رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

بروزرسانی جدید ویندوز 8.1 مایکروسافت با هدف بهبود برای استفاده از موس و کیبورد در ۱۹ فروردین

پست های پیشنهاد شده

[h=2]بروزرسانی جدید ویندوز 8.1 مایکروسا??ت با هد?? بهبود برای است??اده از موس و کیبورد در ۱۹ ??روردین ارائه خواهد شد[/h]

 


 

dff24b85d52c11ba158259ebb208ca33_XL.jpg

 

 

تمام منظور مایکروسا??ت از ارائه ویندوز 8 این بود که سیستم‌عامل کهنه‌کار خود را براس است??اده در دستگاه‌های مجهز به ص??حه‌نمایش لمسی بهینه نماید. می‌توان گ??ت کم و بیش این کمپانی به مقصود خود رسید؛ اما اکنون توسعه‌دهندگان در ردموند یک ماموریت جدید را در مقابل خود می‌بینند و آن چیزی نیست جز ساده‌سازی است??اده از سیستم‌عامل ویندوز 8 بر روی کامپیوترهای شخصی سنتی و نیز تبلت‌ها. مایکروسا??ت تا کنون قدم‌های مناسبی در این راه برداشته و بروزرسانی ویندوز 8.1 سال پیش به کلی درباره‌ی میانبر‌های کیبرد، چندوظی??گی بهتر و بازگشت نسبی کلید استارت بود. اکنون مایکروسا??ت با آخرین بروزرسانی خود، به دنبال جلب نظر کاربران موس و کیبرد است.

 

[h=4][/h]

 

 

 

بطور مشخص، در این نسخه شما قادر خواهید بود اپلیکیشن‌های ویندوز استور را در نوار وظی??ه‌ی دسکتاپ خود پین کنید و اپلیکیشن مترو را با است??اده از علامت X نمایان شده در گوشه‌ی بالا سمت راست بسته و وارد محیط دسکتاپ شوید. علاوه بر این، در بروزرسانی جدید می‌توان بدون نیاز به باز کردن نوار کناری موسوم به Charm Bar نسبت به خاموش نمودن سیستم اقدام کرد.

win-81-scrshot%20-01-6d04de8b10.jpg win-81-scrshot%20-02-da93d8288c.jpg win-81-scrshot%20-03-99f171e3c1.jpg win-81-scrshot%20-04-921559781f.jpg win-81-scrshot%20-05-1c4987f4ad.jpg win-81-scrshot%20-06-dc5e628e13.jpg win-81-scrshot%20-07-f55bd3750d.jpg win-81-scrshot%20-08-4b16a7cea2.jpg win-81-scrshot%20-09-fc3ce07e7c.jpg win-81-scrshot%20-10-931c26425a.jpg

تمام ویژگی‌های ذکر شده بسیار مناسب و مورد انتظار بوده‌اند و بطور قطع به زودی زود قادر خواهید بود به چشم خود شاهد است??اده از آن‌ها باشید چرا که بنا بر گ??ته ی مایکروسا??ت، بروزرسانی مذکور در تاریخ 8 آوریل بعنوان یک ویندوز آپدیت ارائه خواهد شد که به معنی امکان دانولد و نصب خودکار آن بر روی بسیاری از سیستم‌ها است. تا آن زمان می‌توانید در ادامه نگاهی داشته باشید به توضیحات تکمیلی ارائه شده در ادامه مطلب که با مجموعه‌ای از اسکرین‌شات‌ها تکمیل شده است.

[h=2]میزکار[/h]Windows_Store_and_desktop_apps_on_the_Taskbar.jpg

از آنجا که این بروزرسانی بطور عمده کاربران موس و کیبرد را هد?? قرار داده اجازه دهید از جایی شروع کنیم که این کاربران بیشتری زمان خود را در آن صر?? می‌کنند. برای کسانی که سیستم خود را با این نسخه از ویندوز بصورت پیش‌??رض خریداری می‌کنند، بسته به تصمیم تولیدکننده، می‌توان بوت را به‌گونه‌ای تنظیم نمود که بصورت پیش‌??رض، با بارگذاری ویندوز شاهد ورود به ص??حه‌ی دسکتاپ سنتی باشیم. البته این انتخاب پیش‌تر نیز در ویندوز 8.1 معر??ی شده بود اما ت??اوت اصلی از انجا ناشی می‌شود که اکنون تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ جدید شما قادر خواهد بود برنامه‌ریزی را بصورت پیش‌??رض انجام داده و شما را از دردسر ایجاد همان تغییر نیز رها سازد. البته در صورتی که ترجیح شما بوت شدن مستقیم به منوی استارت Modern است می‌توانید به سادگی با برداشتن تیک یک گزینه در تنظیمات نوار وظی??ه نسبت به اجرای آن اقدام کنید.

اکنون که صحبت از نوار وظی??ه شد لازم به ذکر است که شایعات پیشین حقیقت داشت. اکنون با نصب این بروزرسانی قادر خواهید بود اپلیکیشن‌های ویندوز استور را در پایین ص??حه و در کنار برنامه‌های سنتی اصلی سیستم پین نمایید. بطور مشخص‌تر، میانبر ویندوز استور بصورت پیش‌??رض در تمامی سیستم‌های ویندوزی در سر جای خود پین شده است که البته می‌توانید به سادگی در صورت عدم تمایل به حضور آن، مبادرت به حذ?? آن نمایید. در خصوص دیگر اپلیکیشن‌ها نیز می‌توان بصورت دستی آن‌ها را به نوار وظی??ه پین نمود. در اصل تنظیمات پیش‌??رض به نحوی است که اپلیکیشن‌های ویندوز استور در حالت عادی در نوار وظی??ه نمایش داده نمی‌شوند که برای تغییر این حالت مراجعه به بخش تنظیمات نوار وظی??ه ضروری خواهد بود.

[h=2]ص??حه‌ی آغاز و اپلیکیشن‌های ویندوز استور[/h]ShutDownFromStartScreen.jpg

تنها اپلیکیشن‌های ویندوز استور نیستند که برای دسترسی بهتر کاربران موس و کیبرد بهینه شده‌اند، در همین حال ص??حه استارت نیز با دریا??ت بهبودهایی نسبت به موس قابل دسترس‌تر شده است. جالب توجه‌ترین تغییرات به احتمال زیاد آن کلیدهای جدید پاور و جستجوی اضا??ه شده در گوشه‌ی بالا-سمت راست هستند. بر این اساس از این پس ضرورتی نخواهد داشت که برای تغییر وضعیت سیستم به خاموش یا بارگذاری مجدد آن، نوار Charm Bar را از گوشه‌ی ص??حه باز کنید. البته در خصوص جستجو مساله به گونه‌ی دیگری بوده و پیش‌تر نیز لزومی بر باز نمودن نوار کناری برای است??اده از آن نبود؛ تمام آنچه در این خصوص لازم است این خواهد بود که تایپ کردن عبارت مورد نظر را آغاز کنید. مساله‌ی جالب در خصوص تغییرات جدید آن است که در صورت بهره بردن از این نسخه ویندوز در یک دستگاه تمام لمسی نظیر تبلپ، خبری از کلید پاور بالای ص??حه نخواهد بود و آیکن جستجو به تنهایی مکان مربوطه را اشغال خواهد کرد. دلیل ذکر شده برای این مساله، عادت کاربران برای است??اده از کلید سخت‌ا??زاری موجود در گوشی‌های موبایل برای خاموش نمودن دستگاه است؛ اما در دستگاه‌های PC مسلما به یک کلید نرم‌ا??زاری دم دست برای این مهم نیاز خواهد بود که تغییر اخیر را عاقلانه جلوه می‌دهد.

این تمام ماجرا نیست، در این بروزرسانی کلیک راست نیز مورد توجه قرار گر??ته است. از این پس در صورتی که بر روی چیزی نظیر یک کاشی زنده کلیک راست نمایید، یک منوی پاپ-آپ در مکان نشانگر موس به شما نمایش داده خواهد شد. با قرارگیری این منو، دیگر نیازی به پیمایش موس تا پایین ص??حه و است??اده از تنظیماتی که در حالت عادی در پایین ص??حه نمایش داده می‌شود نخواهد بود. در صورتی که جمله‌ی پیش رو کمی کنایه‌آمیز به نظر می‌رسد پوزش ما را بپذیرید؛ اگرچه این ویژگی بسیار مناسب و مورد نیاز بوده و با استقبال مواجه خواهد شد، اما این قابلیت چیزی است که انتظار می‌ر??ت بخشی از ویندوز 8 اصلی باشد نه آنکه تیم توسعه‌ی ویندوز پس از ارائه چندین و چند بروزرسانی تازه به ??کر ا??زودن آن ا??تاده باشد.

علاوه بر این، یک تغییر کوچک دیگر نیز در این بخش رخ داده است. از این پس زمانی که نسبت به نصب اپلیکیشن‌های جدید اقدام کنید شاهد ظاهر شدن یک کمان کوچک در قسمت پایینی ص??حه‌ی استارت خواهید بود که پیغام خاصی نظیر «12 new apss installed» را در این خصوص به شما نمایش خواهد داد. همانگونه که گ??ته شد، این موضوع تغییر بسیار جزئی محسوب می‌گردد که البته معقول به نظر می‌رسد.

TileBarWindowsStoreApps.jpg

در عین حال از این پس ناوبری در خود اپلیکیشن‌های ویندوز استور نیز احساس مشابهت بیشتری با است??اده از ویندوز در دسکتاپ را القا خواهد نمود. بطور مشخص، در صورتی که موس را بر روی قسمت بالایی ص??حه حرکت دهید شاهد نمایان شدن نوار عنوان خواهید بود که نام اپلیکیشن، یک منوی اختیارات در سمت چپ و یک کلید X در سمت راست برای بستن اپلیکیشن محتویات آن را تشکیل می‌دهند. همچنین زمانی که درون یک اپلیکیشن قرار دارید، می‌توانید نوار وظی??ه را در قسمت پایینی ص??حه نمایان سازید. بار دیگر در این قسمت نیز شاهد رخ‌نمایی دسکتاپ در مکانی هستیم که انتظار حضور آن را پیش از این نداشتیم.

بطور سراسری نیز مایکروسا??ت، ویندوز را به شکل مناسبی بهینه نموده تا تمامی اشارات مبتنی بر موس صراحت بیشتری به خود بگیرند. برای نمونه، در نسخه های اولیه ویندوز 8 با حرکت موس به سمت بالا-چپ احتمال باز شدن ناخواسته‌ی لیستی از اپلیکیشن‌های در حال اجرا وجود داشت (به یاد آورید که کلید بازگشت در مرورگر اینترنت اکسپلورر دقیقا در همان گوشه قرار دارد که اجتناب از اشتباه را مشکل‌تر می‌سازد). اکنون به دنبال ارائه این بروزرسانی جدید، است??اده از موس احساس کنترل بهتری را نسبت به گذشته بر محیط القا می‌کند. بر همین اساس در صورتی که مایل به مشاهده‌ی لیست اپلیکیشن‌های در حال اجرا هستید، همچنان همان گوشه را باید مورد هد?? قرار دهید با این ت??اوت که از این پس نیاز به ??شار بیشتری بر روی آن قسمت توسط نشانگر موس خواهد بود که احتمال باز شدن ناخواسته‌ی آن را کم می‌کند. ایضا برای باز نمودن نوار Charm Bar سمت چپ یا نوار تنظیمات پایین ص??حه نیز با حساسیت کمتری این مساله صدق می‌کند.

[h=2]بهبود در عملکرد ارائه شده[/h]RightClickAppsMenu.jpg

علاوه بر تغییرات ذکر شده که در اسکرین شات‌ها نیز می‌توانید شاهد آن‌ها باشید، مایکروسا??ت آچارکشی‌هایی را نیز در زیر کاپوت ویندوز اعمال نموده که منجر به بهود عملکرد کلی این سیستم‌عامل در تمامی دستگاه‌های مجهز به آن می‌گردد. مایکروسا??ت سیستم‌عامل خود را در این نسخه بعنوان یک ایمیج ??شرده شده به تولیدکنندگان ارائه می‌دهد که باعث کاهش ??ضای اشغال شده توسط آن نسبت به قبل می‌گردد. علاوه بر این، اپلیکیشن Process Lifetime Manager نیز در ویندوز با تحکم بیشتری نسبت خالی کردن ??ضای حا??ظه‌ی موقت از طریق تعلیق کردن اپلیکیشن‌ها اقدام می‌کند. البته توجه به کلمه‌ی کلیدی «تعلیق» که در مقابل «خاتمه دادن» مورد است??اده قرار گر??ته حائز اهمیت است که برداشتی که از آن صورت می‌گیرد بیانگر این مساله خواهد بود که در عین حال که ویندوز از این پس از نظر مصر?? حا??ظه بهینه‌تر خواهد بود، اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها بهره می‌برید همچنان در اجرای بعدی با سرعت بالایی نمایان خواهند شد. به این حالت بعنوان یک حالت غیر??عال عمیق برای اپلیکیشن‌ها نگاه کنید که شباهت بسیاری به آنچه تولیدکنندگان در اولترابوک‌ها پیش‌تر به آن دست یا??ته‌اند دارد. در نهایت نیز مایکروسا??ت بهبودهایی در زمینه‌ی سازگاری در اینترنت اکسپلورر اعمال نموده که بخصوص خبر خوشی برای کاربران تجاری که از این مرورگر در ویندوز 7 بهره می‌برند محسوب می‌شود.

 

منبع: زومیت

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...