رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

بیوگرافی گروه muse

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]7884[/ATTACH]

 

اهل کشور تینمَوث، منطقه د??و??ن، بریتانیا

سبک‌ها[TABLE=class: infobox vcard, width: 23]

[TR]

[TD]نیو پراگ

آلترنتیو راک

پراگرسیو راک

 

مدت کار[TABLE=class: infobox vcard, width: 23]

[TR]

[TD]۱۹۹۴ – اکنون[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]7885[/ATTACH]

 

میوز (به انگلیسی: Muse) ??? گروه راکانگلستانی است که در ۱۹۹۴ در شهر تینمَوث در منطقه د??و??ن تشکیل شد.

اعضای آن متیو بلامی (به انگلیسی: Matthew Bellamy) ???(خواننده - شاعر - نویسنده ارکستر سم??ونیگیتار (الکتریک و اکوستیک)- ک??یتار - پیانوکیبورد)

کریست??ر ولستنهلم (به انگلیسی: Christopher Wolstenholme) ???(گیتار بیس - ریتم گیتارکیبوردخواننده دوم)

دومینیک هاوارد (به انگلیسی: Dominic Howard) ???(درامپرکاشن - سینتی سایزر) هستند.

میوز گونه‌های بسیار مختل??ی از راک و کلاسیک را با آواهای الکترونیک تل??یق می‌کند و شهرت بسیار زیادی هم برای اجراهای زنده‌اش دارد و در اکثر ??ستیوال های راک هدلاینر استیج های اصلی است.

 

[ATTACH=CONFIG]7886[/ATTACH]

 

تشکیل گروه و سالهای ابتدایی (۱۹۹۲-۱۹۹۷)

 

اوائل دههٔ ۹۰، اعضای میوز هرکدام به طور جداگانه در گروه‌هایی ??عالیت می‌کردند. گروه زمانی تشکیل شد که متیو بلامی در ۱۴ سالگی برای عضویت در گروهی که دومینیک هاوارد در آن گیتاریست بود، امتحان صدا داد و قبول شد. در همان زمان آن‌ها از کریس ولستنهلم که در آن زمان درامر بود، خواستند که به گروهشان بپیوندد و نواختن گیتار بیس را یاد بگیرد.

در ۱۹۹۴، با گروهشان در مسابقه‌ای که بین گروه‌های راک برگزار می‌شد، شرکت کردند و برندهٔ ??ستیوال شدند. نام گروه در آن زمان راکت بیبی دالز (به انگلیسی: Rocket Baby Dolls) ??? بود.متیو بعداً در این مورد گ??ت که «هد?? ما صر??اً اعتراض کردن و حر?? زدن بود، به همین خاطر وقتی که برنده شدیم، همه‌مان تعجب کردیم و هول شدیم و بعد از آن بود که گروه را جدی گر??تیم.» آن‌ها بعد از مسابقه، دانشگاه را رها کردند، از شغل‌هایشان استع??ا دادند و نام گروه را به میوز تغییر دادند.

اولین ای پی و آلبوم شوبیز (۱۹۹۸-۲۰۰۰)

 

بعد از چندسال ??عالیت محدود، اولین اجراهای مهم میوز در لندن و منچستر شروع شد. گروه در آن زمان با دنیس اسمیت –صاحب استودیوی ساومیل- ملاقات کرد و نتیجهٔ آن، بیرون آمدن اولین ای پی آن‌ها به نام میوز بود.طرح جلد این آلبوم را در آن زمان دومینیک طراحی کرد.

ای پی گروه، با نام موزهٔ ماهیچه، توجه منتقد منت??ذ انگلیسی، استیو لاماک و در نتیجهٔ آن ه??ته‌نامهٔ ان‌ام‌ای را جلب کرد. دنیس اسمیت بلا??اصله بعد از آن، شرکت تولید موسیقی ت??یست میدیا را با همراهی س??تا ج??ری، ??قط برای تولید آلبوم‌های میوز تشکیل داد و ۳ آلبوم میوز را تهیه کرد.

با وجود مو??قیت ای پی دوم گروه، شرکت‌های بزرگ پخش موسیقی در بریتانیا تمایلی به حمایت از میوز نداشتند و معتقد بودند که کارهای گروه، شبیه ردیوهد است. بر خلا?? بریتانیایی‌ها، شرکت‌های آمریکایی با میوز قرارداد بستند و کارهای میوز در آمریکا مشهور شد. بعد از بازگشت از آمریکا، میوز توانست با حمایت دنیس اسمیت، در بریتانیا و استرالیا و سایر نقاط اروپا قراردادهایی امضا کند و مستقلاً کارش را شروع کند.

جان لکی که آلبوم خمیدگی‌های ردیوهد را تولید کرده بود، برای تهیهٔ آلبوم اول میوز به آن‌ها پیوست. آلبوم اول، سبک ملایم گروه را نشان داد و اشعارشان در این آلبوم به سختی‌های کارشان در تینمَوت اشاره داشت.

بیرون آمدن آلبوم اول باعث شد که در ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، میوز برای ??ستیوال‌ها و اجراهای متعددی در اروپا دعوت شود.

[ATTACH=CONFIG]7887[/ATTACH]

 

 

آلبوم دوم: منشا تقارن (۲۰۰۱-۲۰۰۲)

 

تولید آلبوم منشا تقارن، گروه از سازهای غیرمتعار??ی مثل ارگ کلیسا است??اده کرد و صدای متیو بلامی، گیتار و پیانو برجسته‌تر شدند.همچنین آن‌ها در این آلبوم، آهنگ «احساس خوب» انتونی نیولی و لزلی بریکوسی را دوباره اجرا کردند. گروه در سال ۲۰۰۳، از شرکت نستله به علت است??ادهٔ بدون اجازه از این آهنگ در یک آگهی بازرگانی برای نسکا??ه شکایت کرد و ۵۰۰۰۰۰ پوند غرامت گر??ت که آن را به موسسهٔ خیریهٔ آکس??ام هدیه کرد.

در ۲۰۰۲، سلین دیون تصمیم داشت که یکی از اجراهایش در لاس وگاس را میوز بنامد. از آن‌جایی که حق است??اده از این نام در انحصار گروه‌است، دیون پیشنهاد کرد ۵۰٬۰۰۰ دلار به گروه بپردازد تا بتواند این اسم را برای کنسرتش است??اده کند، که با مخال??ت گروه مواجه شد. متیو بلامی در این مورد گ??ته بود که «ما نمی‌خواهیم مردم ??کر کنند ما گروه همراه سلین دیون هستیم.»

میوز را با گروه کویین مقایسه می‌کنند، که قسمتی از آن به دلیل شیوهٔ اجرای متیو بر روی صحنه‌است که یادآور برایان می در کویین است. عده‌ای نیز معتقدند گروه از ردیوهد تقلید می‌کند. دین کارلسن در نقدش بر آلبوم دوم گروه نوشت «وقتی خود تام یورک از شبیه ردیوهد بودن خسته شده، آن‌ها سعی می‌کنند مثل ردیوهد باشند. بنابراین دیگر عجیب نیست که ببینیم موسیقی‌شان را تا این حد خنده‌دار و اغراق‌آمیز اجرا می‌کنند.»

آلبوم دوم در آمریکا سر و صدا کرد، ولی شرکت تهیه‌کنندهٔ آلبوم، قبل از پخش آن به صورت رسمی در آمریکا، از گروه خواست که متیو طرز خواندنش را عوض کند و بعضی از آهنگ‌ها را نیز تغییر دهد. گروه این کار را نکرد و در عوض قراردادش را با آن‌ها ??سخ کرد. به همین علت آلبوم تا سال ۲۰۰۵ که گروه با شرکت برادران وارنر قرارداد بست، در آمریکا پخش نشد.

در نتیجهٔ شهرتی که به واسطهٔ کنسرت‌ها و برای اجراهای زنده‌شان کسب کرده بودند، تصمیم گر??تند که آلبومی با تعدادی از اجراهای زنده‌شان پخش کنند. این آلبوم به همراه یک دی وی دی از ??یلم کنسرت‌ها و همچنین ??یلم مستندی دربارهٔ گروه پخش شد.

در ۲۰۰۶، مجلهٔ کیو، آلبوم دوم گروه را در لیست ۱۰۰ آلبوم برتر تاریخ، در رتبهٔ ۷۴ قرار داد.

 

 

آمرزش و تور (۲۰۰۵-۲۰۰۳)

 

در ۲۰۰۳، آلبوم سوم گروه بیرون آمد. آمرزش ادامهٔ تجربه‌های گروه در آلبوم قبلی بود، و هویت گروه را به شکل گروهی سه‌ن??ری تثبیت کرد.

موضوعات مطرح‌شده در آلبوم، حول موضوع پایان دنیا می‌گردند و بسیاری از اشعار آلبوم به مسائل سیاسی اشاره دارند.گروه توانست با این آلبوم، نظر موا??ق عموم منتقدها را در بریتانیا جلب کند.

بعد از این مو??قیت، گروه اولین تور کنسرت‌های دور دنیایش را شروع کرد. میوز در این تور به استرالیا و نیوزیلند و کانادا و ??رانسه ر??ت. کنسرت گروه در لندن به دلیل استقبال شدید مردم، یک شب اضا??ه‌تر تمدید شد و اولین کنسرت این تور در آمریکا در آتلانتا با مجروح شدن متیو شروع شد که بعد از چند بخیه دوباره ادامه پیدا کرد.

در ژوئن ۲۰۰۴، گروه برای اولین بار هدلاینر ??ستیوال گلستنبری بودند و بعداً آن را بهترین اجرای زندگیشان نامیدند، ولی بعد از کنسرت، پدر دومینیک که در کنسرت حاضر بود، بر اثر حملهٔ قلبی درگذشت. متیو در این‌باره گ??ت «ما بعد از پایین آمدن از صحنه، احساس مو??قیت شدیدی می‌کردیم و باورنکردنی بود که یک ساعت بعد پدر دومینیک درگذشت. یک ه??تهٔ بعد را با دومینیک گذراندیم. ??کر می‌کنم دومینیک خوشحال بود که حداقل پدرش او را در بهترین لحظهٔ زندگی گروه دیده.»

 

تور گروه در پاریس و در کنسرت زنده۸ با اجرای ۴ آهنگ پایان یا??ت و بعد از آن، گروه برنده و نامزد بسیاری از جوایز برای اجرای زنده‌شان شدند

[ATTACH=CONFIG]7888[/ATTACH]

 

 

چاله‌های سیاه و ا??شاگری‌ها(٢٠٠٨-٢٠٠۶)

 

در ژوئیهٔ ۲۰۰۶، میوز آلبوم چهارمش را بیرون داد. نام و موضوعات مطرح‌شده در آلبوم، نتیجهٔ علاقهٔ گروه به کتاب‌های تخیلی و همچنین مسائل سیاسی است.

آلبوم در بریتانیا، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی به رتبهٔ اول جدول ??روش رسید و در آمریکا تا رتبهٔ ۹ جدول ??روش آلبوم‌ها بالا آمد.

آن‌ها در ۲۰۰۶ کاندید جایزهٔ مرکوری شدند و آلبوم مجموعاً در اروپا یک میلیون نسخه ??روخت.در اوت ۲۰۰۶ هم آلبوم زنده‌ای در استودیوی ابی رود لندن ضبط کردند.

گروه تا آخر سال ۲۰۰۷ به کنسرت و تور دور دنیا پرداخت.

مقاومت (۲۰۰۹-۲۰۱۱)

 

میوز در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۹ پنجمین آلبوم خود را با نام مقاومت منتشر کرد. مقاومت اولین آلبومی است که گروه خودش تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت .

منتقدین اکثرشان نسبت به آلبوم کاملاً مثبت بوده‌اند و آلبوم با تمجید ??راوان از بلندهمّتی گروه، تاثیرات موسیقی کلاسیک در آلبوم و سم??ونی بسیار قوی و سیزده دقیقه ای داخل آن همراه شد

آنها تور "جهانی مقاومت" را با اجرا در شهری که در آن گروه شکل گر??ت یعنی تینمـوث و در سال ٢٠٠٩ آغاز کردند. سال ۲۰۱۰ اما برای گروه سال بسیار پربار و پر مشغله ای بود .

آنها در "تور جهانی مقاومت" و با همراهی در بزرگترین ??ستیوال های موسیقی، یکی پس از دیگری هدلاینر استیج های اصلی ??ستیوال ها شدند .

از جمله در تمامی استیج های ??ستیوال Big Day Out معرو?? ، هم در استرالیا و هم در زلاند نو ،پس از آن در Coachela ، همچنین هدلاینر استیج های راک در Glastonbury و همچنین Oxegen و پس از آن در Hove وT in the Park و همچنین بسیــاری ??ستیوال های دیگر که شامل Austin City Limits Music Festival هم بود .

آوازه اجراهای زنده مهیــب و بسیار مهیج گروه باعث شد که در سال ۲۰۱۰ جایزه بزرگ Silver Clef Award را از دست برایان می و راجر تیلور ، گیتاریست و درامر گروه پرآوازه کویین دریا??ت نمایند . تیلور این گروه سه ن??ره را به "شاید که عظیم ترین اجرای زنده در جهان امروز" تعبیر کرد و برایان می هم در معر??ی انها اشاره داشت : "این گروه باشکوه و بــاور نکردنی است "

در ??وریه ۲۰۱۱ و در روزی که با نمایش دیدنی "قیام" از گروه ، در میان تماشای همگان و بردن جایزه بهترین اجرا در مراسم همراه شد ، آلبوم مقاومت هم برنده جایزه بهترین آلبوم راک در پنجاه و سومین جشنواره اسکار موسیقی یعنی Grammy Awards شد .

 

آنها اجرا های تور جهانی را در سال ۲۰۱۱ و با هدلاین کردن ??ستیوال ریدینگ و لیدز انگلستان ، در سالگرد دهمین سال انتشار آلبوم "منشا تقارن" و با اجرای کامل آن آلبوم به پایان رساندند.

 

[ATTACH=CONFIG]7889[/ATTACH]

 

 

قانون دوم ( امروز - ۲۰۱۲)

 

در اکتبر ۲۰۱۱ میوز دوباره به استودیو بازگشت تا به ضبط آلبوم جدیدش بپردازد و این ویدیو در یوتیوباولین ویدیو کار روی آلبوم جدید بود. کریست??ر ولستنهلم در دسامبر ۲۰۱۱ در اولین مصاحبه با مجله کرنگ گ??ت : "این آلبوم یه کار کاملاً مت??اوت هست".

اینبار هم مثل آلبوم قبل خود میوز بود که تهیه کننده آلبوم بود. میوز به عواملی چون آخر و زمان و انرژی میپردازد و اینبار مت بلامی مبحثی از ??یزیک را بعنوان نام آلبوم انتخاب کرد."قانون دوم" اشاره به قانون قانون دوم ترمودینامیک دارد و همانطور که در ویدیو در یوتیوبپیش نمایش آلبوم دیده می‌شود مضمون آلبوم پیرامون انرژی است. آلبوم در استودیو عظیمی به نام AIR در لندن ضبط شد که در سال ۱۹۶۵ توسط بیتل‌ها تاسیس شده بود و بخشی از آن هم در استودیو Shangri La واقع در مالیبو در کالی??رنیای ایالات متحده آمریکا که زمانی متعلق به باب دیلن و اریک کلپتون بود صورت گر??ت.

اولین قطعه منتشر شده از آلبوم بقا نام داشت و برای اولین بار از رادیو بی‌بی‌سی ۱ پخش شد.این قطعه از طر?? کمیته بین‌المللی المپیک بعنوان آهنگ اصلی المپیک ۲۰۱۲ لندن انتخاب شد و قرار شد هنگام ورود ورزشکاران به استادیوم و اهدای مدال قطعه پخش شود. تنها قطعه آلبوم که سبک داب استپ دارد Unsustainable است که میوز با الهام از اجرای زنده اسکریلکس آن را ساخته با این ت??اوت که از آلات موسیقی واقعی قطعه ساخته شده نه لپ تاپ! آلبوم قرار بود ۲۷ شهریور ماه منتشر شود اما بخاطر منا??ع وارنر براز (کمپانی منتشر کننده) که باعث میشد ??روش آلبوم هایی که همزمان در سپتامبر از د کیلرز، مام??رد اند سانز، د اکس‌اکس و ویل.آی.ام ب??روش خواهند رسید کم بشود، تاریخ عرضه آلبوم به دوشنبه ۱۰ مهر موکول شد.

تک آهنگ بعدی قانون دوم "Unsustainable" در روز ٢٠ مرداد برای کسانی که نسخه ویژه آلبوم رو پیش خرید کردند ارسال شد و سریعاً در وبسایت های بزرگ ویدیو و خبرش پخش شد.

تک آهنگ بعدی میوز دیوانگی نام دارد که طبق گ??ته سایت رسمی میوز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ منتشر خواهد شد. میوز در مراسم اختتامیه المپیک لندن شرکت داشت و برای اولین بار "بقا" را زنده اجرا کرد

 

میوز در آخرین لحظات به لیست شرکت کنندگان جشنواره موسیقی iTunes 2012 پیوست تا در ۳۰ سپتامبر اولین اجرای رسمی خود را داشته باشد

 

[ATTACH=CONFIG]7890[/ATTACH]

 

 

آلبوم‌ها

 

[TABLE=class: wikitable]

[TR]

[TD]نام آلبوم[/TD]

[TD]نام انگلیسی آلبوم[/TD]

[TD]تاریخ پخش[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱. شوبیز[/TD]

[TD]Showbiz[/TD]

[TD]۳ اکتبر۱۹۹۹[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲. منشا تقارن[/TD]

[TD]Origin of Symmetry[/TD]

[TD]۱۸ ژوئن۲۰۰۱[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۳. آمرزش[/TD]

[TD]Absolution[/TD]

[TD]۲۱ سپتامبر۲۰۰۳[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۴. سیاهچاله‌ها و مکاش??ات[/TD]

[TD]Black Holes and Revelations[/TD]

[TD]۳ ژوئیه۲۰۰۶[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۵. مقاومت[/TD]

[TD]The Resistance[/TD]

[TD]۱۴ سپتامبر۲۰۰۹[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۶. قانون دوم[/TD]

[TD]The 2nd Law[/TD]

[TD]۱ اکتبر۲۰۱۲

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]7891[/ATTACH]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام سعید جان ددلم برات تنگ شده بود خوبی داداش گل :love:

دمت گرم این گروه هم عالی تر از عالی بود:5yt82hl_th:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام سعید جان ددلم برات تنگ شده بود خوبی داداش گل :love:

دمت گرم این گروه هم عالی تر از عالی بود:5yt82hl_th:

سلام علی جون.منم دلم برات تنگ شده بود.خوشحالم که میبینم خوب و سالم و سرحال هستی داداش.:thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام علی جون.منم دلم برات تنگ شده بود.خوشحالم که میبینم خوب و سالم و سرحال هستی داداش.:thumbup:

به امید پیام دادن به شما سالم هستم:5yt82hl_th:

تر خدا دیگه کاری نکنی از دستت بدم داداش گل :5yt82hl_th:

شما هم ماشاالله سالم هستی خدارو شکر:88:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
به امید پیام دادن به شما سالم هستم:5yt82hl_th:

تر خدا دیگه کاری نکنی از دستت بدم داداش گل :5yt82hl_th:

شما هم ماشاالله سالم هستی خدارو شکر:88:

چاکرتم علی جون.چشم حتما.قول میدم.:thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون که گوش دادی:5yt82hl_th:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...