رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

توضیحات مایکروسافت ، esram و دلایل برتری آن

پست های پیشنهاد شده

xbox-one-konsolen-logo.jpg

 

 

تیم ایکس باکس وان توضیحاتی در مورد ESRAM کنسول Xbox One و روش کارکرد آن ارائه دادند. آنها همچنین توضیح دادند که چگونه می شود با این قابلیت بازی هایی با کی??یت FullHD و ۶۰ ??ریم بر ثانیه اجرا کرد.

ESRAM یک رم مخصوص است که حجم آن ۳۲ مگابایت است. این رم درست در کنار چیپ گرا??یکی قرار می گیرد. در واقع این رم در طر?? مقابل چیپ گرا??یکی قرار گر??ته و این دو قطعه به صورت مستقیم با هم در ارتباط هستند. هیچ قطعه ی دیگری در سیستم ارتباط مستقیم با این رم ندارد. این رم باعث می شود که پهنای باند کارت گرا??یک به شدت ا??زایش یا??ته و قابلیت های GPU به طرز غیرقابل باوری ا??زایش یابد. این قضیه می تواند از جهات مختل??ی به ن??ع سیستم باشد. مخصوصا وقتی حجم زیادی از دیتا در اختیار داشته باشیم، مانند امروز که ۵ گیگابایت داده داریم که ممکن است به آنها در GPU برای رندر احتیاج شود. ما می توانیم چیزهای مورد نیاز را به این حا??ظه ببریم و سپس کار گرا??یکی را روی آن انجام دهیم. این عملیات باعث می شود که ??رآیند ۱۰ برابر سریع تر از است??اده از هر رم دیگری شود و این برگ برنده ای بزرگ است. پس ما در این حا??ظه اطلاعاتی را نگه می داریم که نیاز بسیاری به آنها داریم. برای مثال shadow map ها، چیزهایی که در یک محیط بسیار تکرار می شود و…

 

قرار نیست که هر کدام از موارد گ??ته شده کاملا در این رم قرار بگیرند. تنها کا??یست جز پر است??اده ی آن را در این رم قرار دهیم تا ??رآیند سریعتر انجام شود. برای مثال اگر بازی ماشین سواری است و یک سوم ص??حه را آسمان در اختیار گر??ته و قرار نیست تغییر زیادی در آسمان رخ دهد، آن را در حا??ظه ی عادی قرار می دهیم. اما طراحی ماشین ها را در حا??ظه ی سریع قرار می دهیم. این کار را برای تمامی منابع بازی می توان انجام داد.

برای مثال در مورد با??ت های پر تکرار و غیره. نکته ی جالب و اصل ماجرا اینجاست که CPU هیچ باری را متحمل نمی شود! چون اصلا ESRAM ما و ??رآیند آن با پردازنده ی گرا??یکی را نمی بیند! پس تنها کاری که بازی سازان باید بکنند تصمیم گیری درست در مورد قرار دادن عنصر مهم و اصلی بازی در این حا??ظه است. نکته ی دیگر این است که ??رآیند انتقال اطلاعات بین این دو حا??ظه هیچ باری را به پردازنده اصلی و پردازنده ی گرا??یکی وارد نمی کند. برای این بحث موتور DNA خاصی طراحی شده که همه ی کارها را انجام می دهد. پس مطمئن باشید به راحتی می توان بازی ها را با نهایت گرا??یک، در بالاترین رزلوشن و ۶۰ ??ریم د ثانیه اجرا کرد.

 

این اطلاعات برای بازی سازان قطعا م??ید خواهد بود. همانطور که می دانیم بازی سازان در ابتدا درک صحیحی از این ESRAM است??اده شده در کنسول جدید مایکروسا??ت نداشتند. اما حال بیشتر آنها پس از یادگیری است??اده از آن در تعجبند که چقدر قدرت گرا??یکی این کنسول می تواند بالا باشد. به اندازه ای که حتی ذهنشان هم نمی توانست آن را تصور کند. مطمئنا این ۳۲ مگابایت بسیار خیلی بیشتر از چیزی که نشان می دهد با ارزش بوده است. مطمئنا در ادامه ی این نسل این قابلیت Xbox One یک برد عظیم برای آنها به ارمغان خواهد آورد.!!

 

....

Gamefa

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون محمد امین جان . مطلب جالبی بود ولی تا وقتی بخواند به این esram عادت کنند و براساسش بازی بسازند ps4 هک شده و ما که محتمل اون رو بخریم .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...