رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

مقايسه صفحه نمايش هاي 6 پرچم دار : گلکسی s5، اچ تی سی m8، گلکسي نوت 3، نکسوس 5، ال جي جی 2 و آیفون 5

پست های پیشنهاد شده

[h=2][/h]

روشنایی و دید

 

گلکسی اس 5 به خوبی از پس روشنایی تصویر بر آمده است. این هوشمند می‌تواند به راحتی و در زیر نور آ??تابی که از بالا به شما می‌تابد تا 440 نیت رسیده و دید در محیط بیرون را برایتان ارتقا بخشیده است. در حال حاضر ت??اوت ص??حه نمایش اس 5 با بیشتر ال سی دی‌ها در این زمینه ناچیز است و تنها نمونه‌های اندکی مثل آی??ون 5s وجود دارند که روشنایی‌اشان تا 500+ نیت می‌رسد.

 

در تصویر زیر می‌بینید که اسمارت??ونهای تست شده چگونه از نظر روشنایی در گروه قرار می‌گیرند. همانطور که مشخص است رتبه اول از آن آی??ون 5s بوده و دنبال آن نکسوس 5 و وان ام 8 آمده‌اند.

Screen-comparison-1.jpg

اما از سویی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 5، زمانی که نور کم نیاز باشد، برنده خواهد بود. ویژگی که زمان نگاه کردن به ص??حه نمایش در ??ضای تاریک واقعا قابل ستایش است. اس 5 در این ویژگی بی نظیر عمل کرده و روشنایی‌اش تا 2 نیت پایین می‌آید. آی??ون 5s پس از سامسونگ با 5 نیت در رتبه دوم و جی 2 با 8 نیت در رتبه سوم قرار می‌گیرند.

Screen-comparison-2.jpg

رزولوشن

 

امروزه بیشتر اسمارت??ونهای جدید با رزولوشن 1920×1080 پیکسل می‌آیند و چگالی و وضوح بالا را تضمین می‌کنند. پس تمام هندستهای این آزمایش همگی از کی??یت‌های خوبی برخوردار بودند. آی??ون 5s با رزولوشن 1136×640 پیکسل کمی عقبتر از باقی قرار می‌گیرد که با وجود اندازه کوچکتر ص??حه ، هنوز هم کاملا واضح و بی عیب است.

 

تمام ویژگی‌های خوب آملودها هم در نوت 3 و گلکسی اس 5 جمع شده است. این دو هوشمند از ترتیب پیکسلی جدید به نام diamond PenTile (پیکسل‌هایی با چیدمان الماسی) است??اده می‌کنند. این چیدمان در مقایسه با چیدمان استاندارد RGB کمی دانه دانه دیده می‌شود، اما در رزولوشن بالا ی ??ول اچ دی مشخص نخواهد بود. در تصویر زیر چیدمان پیکسلی شش هوشمند حاضر را می‌بینید.

Screen-comparison-3.jpgScreen-comparison-4.jpg

بازتولید رنگها

 

بازتولید ناصحیح رنگها برای مدت طولانی یکی از مشکلات آمولد ها شناخته می‌شد. واقعیت این است که آمولدها و مخصوصا آنهایی که ساخت سامسونگ‌اند رنگها را بیش از حد ساتوره شده، با کنتراست بالا و خیلی زنده نشان می‌دهندکه برای بسیاری از مشتریها گول زننده است. سبز و آبی معمولا خیلی غلیظ بوده و این در حالی است که رنگ زرد اغلب به سبزی می‌زند. این مورد در ال سی دی‌های IPS وجود ندارد. پس اگر حتی بازتولید ناصحیح رنگها در ص??حات ساخت سامسونگ می‌تواند جذب کننده باشد، پس چه اهمیتی دارد که به درستی تولید نمی‌شود؟ این مشکل برای خیلی‌ها آزار دهنده نیست، اما مسئله اینجاست که در زمان نگاه کردن به کل محتوای ص??حه تاثیر می‌گذارد. مثلا زمان تماشای یک ویدئو اغلب، رنگ پوست طبیعی به نظر نمی‌آید و با تم نارنجی همراه می‌شود. بعلاوه همه چیز با تون آبی و سبز نشان داده می‌شود، زیرا توازنی بین پخش رنگها وجود ندارد. دلیل دیگری که یک ص??حه نمایش باید به چیدمان sRGB نزیک باشد، به خاطر این است که بیشتر محتواها با همین چیدمان درست می‌شوند و اگر می‌خواهید محتوایی را با همان شکل اصلی‌اش ببینید، باید ص??حه‌ای را انتخاب کنید که نزدیکترین حالت ممکن را به sRGB داشته باشد.

 

پس به طور کل باید بگوییم که در میان مدلهای سامسونگی دنبال چنین ص??حه‌ای نباشید. مود استاندارد در اس 5 حالت زنده به رنگها می‌بخشد، اما دمای آنها را خیلی بالا می‌برد و تنها مود Professional Photo است که نزدیکترین حالت ممکن را در ایجاد رنگهای دقیق و لذب بخش تولید می‌کند. با ??عال کردن این مود دمای رنگها به 7200 K می‌رسد و با درجه استاندارد 6500K ??اصله را کمتر می‌کند. بعلاوه رنگها در این مود دیگر بیش از حد ساتوره نمی‌شوند، اگر چه آنها هنوز کاملا واضح و روشن هستند.

 

زمانی که حر?? تعادل و دقت رنگها می‌شود، آی??ون 5s و نکسوس 5 بهترین ص??حات نمایش را دارند و حتی نماینده آی??ون در ایجاد توازن بین رنگهای اصلی و ??رعی بهتر عمل می‌کند. نکسوس 5 هم دمای دقیقتری از رنگها را به نمایش می‌گذارد.

Screen-comparison-5.jpgScreen-comparison-6.jpg

زوایای دید

 

در ظاهر شاید این مورد به اندازه موردهای دیگر اهمیت نداشته باشد، اما هنوز هم باید به آن به دید یک عامل مهم برای کاربران با تجربه موبایل نام برد. خوشبختانه این موردی است که آمولدها از همان ابتدا هم در آن قوی ظاهر شدند.آمولد ها در زوایای مختل?? و بر خلا?? ال سی دی‌ها که حتی در زوایایی کمتر از 45 درجه هم رنگ می‌بازند، روشنی و کنتراست خود را ح??ظ می‌کنند. از سویی دیگر رنگها در آمولدها و زمانی که از زاویه دیده می‌شوند، کم رنگ‌تر می‌شوند، اما نه تا حدی که آزار دهنده باشند. در تصاویر زیر برتری دو نماینده سامسونگ را نسبت به دیگر رقبا می‌بینید.

Screen-comparison-7.jpgScreen-comparison-8.jpg

 

 

منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...