رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

وداع با یار قدیمی : مروري بر خاطره‌انگیزترین گوشي هاي نوکيا در خط پايان

پست های پیشنهاد شده

[h=2][/h]

nokia.jpg

دوستان عزيز ، نوکيا اين غول دنياي تل??ن همراه به پايان خط رسيد.همه ما با اين برند و محصولاتش خاطرات بسياري داريم و مرگ اين کمپاني بزرگ براي همه بسيار ناراحت کننده و غم انگيز است.حال بياييد مروري داشته باشيم به محصولاتي که نوکيا طي 4 دهه به بازار عرضه نمود.

1.jpg

نوکیا 1011 – با این‌که 1011 به هیچ‌وجه اولین گوشی نوکیا محسوب نمی‌شود اما اگر به موزه نوکیا نگاهی بیندازید اهمیت این گوشی را متوجه خواهید شد. نوکیا 1011 که در سال 1992 عرضه شد اولین گوشی تحت شبکه مخابراتی جهانی GSM بود که می‌توان آن را به عنوان اولین گوشی مدرن این کمپانی نامید.

2.jpg

نوکیا 2110 اولین گوشی نوکیا با آن زنگ رینگ‌تون خاطره‌انگیز و مشهورش محسوب می‌شود. همچنین نوکیا 6110 که در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید نیز از گوشی‌های محبوب آن زمان نوکیا بود که شاید در دست خیلی‌ها دیده باشید.

3.jpg

نوکیا 8110 که ابتدا در سال 1996 عرضه شد یک گوشی کلاس بیزنس و با یک کشوی مکانیکی بود. این گوشی را شاید در ??یلم مشهور ماتریکس در سال 1999 به خاطر داشته باشید.

4.jpg

نوکیا Communicator 9000 از جمله گوشی‌های گران‌قیمتی بود که احتمالاً آن را اصلا ندیده‌اید. این گوشی با ص??حه‌کلید کامل QWERTY و ص??حه‌نمایش بزرگ 4.5 اینچی را می‌توانستیم نزدیک‌ترین گوشی به یک کامپیوتر جیبی تلقی کنیم. جالب است بدانید پردازنده تک‌هسته‌ای این گوشی تنها 24 مگاهرتز سرعت داشت که در برابر پردازنده‌های هشت‌هسته‌ای دو گیگاهرتزی کنونی خنده‌دار به نظر می‌رسد.

5.jpg

نوکیا 8210 یک گوشی انقلابی بود چرا که هنر مهندسان نوکیا را نشان می‌داد. این گوشی از یک آنتن داخلی بهره می‌برد و تنها 79 گرم وزن داشت. با این وجود نوکیا توانسته بود یک پورت مادون قرمز برای تبادل اطلاعات و همچنین بازی Snake دو ن??ره درون آن بگنجاند.

6.jpg

نوکیا 3310 را شاید بتوان خاطره‌انگیزترین گوشی تاریخ نوکیا قلمداد کرد. طراحی این گوشی از 8210 الهام گر??ته شده بود و نسخه کامل‌تر 3210 محسوب می‌شد. این گوشی که توانست تعادل خوبی میان زیبایی، کی??یت و قیمت مناسب برقرار کند حدود 125 میلیون ??روش در سراسر جهان را برای نوکیا به ارمغان آورد. 3310 همچنان هم به عنوان سمبل استقامت و استحکام شناخته می شود!

7.jpg

نوکیا 7650 اولین گوشی نوکیا با سیستم‌عامل سیمبین بود؛ سیستم‌عاملی که بسیاری از گوشی‌های هوشمند جهان برای سال‌ها از آن است??اده کردند. 7650 همچنین اولین گوشی نوکیا بود که به دوربین مجهز شده بود.

8.jpg

نوکیا 6800 یکی از نمونه‌های طراحی جسورانه نوکیا محسوب می‌شود. ص??حه‌کلید‌های این گوشی از دو طر?? چرخیده و یک ص??حه‌کلید QWERTY کامل را ایجاد می‌کرد. این گوشی که به گوشی پروانه‌ای نیز معرو?? شد توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند و نوکیا چند گوشی دیگر نیز با همین طرح به بازار روانه کرد.

9.jpg

N-Gageتلاش نوکیا برای ورود به عرصه بازی موبایلی و حمله به کنسول دستی محبوب نینتندو بود. در این گوشی میکرو??ون و بلندگوی مکالمه در کنار دستگاه قرار داشت که مکالمه را به صورت عجیبی دشوار کرده بود. نوکیا بعدها از این مشکل آگاه شد و N-Gage بعدی را مت??اوت طراحی کرد.

10.jpg

نوکیا 7600 را نیز می‌توان یکی از طراحی‌های شاخص نوکیا در سال 2003 نامید. این گوشی از اولین گوشی‌های نوکیا با قابلیت است??اده از شبکه مخابراتی نسل سوم 3G نیز محسوب می‌شد. قابلیتی که حدود ده سال بعد در کشورمان به صورت محدود راه‌اندازی شده است!

11.jpg

نوکیا 7610 در اواسط سال 2004 نیز با الهام از طرح کلی 7600 عرضه شد اما کار کردن با آن آسان‌تر بود و همچنین به یکی از گوشی‌های محبوب در ایران نیز تبدیل شد.

12.jpg

نوکیا 7280 نشان می‌دهد که نوکیا هیچ‌گاه از آزمون و خطا نمی‌ترسید و این گوشی که بیشتر به رژ لب شبیه بود در سال 2004 تعجب هنگان را برانگیخت. این گوشی سیمبینی هیچ ص??حه کلید و یا ص??حه‌نمایش لمسی نداشت و ??روش آن نیز بسیار محدود بود.

13.jpg

نوکیا 7710 اولین تلاش نوکیا برای تولید گوشی‌های با ص??حه‌نمایش لمسی بود. این گوشی که در سال 2004 با یک شکل عجیب برای آن زمان و بدون کیبرد عرضه شد بسیاری را گیج کرد و نتوانست مو??قیت مورد نظر نوکیا را کسب کند.

14.jpg

نوکیا 9300 که در سال 2005 عرضه شد تلاشی برای ورود سری Communicator به بازار انبوه بود. این گوشی که با امکانات سری Communicator عرضه شد هیچ‌گاه با این عنوان برای ??روش تبلیغ نشد.

15.jpg

تبلت نوکیا 770 اولین دستگاه نوکیایی با سیستم‌عامل Maemo بود که بعدها MeeGo نام گر??ت. این سیستم‌عامل قرار بود آینده نوکیا لقب بگیرد.

16.jpg

نوکیا N93در سال 2006 توانست با طراحی مت??اوت به همراه لنز کارل زایس توجه زیادی را جلب کند. این گوشی به اعتقاد نوکیا یک گوشی هوشمند همه‌کاره به اضا??ه یک دوربین ??یلم‌برداری بود!

17.jpg

نوکیا N95 یکی از بزرگ‌ترین مو??قیت‌های نوکیا با N95 و ص??حه‌نمایش بزرگ و دوربین قدرتمندش صورت گر??ت که بسیاری آن را اولین قاتل آی??ون در سال 2007 نامیدند.

18.jpg

نوکیا N97: با ا??زایش کی??یت و کاهش قیمتگوشی‌های ویندوزموبایل و همچنین محبوبیت روزا??زون آی??ون، نوکیا تصمیم گر??ت یک گوشی با ص??حه‌نمایش لمسی، دوربین عالی و کیبرد کامل عرضه کند تا بتواند دوباره توجه همگان را به سوی محصولاتش جلب کند.

19.jpg

نوکیا E71: در حالی که N95 و N97 تلاشی برای شکست آی??ون بودند، E71 برای رقابت مستقیم با بلک‌بری عرضه شد. به علت کی??یت بالای ساخت و کیبرد مناسب این گوشی ??روش خوبی به دست آورد اما سیستم‌عامل آن در حال انقراض بود!

20.jpg

نوکیا X7اولین گوشی نوکیا بود که با نسل سوم سیمبین عرضه شد. این سیستم‌عامل بعدها به Anna و سپس Belle نیز تغییرنام و آپدیت یا??ت.

21.jpg

نوکیا N9: طراحی بسیار جذاب این گوشی احتمالاً برای همگی آشناست چرا که گوشی‌های لومیا در سال‌های بعد با طراحی بسیار مشابه با آن عرضه شدند. N9 با سیستم‌عامل MeeGo امید جدید نوکیا برای مبارزه با اندروید و iOS محسوب می‌شد که در سال 2011 عرضه شد. این گوشی همچنین آخرین گوشی پرقدرت نوکیا پیش از کوچ به ویندوز??ون نیز محسوب می‌شود.

22.jpg

نوکیا 808 PureView‌ تنها یک عیب بسیار بزرگ داشت: سیمبین. دوربین ??وق‌العاده 41 مگاپیکسلی آن هنوز هم دارای یکی از بزرگ‌ترین سنسورها در میان تمامی کمرا??ون‌های بازار است.

23.jpg

نوکیا لومیا 800: اولین تلاش نوکیا برای ورود به وادی ویندوز??ون با لومیا 800 شروع شد که در واقع یک N9 با سیستم‌عامل ویندوز??ون 7 محسوب می‌شد و زمینه‌ساز لومیاهای بعدی با کی??یت ساخت بالا و رنگ‌های متنوع مشهورش شد.

 

خب عزیزان اینم از این ! شاید چند مورد از گوشی های معرو?? نوکیا تو این لیست نباشه و گناهش گردن منبع مطلب ! اما من هم عمدا این مدل ها رو به مطلب اضا??ه نکردم تا شما با درج تصویر و تعری?? خاطرات خودتون از این گوشی ها به اونها اشاره کنید.منتظر نظرات خوبتون هستیم.

 

منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...