رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Rolling_Stone

آموزش گیتار | نوازندگی بلوز فینگر استایل -> اتودی برای آشنایی با Travis Picking

پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان پی سی دی!

میخوام از این به بعد آموزش هایی از نوازندگی گیتار در انجمن پی سی دی قرار بدم. این آموزش ها ویدیویی هستن و با هرکدومشون اینجا توضیحات ??ارسی مربوط بهش داده میشه

این اولین پستم هست. ??عالیتهای آینده ی من بسته به استقبالی هست که ازش میشه

_____________________________

خب و اما سبک ??ینگراستایل Travis Picking

اگه موسیقی بلوز , مخصوصا بلوز آکوستیک در دهه های 50-60 رو دنبال میکنید , حتما اسم این سبک رو شنیدید یا شاید هم اسم Merle Travis رو شنیده باشید. اگه اینطور نیست بذارین توضیحاتی رو در اختیارتون بذارم در مورد این استایل نوازندگی :

 

یکی از رایج ترین سبک های نوازندگی بلوز آکوستیک , همین سبک هست. اسمش از Merle Travis گر??ته شده که البته اولین کسی نبود که به این شیوه نوازندگی کرد بلکه کسی بود که با کار کردن تخصصی روی این استایل باعث رشد و رواجش شد و به همین خاطر اسم این سبک رو به Merle Travis نسبت دادن.

 

خصوصیات اصلی نوازندگی به سبک Travis Picking که با انگشتان دست صورت میگیره عبارت هست از :

1. است??اده بسیار زیاد از Chord Melody ها! . ( یعنی ملودی هایی که , پایه شون با نگه داشتن شکل یه آکورد ساخته میشه!. به عبارتی دیگه وقتی شکل یه آکورد گر??ته شده , با ایده های ریتمیک و الگوهای مختل?? , بازی کردن با نت های آکورد , برداشتن یه انگشت , اضا??ه کردن یه انگشت و اینجور چیزا ملودی رو به وجود میارن) است??اده از Chord Melody ها به موسیقی خاصی محدود نیست و همه جایی ممکنه دیده بشه , اما وقتی که با یه تکنیک دیگه مخلوط میشه اونوقت , Travis Picking به وجود میاد . یعنی گزینه ی شماره ی 2 :

2. جابجا شدن بین 2 نت ?? بیس بصورت متناوب ! این تکنیک به Alternating Bass معرو?? هست . به اینصورت که وقتی ملودی نواخته میشه , همراهش نت های بیس , با هر ضرب زده میشه. اینکه این 2 تا نت بیس , کدوما باشن در حالت کلی 2 حالت هست که خیلی خیلی رایجه : 1. اولی درجه ی اول باشه و دومی درجه ی پنجم 2. اولی درجه ی اول باشه و دومی درجه ی سوم ( جابجا شدن بین درجه ی سوم و پنجم هم بعد ازین دوتا از رایج ترین هاست)

 

_______________________________________________________________

خب بپردازیم به ویدیوی جلسه :

 

 

هد?? این جلسه آشنایی ?? عملی شما با این سبک هست. اتودی داده میشه که ??قط جنبه ی تمرینی داره تا شمارو اشنا کنه با این سبک تا بعد ها اگه خواستین در این سبک نوازندگی کنید یک بک گراند خیلی خوب داشته باشید. توضیحات مربوط به ویدیو رو در خود ویدیو نوشتم , تا کسایی که تازه کار هستن هم راحت تر متوجه بشن. یادتون نره کلیدی ترین نکته ی این تمرینات اینه که آروم تمرین کنید. در ویدیو اول یکم در مورد سبک توضیح میده , که ما اینجا درموردش صحبت کردیم. حتی بیشتر! بعد هم یکی دوتا تمرین و نهایتا قسمت همنوازی داره که شما وقتی باید باهاش همنوازی کنید که تمرینای قبلش رو یاد گر??ته باشین.

تمرینات روی دو آکورد G-Major و C-Major هست. با انگشت شست بین دو نت ?? ب??یس , Alternate می کنیم ( جابجا میشیم ). این دو نت در آکورد G-Major , بین درجات اول و پنجم یعنی نت های G و D و در آکورد C-Major , بین درجات اول و سوم هستند ینی نت ?? C و E !

دیگه اینکه یک ه??ته طول میکشه تا بتونید تمرینات رو خوب یاد بگیرید. بقیه ی موارد در ویدیو به ??ارسی ارایه شده

 

از قسمت ضمیمه ??ایل ویدیویی (در 3 پارت) و ??ایل PDF که نت و تبلچر مربوط به این جلسه هست قرار داده شده

امیدوارم به کارتون بیاد. اگه علاقمند هستین حتما همینجا نظر بدین

__________________________________________________________________________

منبع : Guitarfa.com

( این موارد مستقیما از سایت خودم برای انجمن پی سی دی کپی شده و از هیچ جای دیگه ای نیست )

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...