رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

۵ عنوان برتر Hack and Slash : مبارزه نزدیک

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

سبک HnS با وجود اینکه در حد ژانرهای دیگر بازی های کامپیوتری تحویل گر??ته نمی شود، اما طر??داران خاص خود را دارد. بازی‌های بسیار بزرگ و معرو??ی در این سبک معر??ی شده‌اند به و مو??قیت رسیده‌اند. برای ما ایرانی‌ها، سه گانه‌ی نخست Prince of Persia شاید معرو??‌ترین آن‌ها باشد. بخش اعظم بازی‌های H&S را مبارزه، آن هم از نوعش نزدیکش تشکیل می‌دهد. معمولاً‌ در این بازی‌ها خبری از سلاح‌های گرم نیست. به جای انواع شمشیر و دیگر اسلحه‌ها وجود دارد و همینطور دارای درجه‌ی سختی نسبتاً بالایی نیز می‌باشند. در لیست زیر نگاهی می‌کنیم به برترین بازی‌های Hack and Slash که در نسل اخیر منتشر شده‌اند.

1. God Of War III

a514138_2013-10-God-Of-War-3-Wallpaper-Background.jpg

 

کریتوس برای بار آخر برگشته تا انتقام دیرینه‌اش را از خدایانی که به او خیانت کرده‌اند بگیرد. او خشمگین‌تر، قوی‌تر و باانگیزه‌تر از همیشه است. کریتوس به دنبال پدر خود، زئوس، در کوه‌های المپوس است تا انتقام سختی از او بگیرد. شما بار دیگر کنترل کریتوس را بر عهده دارید، اما این بار بهتر از همیشه. نسخه‌ی سوم از عنوان بسیار محبوب God of War بهترین نسخه در این سری است. داستان قوی، گیم‌پلی سریع و روان و گرا??یک ??وق‌العاده از دلایل درستی این ادعا هستند. بگذارید از گرا??یک شروع کنیم، گرا??یکی که تا زمان عرضه‌ی بازی بهترین بود و بسیار از منتقدان طراحی شخصیت کریتوس را بهترین طراحی شخصیت از لحاظ ??نی و هنری در طول سالیان دانسته‌اند. موتور گرا??یکی بهبود یا??ته‌ی بازی اجازه‌ی وجود تعداد بسیار بیشتر دشمنان در یک صحنه را می‌دهد و مقیاس بسیار بزرگ بازی و مبارزه‌ها ن??س‌گیر با غول‌ها هر گیمری را مجذوب خود می‌کند. گیم‌پلی هم که مثل همیشه عالی است و با وجود معماها و رگه‌هایی از بازی‌های پلت??ورمر، تنوع بسیار خوبی دارد. خشونت بی حد و حصری که در بازی وجود دارد شاید خوشایند هر کسی نباشد ولی خب، خدای جنگ است دیگر!

 

 

مدت زمان بازی برای یک عنوان اکشن کا??ی به نظر می‌رسد و با وجود آیتم‌های جمع کردنی و چالش‌ها می‌توانید بسیار بیشتر از داستان اصلی، از بازی لذت ببرید. موسیقی و صداگذاری بازی هم عالی کار شده‌است، صداگذاری شخصیت‌ها به خوبی انجام شده و ا??کت‌های صوتی نیز بسیار با کی??یت هستند. مجموعه‌ی موسیقی بازی در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۰ بر روی سی‌دی عرضه شد. این بازی لقب مورد انتظار ترین بازی سال ۲۰۱۰ را به دست آورد و از نگاه بسیاری از مجلات و سایت‌ها،‌ یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران است. God of War III پکیج کاملی از سرگرمی است که در تمام موارد بالاتر از استانداردها ظاهر شده که پایان بسیار مناسبی برای سری خدای جنگ رقم خورده است.

2. Devil May Cry

 

y675428_DmC-Devil-May-Cry-review.jpg

 

گیمری نیست که DmC و دانته را نشناسد. پنجمین نسخه از عنوان بسیار محبوب Devil May Cry شاید مت??اوت‌ترین نسخه‌ی این سری است. حتی ظاهر دانته عوض شده بود و نگرانی‌های زیادی مبنی بر عوض شدن گیم‌پلی به وجود بود، اما Ninja Theory با کمک Capcom کار خود را بلد بودند و بازی‌ای عرضه کردند که نه تنها مخاطبان قدیمی این سری مشهور را راضی کرد، بلکه طر??داران جدیدی هم جذب کرد. گیم‌پلی خاص DmC که همیشه زبان‌زد خاص و عام بوده است،‌ در این نسخه به اوج خود رسیده و علاوه بر به ارث بردن عناصر اصلی عنوان‌های قبلی، ویژگی‌های جدیدی هم به آن اضا??ه کرده است که باعث لذت‌بخش شدن هرچه بیشتر بازی شده است. مبارزات سریع و خشن با استایل خاصی که دانته دارد همراه با ظاهر جدید او و محیط بازی، تمام آن چیزی است که سری Devil May Cry لازم داشت.

 

 

دنیایی که داستان بازی در آن ات??اق می‌ا??تد، Limbo City یا «شهر برزخی» نام دارد و توسط نیروهای خبیث ??رازمینی کنترل می‌شود. طراحی جو و محیط این شهر بسیار خوب انجام شده و کاملاً مناسب مبارزات چندگانه و بزرگ با دشمنان است. این شهر خاص شاید در نگاه اول عادی به نظر برسد، اما هرچه بیشتر در طول بازی پیش روید، متوجه وجود نیروها شیطانی در شهر می‌شوید که وظی??ه‌ی شما مبارزه با آن‌هاست. Comboها در هر بازی HnSای حر?? اول را می‌زنند، ضربات پشت سر هم که در نهایت منجر به حرکت خاصی می‌شوند. DmC در این مورد حر??ی برای گ??تن نگذاشته و به خوبی از پست این ویژگی حیاتی گذشته است. شاید DmC در نگاه اول ربطی به نسخه‌ها پیشین آن نداشته باشد، ولی قطعاً یکی از بهترین‌ها در سبک Hack and Slash است.

 

3. DarkSiders II

s916667_darksiders-2-wii-u-wallpaper.jpg

 

??ضای هنری، سرد و تاریک Darksiders II از ویژگی‌های خاص آن است که این بازی را از دیگر عناوین مشابه، متمایز می‌کند. این بازی که توسط شرکت ورشکست شده‌ی THQ منتشر در سال ۲۰۱۲ شد با بازخوردهای خوبی رو به رو شد و از بازی‌های خوب سبک مورد بررسی ما در این مقاله است. آهنگ‌ساز این بازی، Jasper Kyd، شاید برای خیلی‌ها نام?? آشنایی باشد. او موسیقی بسیار از عنوان معرو?? و محبوب مانند سری Assassin’s Creed و هیتمن را ساخته است. علاوه بر مبارزات همیشگی که یکی از شاخصه‌های اصلی این نوع بازی‌هاست، Darksiders II یک ویژگی دیگر دارد که وجود و تنوع معماها و پازل‌ها آن است. این معماها باعث شده که روند بازی از مبارزه‌ی صر?? ??اصله گیرد و به گیمر ??رصتی برای ??کر کردن بدهد. محیط Open World بازی بسیار بزرگ هست و در هر گوشه و کنار آن چیزی برای کش?? کردن است. در کنار مأموریت‌های اصلی، بخش‌های بسیاری در نقشه وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و کارهای جانبی انجام دهید.

 

 

در کنار خوبی‌های این بازی، گرا??یک تعری?? چندانی ندارد و تکستچرها راضی‌کننده نیستند. اما با همه‌ی اینها محیط و جو بازی همانطور که اشاره شد حس ماجراجویی را به خوبی به گیمر منتقل می‌کند و این نکته شاید مهم‌تر از مسائل ??نی گرا??یکی باشد. از طر?? دیگر اما گیم‌پلی بسیار جذاب است و به دلیل وسعت نقشه‌ی بازی، ارزش تکرار کردن بازی بالاست. المان‌های بازی‌های RPG که در این بازی به کار ر??ته امکان شخصی‌سازی شخصیت اصلی بازی را می‌دهد و از ویژگی‌های شاخص Darksiders II است.

 

4. Diablo III

y99054_diablo-3-3_522152590.jpg

شاید وجود که Diablo III که همه آن را به عنوان یک بازی Action-RPG می‌شناسند در لیست کمی عجیب باشد ولی سومین نسخه از سری بازی‌های Diablo با وجود آن که یک RPG کامل است، تمام شاخصه‌های یک بازی H&N را هم دارد، بلکه بیشتر از خیلی از بازی‌هایی که مختص این سبک هستند. این بازی که یکی از محبوب‌ترین بازی‌های PC است، در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و نسخه‌ی کنسولی آن در ۲۰۱۳. حتی نسخه‌ی PS4 هم در سال آینده منتشر خواهد شد. داستان بازی حدود ۲۰ سال بعد از نسخه‌ی دوم آن ات??اق می‌ا??تد. گیمر می‌تواند از میان پنج کلاس موجود، یکی را انتخاب کند و آن را شخصی‌سازی کند و بهبود ببخشد. جنبه‌ی اکشن بازی در این نسخه بیش از پیش شده است طوری که شاید RPG بودن آن در سایه قرار گر??ته باشد. مبارزه‌های بسیار با انواع دشمنان و به وسیله‌ی آیتم‌های متنوعی که در اختیار دارید می‌تواند لقب یک بازی اکشن را به این عنوان بدهد.

 

 

عرضه شدن دیابلو ۳ برای کنسول‌ها هم دلیل دیگری برای نزدیک شدن این بازی به سبک اکشن و H&N است، چرا که در نسخه‌های پیشین است??اده از یک کنترلر برای کنترل بازی تقریباً غیرممکن بود و همه‌ی گیم‌پلی باید با ماوس و کیبرد انجام می‌شد. این گیم‌پلی سریع، ??ریم‌ریت بالایی را هم می‌طلبد و سازندگان کوشیده‌اند تا ??ریم‌ریت را روی ۶۰ ثابت نگه دارند و در این کار هم مو??ق شده اند. ولی گرا??یک بازی چنگی به دل نمی‌زند و البته شاید با توجه به شلوغی محیط و زاویه‌ی دوربین، این مورد خیلی هم به چشم نیاید. از ویژگی‌های جالب توجه دیابلو ۳ می‌توان به بخش co-op آن اشاره کرد، جایی که همراه سه تن از دوستان خود می‌توانید به جنگ با دشمنان بروید و لحظات جالبی را خلق کنید. Diablo III با وجود پشتوانه‌ی خوب و حمایت PCبازها از آن، یکی از عنوانی بسیار مهمی بود که در نسل ه??تم منتشر شد و با وجود عناصر اکشن و H&N، تنوع خوبی به لیست بازی‌های این مقاله بخشیده است.

5. Bayonetta

n23680_url.jpg

 

بایونتا یک بازی کلاسیک است با ظاهری مدرن و سینماتیک. مبارزه‌های سریع و خشن و جلوه‌های گرا??یکی عالی، این بازی را در لیست بهترین Hack and Slashهای نسل ه??تم قرار می‌دهد. این بازی که تنها برای PS3 و X360 منتشر شد، Platinum Games و به کمک Sega ساخته شده‌است. این بازی سوم شخص ابتدا در ژاپن در اکتبر ۲۰۰۹ عرضه شد و اوایل ۲۰۱۰ به بازارهای جهانی راه یا??ت. از ویژگی‌های بارز این بازی می‌توان به یادگیری آسان آن اشاره کرد، به طوری که با وجود تنوع بسیار حرکات و ضربه‌های بایونتا، گیمر به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می‌تواند تمام آن‌ها را یاد گیرد و در طول بازی با هر دشمنی که رو به رو می‌شود حرکت خاصی را به کار گیرد. سرعت بالای گیم‌پلی بازی باعث ایجاد هیجان وص??‌ناپذیری می‌شود که یکی از مشخه‌های بازی‌های HnS است. یکی از دلایل مو??قیت بازی بایونتا، به خاطر Boss Fightهای لذت‌بخش آن است. این مبارزه‌ها که معمولاً آخر هر بخش از داستان قرار دارند و به اصطلاح غول آخر بازی نامیده می‌شوند، چالشی بزرگ برای هم گیمری هستند تا مهارت آن‌ها را محک بزند.

 

 

شخصیت‌پردازی کاراکتر اصلی بازی به خوبی انجام شده و طراحی جزئیات حرکات و حتی لباس او در نهایت دقت انجام شده است. این دقت در طراحی مراحل هم به کار ر??ته و هر بخش با دیگری مت??اوت است. در مورد موسیقی بازی هم باید گ??ت که طی?? عظیمی از آهنگ‌ها در سبک‌های مختل?? در این بازی به کار گر??ته شده است که به خوبی با گیم‌پلی هماهنگ است. بدون شک بایونتا یکی از بهترین بازی‌های Hack and Slash است که هر گیمری باید آن را تجربه کند.

.

.

.

Mihangame

 

 

 

 

ویرایش شده توسط aminomi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دمت گرم ولی رتبه اول جای gow3mary92.gif بود نه dmc

در حق gow ظلم شده h.vampire.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دمت گرم ولی رتبه اول جای gow3mary92.gif بود نه dmc

در حق gow ظلم شده h.vampire.gif

این لیست به ترتیب شماره نیست ...

ولی چشم ویرایشش میکنم :4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اصلا ??کرش رو هم نکن که به دیابلو بگی hack and slash.دیابلو یه بازی اکشن RPG با دوربین ایزومتریک هستش که یه مقداری از شاخصه های hack and slash رو هم داره و اصلا توی طبقه بندی این گروه جا نمیگیره.در ضمن اصلا این لیست بدون castlevania lords of shadw خیلی ناحقه.به مراتب از بایونتا بهتره و رقیب اصلی DMC و god of war هستش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
این لیست به ترتیب شماره نیست ...

ولی چشم ویرایشش میکنم :4:

ممنون که گوش دادی داداش گل:5yt82hl_th:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اصلا ??کرش رو هم نکن که به دیابلو بگی hack and slash.دیابلو یه بازی اکشن RPG با دوربین ایزومتریک هستش که یه مقداری از شاخصه های hack and slash رو هم داره و اصلا توی طبقه بندی این گروه جا نمیگیره.در ضمن اصلا این لیست بدون castlevania lords of shadw خیلی ناحقه.به مراتب از بایونتا بهتره و رقیب اصلی DMC و god of war هستش.

همین الان میخواستم بیام همینو که نباید دیابلو 3 رو H&S حساب کنی بگم دیدم گ??تی...

با این که اصلا با این شماره آخریه یه prince of persia(گند زد به هرچی خاطره خوب که با نسخه های قدیمی داشتم)حال نکردم ولی بهتر بود توی لیست میزاشتیش البته از همین الان هم معلومه که آخره...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
همین الان میخواستم بیام همینو که نباید دیابلو 3 رو H&S حساب کنی بگم دیدم گ??تی...

با این که اصلا با این شماره آخریه یه prince of persia(گند زد به هرچی خاطره خوب که با نسخه های قدیمی داشتم)حال نکردم ولی بهتر بود توی لیست میزاشتیش البته از همین الان هم معلومه که آخره...

اره prince of persia هم میتونه تو این لیست باشه ولی خوب با توجه به این که بازیش بیشتر بر پایه ی پلت??رمر و سکوبازیه تا مبارزه , باید قبول کنیم که انصا??ا از نظر مبارزات به این 5 تا نمیرسه.تازه همین شماره اخر که خیلی از قبلیا ضعی??تر بود بازم به خیلی از بازیای hack and slash شر?? داشت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...