رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ ps4 در ژاپن

پست های پیشنهاد شده

ژاپنی ها نیز نهایتا به طور رسمی قدم در نسل هشتم گذاشتند و طی مراسمی با شکوه که با حضور سران Sony Computer Entertainment و توسعه دهندگان صنعت بازی های رایانه ای انجام شد، PS4 در کشور خودش منتشر گشت.

در این مراسم Andrew House مدیر عالم SCE، رئیس SCE در ژاپن آقای Hiroshi Kawano و رئیس کل استودیوهای سونی آقای Shuhei Yoshida حضور پر رنگ تری نسبت به بقیه داشتند. در اینکه این مراسم با شکوه تمام اجرا شد و بسیار زیبا بود، شکی نیست و اینکه ژاپنی ها نیز پس از مدتها انتظار توانستند طعم نسل هشتم را با کنسولی که نه تنها در صنعت بازی های رایانه ای را بلکه در دنیا گرد و خاک بسیاری به پا کرده است، بچشند بسیار خوشحال کننده می باشد.

اما از طر?? دیگر، تمام ??ریاد ها و دست زدن ها و خوشحالی هایی که در این مراسم به گوش رسیدند، به معنای واقعی غیر واقعی بودند!

البته لازم به ذکر است که این موضوع برای کمپانی ها یک موقعیت تازه نیست. بسیاری از کمپانی های بزرگ در نشست های مطبوعاتی و مراسم اینچنینی از صدای تشویق های از قبل ضبط شده است??اده می کنند. اما در این میان کمپانی مایکروسا??ت در مراسم پرده برداری از کنسول نسل هشتمی خود یعنی Xbox One در است??اده از این تر??ند به شکل بی رویه ای عمل کرد. اما حالا سونی نیز از همین تر??ند برای به وجد آوردن تماشاگران است??اده می کند. اما آیا این کار صحیح است؟

خوب باید ذکر کنیم که در بین کارگردان های تلوزیونی این کار بسیار رواج دارد و به “کنسرو تشویق??? معرو?? است!

از طر??ی، این کار به کمپانی مربوطه، در اینجا سونی، کمک می کند تماشاگران را بیش از پیش هیجان زده نماید. است??اده از تشویق های مصنوعی درست مانند طو??ان خنده است. طو??ان خنده بدین شکل عمل می کند که اگر تعدادی در یک جمع حضور داشته باشند و یکی از آنها بی هیچ دلیلی شروع به خندیدن نماید، این خنده به دیگران نیز سرایت می کند. موضوع تشویق نیز درست به همین شکل است و پخش صدای تشویق باعث می شود این عمل به تماشاگران نیز سرایت نماید. همچنین این کار از سکوت مطلق در مراسم جلوگیری می کند. تصور کنید زمانی که Peggle 2 معر??ی می شود، هیچ کس دست نزند!

اما از طر?? دیگر است??اده از این تکنیک باعث می شود اعتماد مخاطبین کمپانی های مبروطه از بین برود. همانطور که پس از مراسم معر??ی Xbox One از طر?? مایکروسا??ت شاهد آن بودیم! ادامه یا??تن ان موجب می شود حاضرین در مراسم اذیت شوند و این موضوع ممکن است باعث شود تا دیگر تشویقی از سوی آن ها صورت نگیرد. نه تنها حاضرین در مراسم از این موضوع ناراحت می شوند، بلکه برای ا??رادی که از خانه مراسم را تماشا می کنند نیز این موضوع آزار دهنده خواهد بود چرا که حجم صدای تشویق های غیر واقعی و دای واقعی سخنران ها هم سطح نیست و این باعث خواهد شد، مخاطب صدای نمایشگر را مدام کم و زیاد نماید!

اما آیا است??اده از این تکنیک بد است؟ به طور کلی تر، آیا سونی در است??اده از “کنسرو تشویق??? اشتباه کرده است؟ مایکروسا??ت چطور؟ با ما درمیان بگذارید. gamefa

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...