رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

آیا هدست واقعیت مجازی میتواند صنعت گیم را متحول کند ؟

پست های پیشنهاد شده

20139317523521014965.jpg

 

 

یکی از بحث های داغ ماه های اخیر صنعت گیم بدون شک رونمایی از هدست واقعیت مجازی Sony است که میتواند رقیبی مناسب برای Oculus Rift باشد . این تکنولوژی نظر بسیاری از بازیسازان را جلب کرده است و بسیاری این تکنولوژی را عامل تحول در زمینه بازی کردن میدانند .

 

آقای Andrew Wilson مدیرعامل شرکت EA در آخرین سخنرانی خود اظهارنظر جالبی را پیرامون ??ن آوری هایی نظیر Oculus Rift و sony VR Headset انجام داد .

" امروزه وقتی ما در مورد مبحث ساخت بازی ??کر میکنیم ، کمتر به است??اده تکنولوژی در آن که باعث ملموس تر شدن تجربه بازی میشود توجه میکنیم و نگاه ما بیشتر سمت نحوه بازی کردن است "

" هنگامی که ما به وسایل VR یا واقعیت مجازی نگاه میکنیم ، دید ما صر??ا در زمینه کارایی این وسایل نیست زیرا این دستگاه آرزو و تمایل هرگیمری برای تجربه یک سبک جدید از بازی کردن است ، توسط این دستگاه میتوان ابعاد بازی کردن را ??راتر از تصور برد "

 

 

11054084610516895780.jpg

 

" چیزی باعث تعجب تیم بازیسازی من شده است این است که به وضوح یک روش جدید بازی کردن در حال خلق شدن است ( دیوار چهارم بازی کردن ) و ما نیز بر روی است??اده از آن تمرکز کرده ایم ، من نمیدانم تکنولوژی های مشابه VR چه چیزهایی را به ارمغان می آورند اما ما در حال حاضر بر روی آن کار میکنیم "

 

" ما میخواهیم تمرکز خود را بر روی این تکنولوژی قرار دهیم و ما در مورد خلق تجربیات طوری عمل میکنیم که احساسات را برای شما خلق کنیم و وعده می دهیم یک تجربه ??انتزی و ??وق العاده را در زمینه بازیهای ویدئویی خلق کنیم "

 

 

00893966688390472779.png

 

هدست واقعیت مجازی چیست ؟

 

به عقیده آقای Andrew Wilson تکنولوژی های جدیدی نظیر virtual reality یا هدست واقعیت مجازی شرکت سونی میتوانند " دیوار چهارم" صنعت گیم در زمینه بازی کردن باشند . 3 روش اصلی و قدیمی بازی کردن به این صورت هستند :

1- روش کلاسیک : روش کلاسیک به نوع بازی کردن با کنسول ها بر میگردد که شما بر روی یک صندلی یا کاناپه و رو به روی نمایشگر به بازی کردن میپردازید .

2- بازی کردن تحت PC : این روش به نوع بازی کردن با PC مربوط می شود که شما رو به روی مانیتور خود با کیبرد و ماوس به بازی کردن مشغول میشوید .

3- بازی کردن تحت موبایل : این روش که قدمت کمتری دارد در واقع به تجربه بازیهای ارکید و اجتماعی تحت موبایل و تبلت ها اشاره دارد .

اما به واقع virtual reality یا واقعیت مجازی چیست که مدیر عامل شرکت EA آن را چهارمین روش بازی کردن میداند ؟ هدست واقعیت مجازی یا virtual reality به نوعی هدست گ??ته میشود که به طور کامل شما را به یک جهان مجازی انتقال میدهد.

 

 

29762512363000303903.jpg

 

اگر بخواهیم این هدست را به طور ساده تعری?? کنیم عملکرد آن طوری است که شما را در یک بدن جدید در دنیای مجازی قرار می دهد . در یکی از دمو های نمایش داده شده هدست مجازی ساخته شرکت Oculus نکات جالبی از عملکرد آن مشخص شد . به طور مثال به جای است??اده از کنترلر برای حرکت دوربین و مشاهده ??ضای بازی ، با تکان دادن سر خود براحتی میتوانید تمامی محیط بازی را مشاهده کنید .

 

تصور کنید در حال حمله به دشمن برای تسخیر قلمرو آنها در یک قلعه هستید . شما با نگاه کردن به هر سمت براحتی میتوانید تمام مواضع دشمن را مشاهده کنید و و در این حالت کاملا این احساس را پیدا میکنید در میدان نبرد هستید . نکته جالب که حس واقع گرایانه این تکنولوژی را ??راتر از حد تصور میبرد این است شما در حین بازی کردن اگر به سمت پایین نگاه کنید بدن مجازی خود را میبینید ! تصور کنید در حین بازی God Of War خود را در بدن کریتوس مشاهده میکنید ! یا در حال تجربه بازی Gran Turismo 7 شما بدن خود را درون ماشین می یابید .

توسط هدست شبیه ساز شما به دنیای بازی برده میشوید و تمامی حرکات شما شبیه سازی خواهد شد و این تکنولوژی میتواند تحولی بزرگ را در صنعت بازیهای ویدئویی بوجود آورد .

 

 

29563077182160423758.jpg

 

شرکت Oculus اولین گام را برای تحقق این رویا در زمینه گیم برداشت و بعد از مو??قیت در تست های اولیه بسیاری به دنبال خرید امتیاز آن از شرکت Oculus بودند . منظور ما از این "بسیاری" شرکت هایی نظیر Sony و Valve بودند که هر یک به نوعی با شکست مواجه شدند و سونی حتی نتوانست امتیاز بهره برداری از Oculus Rift بر روی PS4 را خریداری کند .

 

بعد از این این شکست ، خود شرکت سونی با یک ثبت اختراع جدید در زمینه شبیه سازی دنیای مجازی اولین گام را برای خلق هدست شبیه ساز تحت امتیاز خود را برداشت و سرانجام بنظر میرسد باید در GDC 2014 شاهد رونمایی از این تکنولوژی برای PS4 باشیم . چندی پیش نیز یکی از ??عالان شرکت سونی اعلام کرد شما با هدست مجازی سونی تجربه ای ??وق العاده را از بازیهایی نظیر Gran Turismo 7 و Drive Club خواهید داشت .

در پایان نظر شما در مورد هدست واقعیت مجازی سونی و هدست Oculus Rift چیست ؟ از دید شما این ??ن آوری میتواند شیوه بازی کردن در صنعت گیم را متحول کند ؟ لط??ا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید ...

 

 

 

تصاویر اولیه از Oculus Rift و Sony VR Headset :

 

 

28687846923298399176.jpg

13298191430016573320.jpgمنبع پردیس گیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...