رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ali2013

۶سال بعد از راکون سیتی | نقد و بررسی Resident Evil 4: Ultimate HD Edition

پست های پیشنهاد شده

۹ سال پیش بازی که سبک Survival Horror دگرگون ساخت، متولد شد. عنوانی که اوج ترس و هیجان همراه با اکشن را به رخ رقبای خود می کشید. Resident Evil 4 بدون شک یکی از بهترین بازی های ویدئویی تاریخ و محبوب ترین در بین تمام طر??داران Resident Evil است. این بازی تا به حال ۱۰ بار برای پلت??رم های مختل?? منتشر شده است. RE4 مهمان ۲ نسل از کنسول ها بوده و کنسول های نسل ششم و ه??تم و حتی پلت??رم های همراه نیز میزبان این عنوان بوده اند.شرکت نامی Capcom، به مناسبت سالگرد ساخت عنوان نام برده شده، تصمیم به ساخت نسخته HD بازی RE4 برای پلت??رم PC گر??ت.این ??رصت خوبی است برای کسانی که هنوز RE4 را تجربه نکرده اند،می باشد.

resident_evil_4_wallpaper_by_jevangood-d6s6arb.png

6سال بعد از راکون سیتی

محبوبیت این بازی از نسل ها ??راتر ر??ته است، Gamecube، PS2، Wii، iOS، Xbox 360، PS3 و در نهایت PC میزبان این عنوان بوده اند. در واقع این بازی مسیر ??وق العاده طولانی را طی کرده است تا به این صورت دست ما برسد، نسخه PC که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد به خوبی نسخه های دیگر نبود. تعدادی از مشکلات بازی با عرضه برای PS3 و X360 ر??ع شدند، اما بازی رنگ و بوی نسل ه??تم را نداشت؛ تکستچر ها هنوز قدیمی بودند. اکنون در سال ۲۰۱۴ شما می توانید نسخه بالغ این بازی را با کی??یت بهتر بر روی ۱۰۸۰p و ۶۰ ??ریم بر ثانیه تجربه کنید. بازی که تبدیل به یک کتاب قانون برای سبک Survival Horror شد؛ هر بازیسازی که می خواهد در سبک Survival Horror بازی بسازد می بایست از این بازی الگو بگیرد چراکه RE4 سلیقه و انتظار مردم را از یک عنوان ترسناک به شدت بالا برده است. RE4 حتی استاندارد های تازه ای در سبک “شوتر سوم شخص??? تعری?? کرد. این بازی به شایستگی برنده و نامزد چندین عنوان “بهترین بازی سال??? است. Shinji Mikami با ساختن این بازی ثابت کرد که می توان یک بازی ترسناک ساخت و هم از نظر تجاری مو??ق شد و هم از نظر منتقدان. بازی که حتی خود Mikami در The Evil Within در دست ساختش از آن ایده گر??ته است.

cover.jpg

عنوان: Resident Evil 4: Ultimate HD Edition

 

 

ناشر: Capcom

 

 

ژانر: Survival Horror

 

 

تاریخ انتشار: ۲۷ ??وریه ۲۰۱۴

 

 

پلت??رم: PC

 

آغاز ماجرا

 

 

شما در این بازی در نقش Leon S. Kennedy وظی??ه دارید دختر رئییس جمهور که توسط یک گروهک مخو?? و ناشناخته دزدیده شده است را پیدا کنید. او سر از دهکده ای در اسپانیا در می آورد. جایی که مردمش (بهتر بگویم زامبی هایش) جانشان را در راه Los Illuminados (همان گروهی که دختر رئییس جمهور را دزدیده اند) می دهند. البته این جان ??شانی داوطلبانه نیست. چراکه Los Illuminados جادویی در آن دهکده ا??کنده است که باعث کنترل ذهن و آلوده کردن اهالی آنجا شده است.

 

 

Leon توسط رییس دهکده، Bitores Menedez دستگیر می شود و در هنگام اسارت با شخصی به نام Luis Sera آشنا می شود. آن ها با کمک یک دیگر ??رار می کنند و Leon بر سر ماموریت خودش می رود، نجات دختر رئییس جمهور. برای پیدا کردن Ashley، باید از مکان های مختل?? دیدن کنید، از قلعه های متروک گر??ته تا پادگان های نظامی و جنگل های ترسناک. ممکن است که بعضی از خوانندگان این نقد، بازی را تجربه نکرده باشند. پس بیش از این دست به ا??شای جزییات داستانی بازی نمی زنم.

shinji-mikami.jpg

مغز مت??کر Resident Evil 4

 

Keyboard & Mouse

 

 

تغییراتی در منوی Option صورت گر??ته است. تعدادی از این گزینه ها مربوط به Key Binding(تنظیمات کلید های Keyboard برای بازی بهتر) است. تیر اندازی و صدا البته Head-Shot با ماوس راحت تر شده است، با این حال مشکلات دیگر وجود دارند؛ از ماوس نمی توان برای جا به جایی آیتم ها در کی?? همراه است??اده کرد. به جای آن باید از ترکیب پیجیده ای از کلید های Backspace، Page Up و Page Down است??اده کرد. نکته آزار دهنده این است که این دکمه ها را نمی توان تغییر داد.

 

 

re4 chuck0latte teaser 6سال بعد از راکون سیتی | نقد و بررسی Resident Evil 4: Ultimate HD Edition

User Interface بازی می توانست بهتر باشد

مبارزه با زامبی ها هم بر روی PC جالب است. با اینکه Head Shot گزینه مورد علاقه خودم است، شلیک به پا را هم به شما پیشنهاد می کنم. چراکه باعث سقوط دشمنان می شود و به شما شانس ضربه نهایی یا ??رار از منطقه را می دهد. این همه، به لط?? سیستم مبارزات بازی است، شما مجبور هستید که بین ??رار و جنگیدن یکی را انتحاب کنید و به اصطلاح از “Run & Gun??? خبری نیست. هنگام تیر اندازی باید ثابت بایستید و توانایی حرکت را ندارید، یکی از ویژگی های جالب این بازی همین است که هیجان بازی را به شدت ا??زایش می دهد. یکی از مشکلاتی که در نسخه اصلی بازی هم وجود داشت، کاهش سرعت اکشن بازی است. شما باید بازی را متوق?? کنید و در منو اسلحه خود را تعویض کنید، از بسته های کمکی است??اده کنید و آیتم ها را مدیریت کنید. این مسئله برای بعضی ها، ??رصتی برای استراحت کوتاه از دست زامبی ها و برای بعضی دیگر، کاهش سرعت و ضربان اکشن بازی است. با توجه به مکانیک های جدید بازی های ویدئویی بهتر بود که سیستم تعویض اسلحه و مدیریت آیتم به مانند اکثر بازی های کنونی، به صورت in-game در می آم

re4_chuck0latte_teaser.jpg

User Interface بازی می توانست بهتر باشد

در این RE4، در اکثربازی می بایست دختر رئیس جمهور را همراهی کنید. او توانایی مبارزه ندارد اما برای شما دردسری ایجاد نخواهد کرد. به لط?? هوش مصنوعی قوی، او هنگام مبارزه امن ترین جای ممکن را برای پنهان شدن انتخاب می کند و شما را از زحمت محا??ظت از دو ن??ر (که واقعا در بعضی بازی ها مانند Metro 2033 آزار دهنده بود) رها می کند. البته Ashley گاهی اوقات دست و پا گیر هم می شود و شما بریا برداشتن یک اسلحه یا آیتم باید او را به زحمت از آنجا جا به جا کنید.

 

 

دکمه های X و C هم که در گیم پلی بازی نقش زیادی دارند، به سختی قابل دسترسی هستند، مخصوصا زمانی که در حال حرکت با WASD هستید. خوشبختانه این دکمه ها قابل جا به جایی هستند. البته از کنترلر Xbox 360 هم می توان به عنوان جایگزین است??اده کرد.

 

 

در نسخه سال ۲۰۰۷ که برای PC منتشر شد، پشتیبانی از ماوس وجود نداشت. بالاخره در نسخه Ultimate HD می توانید با ماوس حساب دشمنان را یک سره کنید. البته مشکلاتی نیز در این قسمت وجود دارد. مخصوصا در نبرد های نزدیک، امکان اشتباه شما بسیار زیاد است. است??اده از ماوس آنگونه که شایسته است، برای بازی بهینه سازی نشده است.

resident-evil-4-ultimate-hd-edition-620x350.jpg

در این RE4، در اکثربازی می بایست دختر رئیس جمهور را همراهی کنید.

دکمه های X و C هم که در گیم پلی بازی نقش زیادی دارند، به سختی قابل دسترسی هستند، مخصوصا زمانی که در حال حرکت با WASD هستید. خوشبختانه این دکمه ها قابل جا به جایی هستند. البته از کنترلر Xbox 360 هم می توان به عنوان جایگزین است??اده کرد.

 

 

در نسخه سال ۲۰۰۷ که برای PC منتشر شد، پشتیبانی از ماوس وجود نداشت. بالاخره در نسخه Ultimate HD می توانید با ماوس حساب دشمنان را یک سره کنید. البته مشکلاتی نیز در این قسمت وجود دارد. مخصوصا در نبرد های نزدیک، امکان اشتباه شما بسیار زیاد است. است??اده از ماوس آنگونه که شایسته است، برای بازی بهینه سازی نشده است.

 

مشکلات کنترل بازی از آنجا سرچشمه می گیرد که Capcom ??قط در ??کر بهبود گرا??یک بازی بود، نکته ای که آن ها به کلی از آن غا??ل بودند، “کنترل بهینه برای PC??? بود؛ مشکلی که اکثر Portهای PC با آن دست به گریبان هستند، از Dark Souls گر??ته تا Skyrim بزرگ. تمام تلاش Capcom صر?? تبدیل بازی به HD و ۶۰ ??ریم بر ثانیه شده بود و حتی در تبلیغات بازی، تمام تمرکز بر پیشر??ت های گرا??یکی بود. غا??ل از اینکه یک “کنترل بد??? تمام یک تجربه را از بین می برد. کنترل بازی غیر قابل تحمل نیست، اما با “حد عالی??? نیز ??اصله دارد. اما اگر شما از “کنترلر جوی استیک??? است??اده می کنید، با این مشکلات رو برو نخواهید شد.

 

Ultimate HD

 

 

بزرگترین تغییر RE4 UHD، اضا??ه شدن رزولوشن ۱۰۸۰p و تکستچر های HD به بازی است. از ۶۰ ??ریم ثابت بر ثانیه هم نباید گذشت، چراکه تجربه بازی را برایتان لذت بخش تر خواهد کرد. البته اگر سیستم ضعی?? تری در اختیار دارید، می توانید در منوی Option رزولوشن را تغییر دهید و از تکستچر های اوریجینال و قدیمی و ۳۰ ??ریم بر ثانیه است??اده کنید.

resident_evil_4_image_ZoVl8-250x140.jpg

محیطی سرد و خ??ت انگیز

 

تعدادی محدود از تکستچر های بازی، مات و بی کی??یت هستند اما در کل تکستچر گذاری بازی به خوبی انجام شده است و در رزولوشن های بالا شما را آزار نخواهد دارد. بهترین پیشر??ت ها مربوط به لباس ها و کاراکتر های بازی است. از زیباتر شدن درختان و سایه ها هم نباید غا??ل شد. “طبیعت??? در این بازی دستخوش تغییرات زیاد و البته مثبتی شده است. یک منطقه خاص را به صورت تصاد??ی در بازی مطالعه می کردم، تکستچر ها یک نواخت نبودند، تعداد زیادی از تکستچر ها حالت واقعی به خود گر??ته اند ولی بعضی دیگر همان تکستچر های سال ۲۰۰۵ هستند. برای مثال سنگی بود که دست کمی از بازی های کنونی نداشت ولی در کنار آن، یک چوب پوسیده بود که با بازی های نسل ششم رقابت می کرد.

 

 

Resident Evil 4 Ultimate HD Edition 1080P 6سال بعد از راکون سیتی | نقد و بررسی Resident Evil 4: Ultimate HD Edition

بازی بر روی ۶۰ ??ریم بر ثانیه ثابت است.

بعضی از این اشتباهات غیر قابل چشم پوشی هستند. مقایسه یک ساختمان که به خوبی تکستچر گذاری شده با زمین بی کی??یتی که بستر آن است حس “گ??ت و گوی نسل ها??? را به شما می دهد.

 

 

بازی بر روی ۶۰ ??ریم بر ثانیه ثابت است. اما زمانی که بر اثر المان های گرا??یکی (مخصوصا Particle ها) با ا??ت ??ریم مواجه شوید، بازی کند می شود و هماهنگی بین صدا و ویدئو از بین می رود. از مبارزه های شلوغ پرهیز کنید، چراکه شما را مجبور به Restart بازی میکند. هماهنگی صدا و ویدئو هم در بعضی صحنه ها به کلی از بین می رود که گذرا است و مشکل بزرگی را ایجاد نمی کند.

Resident-Evil-4-Ultimate-HD-Edition-1080P.jpg

بازی بر روی ۶۰ ??ریم بر ثانیه ثابت است.

اگر نسخه ۲۰۰۷ این بازی که برای PC پورت شد را تجربه کرده باشید، می دانید که حال و هوای یک RE واقعی را نداشت. با اینکه بازی به خودی خود کامل بود اما پورت بد PC باعث شده بود که اتمس??ر بازی از نسخه کنسولی آن ??اصله بگیرد. در این نسخه رنگ ها واقعی تر شده اند و اتمس??ر بازی اراده اش را به شما دیکته خواهد کرد. به لط?? پیشر??ت های جدید بازی در زمینه گرا??یک و صد البته نورپردازی، شما کاملا تحت تاثیر جو بازی قرار خواهید گر??ت که تجربه بازی قطعا لذت بخش تر خواهد شد. البته ممکن است که RE4 Ultimate HD در مقابل بازی های کنونی “توان صد در صد??? برای قدرت نمایی نداشته باشد، اما هر آنچه که برای استرس و ترس لازم دارید در این بسته پیدا می کنید.

resident_evil_4_ultimate_hd_comparison_01.jpg

در پایان باید بگویم این بازی را باید تجربه کنید، مهم نیست RE4 را صد ها بار تمام کرده اید یا تجربه اول شماست. RE4 Ultimate HD Edition بر روی PC لذت دیگری دارد. به Screenshot هایی هم که از بازی منتشر شده است توجه نکنید. محیط بازی زیباتر از آن چیزی است که در تصاویر منتشر شده از بازی دیده اید.۶۰ ??ریم بر ثانیه به شدت روان و جذاب است و از همه مهم تر Keyboard و Mouse لذت دیگری به بازی شما خواهد داد. البته اگر پشتیبانی بهتری از ماوس به عمل می آمد، قطعا تجربه بهتری را به ارمغان می آورد. Resident Evil بار دیگر با قدرت بازگشته است تا بازیبازان را مجذوب خود کند.

 

نکات مثبت

1080Pو60??ریم بر ثانیه-گرا??یک پیشر??ته تر

نکات من??ی

ا??ت ??ریم در بعضی صحنه ها-کنترل بهنیه سازی نشده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من که صد بار هم بیشتر روی play 2 و hd رو روی ps3 بازی کردم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منم همین طور ولیمن این نسخه رو دانلود کردم واقعا گرا??یکش حر?? نداشت:thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...