رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

چرا آمار فروش پلی‌استیشن 4 از ایکس‌باکس وان پیشی گرفت؟

پست های پیشنهاد شده

Xbox-One-VS-PlayStation-4-Front-6-1280x853.jpg

 

همانطور که می‌دانید آخرین گزارش‌های ??روش کنسول‌های بازی حاکی از ??روش 7 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 در مقابل 5 میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان است. اما چرا سونی قادر به ایجاد چنین اختلا??ی در میزان ??روش شده است، در حالی که هر دو کنسول به ??اصله‌ی یک ه??ته راهی بازار شده‌اند؟

 

شاید اختلا?? 100 دلاری در قیمت این دو رقیب یکی از دلایل عمده‌ی مو??قیت کنسول سونی باشد، اما NeoGAF با انتشار لیستی از بازی‌های عرضه شده برای هر دو کنسول از زمان عرضه، بخشی از دلایل عمده‌ی این مو??قیت را روشن می‌کند.

 

 

در اواخر آبان ماه سال گذشته، هر دو کنسول روانه بازار شدند. اما ایکس‌باکس با مجموعه‌ای از عناوین اختصاصی روانه‌ی ??روشگاه‌ها شد که می‌توان از جمله‌ی این بازی‌ها به Dead Rising 3، Forza Motorsport 5 و Ryse: Son of Rome اشاره کرد. اما در مقابل سونی لیست چندان جذابی برای علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری نداشت و تا حدودی علاقمندان را با عناوینی چون Killzone: Shadow Fall و Knack ناامید کرد، اما وجود بازی‌های مستقل و است??اده از بازی‌های منتقل شده از پی‌سی تا حدودی منجر به مو??قیت سونی شده و کاربران را امیدوار به آینده کرد.

 

 

در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی که با نیمه‌ی دوم آذرماه برابر است، عرضه‌ی بازی‌ها برای هر دو کنسول متوق?? شد و عنوان خاصی برای هیچ یک از کنسول‌ها منتشر نشد. اما با ورود به سال میلادی جدید، بازی پرطر??دار Tomb Raider: Definitive Edition برای هر سه پلت??رم ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و پی‌سی منتشر شد. این اولین بازی منتشر شده برای هر دو کنسول ایکس‌باکس و پلی‌استیشن در ??اصله‌ی دو ماه پس از عرضه‌ی هر دو کنسول بود. از این پس سونی آغاز به انتشار بازی‌های رایگان برای مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس کرد که این امر منتج به برتری کنسول سونی در ماه‌های ژانویه و ??وریه شد.

 

 

ماه مارس میلادی که مصاد?? با دو دهه‌ی پایانی اس??ندماه بود، تبدیل به زمان استیلای سونی بر بازار شد. کمپانی ژاپنی با عرضه‌ی 9 عنوان بازی اختصاصی گوی سبقت را از رقیب ربود، بطوریکه حتی انتشار بازی Titanfall نیز قادر به جبران عقب‌ماندگی ایکس‌باکس وان نگردید. در ادامه می‌توانید لیست منتشر شده را مشاهده کنید.

 

PS4XboXOne.jpg

 

....

Zoomit

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...