل??ورت یک کمپانی معرو?? (استراتون اوکمانت) را تاسیس و 10 سال هدایت می کند."بل??ورت" ده سال پول شویی می کند، 10 سال زیر نظر FBI می ماند و ده سال بیش از 2 میلیون دلار خرج پارتی های عظیم می کند . شخصیت جالب جوردن بل??ورت مسیر ??یلم را به سوی بالا سوق میدهد و این ها به دلیل این است که گرگ وال استریت از دسته ??یلم های خوش ساخت واقعی است. در اواخر ??یلم هنگامی که FBI "بل??ورت" را به شدت تحت نظر داشت، او وادار به کنار کشیدن از این کار می کند اما ... سعی نمیکنم داستان را براتون تعری?? کنم ،شخصیت وی پر قدرت تر مند از این حر?? هاست و کم نمی آورد اینجا جایی است که میگوییم یک ابر قهرمان بدون نقاب مطمئن ??یلم های دان را دیدید در ??یلم گرگ وال استریت هم به همچین چیز های داستانی مشابه برمیخوریم . در یکی از بهترین دیالوگ های ??یلم که "بل??ورت" در حال ساخنرانی است ، این گونه می گوید: "من کنار نمی کشم. این ، همین جا(اشاره به شرکت اش) ... محل ??رصته ... این جا آمریکا است! بازی ادامه داره! اگه آن ها (اشاره به FBI) می خوان منو بندازن بیرون باید پلیس ملی رو بیارن... چون من از این جا برو بیرون نیستم!". "جوردن بل??ورت" و دوستان هم نوعش، ندید بدید هایی بیش نیستند. این ها کسانی بودند که قبل از تبدیل شدن به یک کلاهبردار، در عمرشان بیش تر از ماهی سه هزار دلار درآمد نداشتند و در عمرشان حتی یک بار نیز کوکائین مصر?? نکرده بودند.اما این نوع انسان ها به جایی می رسند که کلمه ی "بیش تر" برایشان معنی ندارد. "بل??ورت" به مامور پلیس که وارد کشتی ت??ریحی اش شده بود این گونه گ??ت :"تا حالا تو عمرت تو یکی از این کشتی ها بودی"؟ و مامور پلیس ??قط به او خیره می شود. "جودرن بل??ورت" وقتی ??قط بیست و دو سال داشت به چنین انسانی تبدیل شد. باید بگویم به شدت عاشق دیالوگ های این ??یلم شده ام. البته نبید از این قا??ل بشیم که صحنه های جنسی ??راوان و عریان شدن های زیادی را در ??یلم مشاهده میکنم که آن قدر ها شایسته نیست که بخواهیم مشکلات وال استریت را به این گونه هم نمایش دهیم . مطمئن هستم همجا مشکلات است. « گرگ وال استریت » مملوء از ر??تارهای پرخاشگرانه جنسی است که اگرچه اسکورسیزی با هد?? وحشی نشان دادن حقیقت وال استریت ، بر قرار دادن آنها در ??یلمش تاکید کرده ، اما نتیجه کار شبیه به پازلی شده که ارتباطی با تصویر اصلی که قرار است ساخته شود ندارد.

??یلم البته در برخی صحنه های طنزش دچار مشکلاتی میشوند که ??یلم را به پایین میکشانند ولی بازیگران ??یلم این مشکلات را ر??ع میکنند. جوردن بل??ورت به خوبی به تصویر کشیده شده است دیالوگ های خیره کننده او منو حیرت زده میکند مطمئن بودم گرگ وال استریت به خوبی توانسته بازیگرانی را به کار بگیرد که به ??یلم جون ببخشند. البته نباید از حضور لئوناردو دیکاپریو ناقا??ل بمانیم واقعا ستاره این روز هاست. اسکورسیزی که یک بار دیگر در کنار لئوناردو دیکاپریو هم بازی شده است توانسته از پس نقشش به خوبی بر بیایید. باید در کل گ??ت بازیگران ??یلم همه لذت بخش بازی میکنند و حس واقیعت را به بیننده میدهند در حالی که زمان ??یلم زیاد است ما شاهد برخی اشتباهات هم میشویم که سریع جمع و جور میشود و آن قدر به چشم نمیخورد. زمان زیاد ه ممیتواند ??یلم را بالا بکشد و هم پایین ولی برای گرگ وال استریت یک مو??قیت خوب بود همه چیز به خوبی جمع بندی شد همه چیز به خوبی پرداخت شد و بنینده لذت خودش را برد.

 

__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__

(نگاه هوشمندانه به ??یلم )

باید بگویم گرگ وال استریت هم یکی از بهترین های سال است در کنار 12 سال بردگی و .... البته باید ژانر ها را هم بشناسیم. این ??یلم مطمئن یکی از امید های بهترین بازیگر نقش اصلی سال است که امید وارم هم همین طوری باشه. گرگ وال استریت هر از جند گاهیی در ??یلم دچار مشکلات ??یلنامه ای میشود ولی با کمک بازیگرانش از آن ها میگذرد. من از ??یلم لذت بردم و نمیدانم شما چه طور مطمئن باشید بادیدن این ??یلم شما با یک ??یلم تقریبا عالی رو به رو هستید که در کنار دیگر ??یلم های عالی ژانر و موضوعی خودش این امتیاز را گر??ته پس این به این معنی که ??یلم داستان خوب. بازیگرانی قوی و ??یلنامه خوب دارد و به خوبی کارگردانی شده است. پس لذت ببرید.

منبع

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دانلود کردنش واجب شد:biggrin2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

بهترین ??یلمام

یکی این بود و یکی the departed

ج??تشون غوغا کردن و کاملا ارزش دیدن رو دارن

??قط دیکاپریو و اسکورسیزی

ویرایش شده توسط morykeys

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...