رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

اندر حکایات نویسندگی در دنیای گسترده بازی

پست های پیشنهاد شده

gaming-critic-250x166.jpg

 

باید نوشت، گاه بر قلب کسی، گاه بر روی کاغذ. بنویسید، تلاش کنید ولی خط خطی نکنید! نکنید آقا، خط خطی نکنید.

کلا نگارش چیز بسیار خوبیست. همه می نویسند، من هم می نویسم، او هم می نویسد، شاید هم شما بنویسید. صبر کن ببینم، چرا شاید؟! مگه ویکتور هوگو ۴ تا شاخ بالای سر خودش داشت؟! خیر جانم، چیزهای زیادی دیگه ای داشت که الان نمیشه گ??ت. دو عدد …..! ب??گذریم ??علا!

در زمینه نگارش اصولا ما ایرانی ها نه تنها ضعی?? نیستیم بلکه دو خط نامه هم نمی تونیم بنویسیم. طر?? ??وق لیسانس ناظر کی??ی شیمی آلی و مواد غذایی بخش مازند شمال هست ولی برای ۲ خط نامه به یه بنده خدا دیگه رو می زنه. وقتی هم می گوییم آقــــــــــــــا، چرا خودت یاد نمیگیری جواب میدهد که این معلم ??لان ??لان شده انشای ما در زمان بچگی چیزی یادم نداد. خب مَرد مومن، خانم عزیز، معلم شما خودش مگه از شکم مادر نویسنده شد؟

 

 

vector-of-a-cartoon-tired-screenwriter-coloring-page-outline-by-ron-leishman-23057-147x150.jpg

حالا بخش نگارش به کنار، بعضی ها هم هستند که اصول اولیه نگارش رو بلد هستند و ادعایی هم ندارند. از اونجایی هم که گیمر هستند پس کیبورد به دست میگیرند و میشینند بازی که اخیرا تموم کردند رو نقد و بررسی انجام می دهند. البته اون قدیم ندیم ها، شما یادتون نمیاد، یه د??تر یه خط بود و یک مداد! ما هم مداد می گر??تیم دستمون و از خاطرات کتک کاری روز پنج شنبه تو دبستان گر??ته تا آرزوی میلیونر شدن در آینده تو یک د??تر شیک و مجلسی با خط خودمون می نوشتیم. اوج پیشر??تمون هم این بود که بابای خانواده، یک مداد استدلر بخره که انقدر این نوک مداد نشکنه و ه??ی این مداد بی صاحاب رو تراش نکنیم! اصولا مشقت های قدیم برای نویسنده شدن به مراتب بیشتر از الان هست. الان تمام تکنولوژی های روز رو داریم، ولی از آنجایی که یه قسمتی از بدن من و شما همانند کانال سوئز عریض می باشد حال نداریم تلاش کنیم و بعد می گوییم معلم انشای ما چیزی یاد نداد! برای نویسنده شدن الان شما ۴ چیز نیاز دارید:۱٫رایانه ۲٫برنامه آ??یس ۳٫ دسترسی به نت چهارمی هم ??راموش کردم….

globe-153x150.gif

بعضی ها هم هستند، چهار خط می نویسند و دور و وری ها تشویق می کنند. این ۴ خط بیشتر می شود و این دور و وی ها بیشتر تشویق می کنند! دقت کنید که دور و وری ها همون تعداد هست ولی این شدت تشویق ها بیشتر میشه. اینجاست که نویسنده مورد نظر جوگیر می شود و از حالت تک ??از تبدیل می شود به دو ??از و ۳ ??از. اگر این بنده خدا رو از پریز نکشیم بیرون تبدیل میشه به ریسه های برق که واسه مراسم عروسی است??اده میشه تو کوچه. حالا هر چقدر هم بگوییم شما همون برق ۳ ??از هستی ولی طر?? که الان جو گر??ته بدجور، ??کر می کنه که یه لوستر هست برای خودش. بدبختی یکی، دوتا نیست. بدبختی از جایی شروع میشود که با پارتی و ۴ تا آشنا طر?? وارد مجله چاپی می شود و حالا احساس ۳ ??از دیگه طر?? نداره. اینجاست که طر?? میگه: من خیلی خ??نم!

 

 

Superman-Logo-Cartoon-HD-200x125.jpg

محققان ثابت کردند که خ??ن بودن چیز خوبی نیست. توصیه هم شده بعد از هر وعده غذایی، ۱۰ بار بگویید من خ??ن نیستم. محققان می گویند اگر این سندرم ??? من خیلی خ??نم??? درمان نشود، نویسنده محترم که در زمینه گیم ??عالیت می کند، نه تنها احساس اعتماد به عرش پیدا می کند بلکه اعتقادات به ??رش نیز پیدا می کند! حالا این که گ??تیم یعنی چه؟ در این مرحله، نویسنده ای محترمی که با ۴ تا بادمجون واکس زدن وارد مجله شده، با دنیای اجتماعی مجازی آشنا می شود. دنیایی به نام ??یس بوق! بالاخره بعد مدتی، یاران همیشگی یعنی “دور و وری ها??? این بنده خدا رو add می کنند و طر?? اوایل acc می کند و پست های جوک میذاره و دور و وری ها لایک می کنند. در این حالت، نویسنده محترم خوشش میاد و بعدها همین بنده خدا، هر کی add میکنه، رد می کنه و حالا اینجاست که follower داره بالای ۱۰۰تا! اینجاست که طر?? رگ غیرتش بالا می زنه و پست های با تم عاشقانه و جوک رو میذاره کنار و پست های پوپولیستی، ??مینیستی، کمونیستی و هزار مدل چیچی???ایسم??? رو پست می کند و دقیقا همون دور و وری ها لایک می دهند. اینجاست که دیگه نویسنده جو زده محترم نمی گوید من خیلی خ??نم، بلکه می گوید من خیلی خیلی خ??نم!

 

 

neutral-youre-the-man.-l-200x150.png

از این مدل نویسنده های خیلی خیلی خ??ن زیاد دیده شده در دنیای مجازی که همه چیز رو به مسخره میگیرند و در زمینه های که اطلاعات ندارند اظهار نظر می کنند. طر?? روزها میره اتاق عمل، ملت رو جر و واجر می کنه و شب ها میاد سایت و مقاله گیم می نویسه و ملت هم خوششان می آید و طر?? جوگیر میشه، بیشتر مقاله می نویسه. طر?? تا دیروز، مجلس عروسی گرم می کرد و الان شده ژورنالیست. شاید طر?? پیشر??ت کرده باشه ولی عامل اصلی همین “دور و وری ها??? هست که انگیزه میدهد تا نویسنده خیلی خ??ن به نظر برسد! شاید اگر تشویق و حمایت های “دور و وری ها??? نبود، اون بنده خدا همچنان تو مجالس نیناش ناش می خوند و اون یکی، ملت رو میزد تو اتاق عمل لت و پار می کرد.

 

همانطور که شرح داده شد، نویسنده شدن کاری ندارد و پیشر??ت هم کاری ندارد. نویسندگانی مثل ویکتور هوگو ۴ تا شاخ نداشتند بلکه دو عدد عنصر انگیزه و تلاش داشتند و بس! مهم این هست که شروع کنید و مهم اینست که چگونه راه خود را انتخاب کنید. تبدیل شدن به یه آدم مثلا خیلی خیلی خ??ن یا یه آدم ساده که ??قط به خاطر اینکه نویسندگی عشق و ت??ریحش هست قلم می زند؟ بدانید و آگاه باشید که شاید گزینه اول به راحتی و سریعتر نتیجه دهد ولی آنچه که در اذهان من و دیگران می ماند قلم ماندگار شماست، نه تشویق های الکی خوش “دور و وری ها???! در پایان جا دارد که یادی کنیم از استاد عزیز، نویسنده مرحوم، آقای شروین استاد زاده که در ه??ته پیش به دیار باقی پیوست. وی از اعضای قدیم مجله دنیای بازی بود و گیمرهای علاقه مند به سبک ماجراجویی حتما با قلم آقای استاد زاده آشنایی دارند. یادش گرامی و روحش شاد.

 

 

shervin-200x59.jpg

به پایان آمد این د??تر، حکایت همچنان باقیست

منبع گیم??ا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دستت درد نکنه . مطالب جالبی می ذاری ...:thumbsup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
دستت درد نکنه . مطالب جالبی می ذاری ...:thumbsup:

قربونت داداش.لط?? داری.مرسی که میخونی.:thumbup::thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی دوست دارم یک نویسنده و کارگردان بازی بشم . خیلی بیشتر از اینکه بازی کنم به بازی ??کر می کنم .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...