رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammads77

محققان می‌گویند که ممکن است اکسیژن آنچنان هم نقش مهمی در تکامل پیشین حیات نداشته باشد

پست های پیشنهاد شده

محققان در دانشگاه دانمارک جنوبی، پیشنهاد می‌کنند که باید در مورد ت??کر خود بر نحوه تکامل حیات پیچیده بر روی زمین بازنگری کنیم. اکسیژن یکی از تشکیل‌دهنده‌های اصلی سوپ حیات در نظر گر??ته می‌شود که سوخت مورد نیاز تکامل را برای تشکیل حیات پیچیده بر روی زمین تامین نموده است. در هر حال یک تیم تحقیقاتی از دانشگه دانمارک جنوبی معتقد هستند که اکسیژن آنقدرها هم که تصور می‌کنیم در تشکیل اولیه حیات زمینی نقش اساسی نداشته است.

 

 

طی تحقیقات انجام گر??ته توسط این تیم، آن‌ها دریا??تند که Halichondria panicea که نوعی اس??نج دریایی است می‌توانسته در شرایطی با تمرکز اکسیژن بسیار پایین نیز به رشد خود ادامه دهد. دکتر دنیل میلز، از بخش مرکز شمالی تکامل زمین دانشگاه می‌گوید:

 

 

زمانی که ما اس??نج‌ها را به آزمایشگاه خود آوردیم، این گونه حتی با کاهش سطح اکسیژن به 0.5 درصد از اکسیژن موجود در جو زمین نیز به رشد خود ادامه دادند. برای میلیون‌ها سال، حیات بر روی زمین به ارگانیسم‌های ساده و تک‌سلولی خلاصه می‌شد که هیچ شباهتی به پیچیدگی حیات امروزی نداشته‌اند. ممکن است تصور کنیم که برای ایجاد این تکامل بزرگ، باید حتما یک ??اکتور محیطی به شکل چشمگیری تغییر کرده باشد تا این گونه‌های ساده به حیات پر از پیچیدگی امروزی برسند. اگرچه ا??زایش سطح اکسیژن بعنوان یک کاتالیزگر مهم در سرعت بخشیدن به تکامل در نظر گر??ته می‌شود اما گونه‌هایی وجود دارند که برای رشد و تکامل هیچ نیازی به اکسیژن ندارند. یکی از این گروه‌ها موجودات بی‌هوازی هستند که بعنوان کاهنده سول??ات شناخته می‌شوند. این گروه که اغلب از باکتری‌ها تشکیل شده‌اند بجای اکسیژن از گاز سول??ات است??اده می‌نمایند.

 

اکسیژن در ترکیب با دیگر عناصر و مولکول‌ها برای زندگی گونه‌های حیات پیچیده ??علی موجود بر روی زمین حیاتی است. اگرچه اس??نج‌های دریایی موجوداتی چندسلولی هستند اما از نظر ساختار بیولوژیکی بسیار ساده‌اند. شاید بتوان این تحقیقات بر روی اس??نج‌ها را نوعی ارتباط میان حیات ساده و پیچیده و سرعت تکامل در گونه‌های مختل?? در نظر گر??ت.

 

 

 

 

 

Zoomit

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:369182h9f7t06oge::369182h9f7t06oge::369182h9f7t06oge::369182h9f7t06oge::369182h9f7t06oge::369182h9f7t06oge:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...