رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

نماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

پست های پیشنهاد شده

Crash-Bandicoot-1-628x314.jpg

همگی ما PS1 را با نام بازی هائی همچون Tekken ، Mortal Combat ، Pepsi man، ??وتبال ۹۹ و علی الخصوص Crash Bandicoot به یاد می آوریم، که یکی از بهترین سری های کنسول PS1 بود و به نوعی می توان گ??ت معرو?? ترین شخصیت PS1 و به نوعی نماد این کنسول هم به حساب می آمد. اما دیگر ر??ته ر??ته این شخصیت هم ??راموش شد و در حال حاضر در کنسول های امروزی از آن خبری نیست و شاید گیمر های نسل جدید با این شخصیت نا آشنا باشند ولی امکان ندارد که تا حالا اسم این شخصیت همیشه خندان و بامزه به گوششان نخورده باشد و در ادامه ی مطلب قصد ما این است که این خاطره ی شیرین مجددا برای شما دوستان عزیز زنده شود.

Crash1d-216x365.pngCrash

 

مقدمه :

Crash Bandicoot یا همان Crash دوست داشتنی خودمان که خاطرات زاد از PS1 با وی داریم، شخصیت اصلی سری بازی Crash Bandicoot است. در سال ۱۹۹۶ بازی Crash Bandicoot معر??ی شد و در آن کراش از لحاظ ژنتیکی توسط دشمن همیشگی خود یعنی دکتر Neo Cortex جهش ژنتیکی یا??ته بود و به زودی به قلعه ی Cortex تبعید می شد. در طول این سری ؛ کراش یه عنوان یک مخال?? در برابر Cortex و طرح هایش برای سلطنت بر جهان مبارزه می کرد. شخصیت کراش دارای تعدادی عکس العمل برای مقابله با دشمنان خود است، که مشخص ترین و متمایز ترین آن، چرخش او مانند یک گردباد با سرعت بالا و زدن یک ضربه با پا به هر چیزی که دورش است ، می باشد.

کراش توسط Andy Gavin و Jason Rubin ساخته شده است ، که طرح های اولیه و اصلی را Charles Zembillas ، یکی دیگر از دست اندر کاران Naughty Dog . شخصیت کراش قرار بود شخصیتی برای کمپانی سونی در برابر ماریوی نینتندو و سونیک سگا باشد و قبل از این که کراش نام گذاری شود (که ریشه ی آن مربوط به واکنش های تخریبی او نسبت به جعبه ها بود) قرار بود او به عنوان یک “Willie the Wombat??? (جانوری کیسه دار) وارد دنیای گیم شود. منتقدان نیز همیشه شخصیت Crash را با ماریو و سونیک مقایسه می کنند و حرکات انیمیشنی او همیشه مورد ستایش قرار گر??ته است .در عین حال صداگذاری این شخصیت دوست داشتنی همواره مورد انتقاد ها و نارضایتی ها بوده است ؛ چرا که کراش قصه ی ما لال بوده و همواره صدا های نا م??هوم از خود در می آورده است.

Crash-Bandicoot-486x365.jpgنماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

 

خلقت کراش :

دلیل انتخاب کراش توسط شرکت Naughty Dog این بود که آن ها در ابتدا میل بسیاری داشتند تا کاراکتری قدرتمند و معر?? برای پلی استیشن بسازند که محبوبیت شخصیت هایی چون ماریو در نینتندو یا سونیک در سگا را داشته باشد(حتی بعضی منتقدان کراش را “Sonic’s As* Game??? می نامیدند). Naughty Dog در ادامه ی ??عالیت هایش سعی داشت از شخصیتی نسبتا واقعی و با مزه است??اده کند که در عین حال گیمر ها اطلاعات چندانی درباره اش نداشته باشند . این شرکت تصمیم گر??ت که در این کار خود، یکی از اقسام جانوران پستاندار تاسمانیایی را طرح اولیه خود قرار دهد که نام جانورانی چون وامبت, پوتورو و بندیکوت در لیست کاندید ها به چشم می خورد که در نهایت وامبت انتخاب شد و اسم بازی نیز “Willie the Wombat??? گذاشته شد اما در روز های بعدی طراحان و گروه به این نتیجه رسیدند که این اسم برای بازی باز نه چندان دلچسب و سوء تبلیغات است و همچنین اسم بر روی بازی های دیگری هم است??اده شده بود. اندی گاوین و جیسون رابین طراحان اصلی پروژه معتقد بودند که کاراکتر موجود باید ت??اوت های اساسی با دیگر شخصیت های موجود در دنیای بازی های رایانه ای دارا باشد و اساس شخصیت پردازی بر پایه ی سرعت و بامزگی نباشد. به جای آن تصمیم گر??ته شد کراش دارای خصوصیاتی چون کودن بودن ذاتی, بازیگوش بودن باشد و بر صحبت نکردن کراش هم تاکید می کردند چون از نظر آنها صحبت کردن کاراکتر بازی موجب پریشانی هویت, بی مزه شدن و عدم کارایی خواهد شد در نتیجه کراش برای همیشه صامت ماند.

 

Charles Zembillas در شرکت Naughty Dog استخدام شد و وظی??ه ی طراحی هنری شخصیتهای بازی را بر عهده گر??ت. او پس از مدتی به این نتیجه رسید که برای ادامه ی کار نمی تواند ??قط از یک وامبت کپی برداری کند. درنتیجه او ۵۰ درصد ??یزیک شخصیت را با خلاقیت خود طراحی کرد. سپس او لیستی از کاراکترهای معرو?? و رنگ پوستشان تهیه کرد و آنها را کنار هم گذاشت. او تمام رنگهای طبیعی یک حیوان را بر روی کراش یا همان ویلی امتحان کرد تا به نتیجه ی مطلوب برسد. قرمز هم به علت ناهماهنگی با ص??حات تلویزیون حذ?? شد و در نهایت نارنجی انتخاب شد. سر ویلی بسیار بزرگ و بدون گردن طراحی شد تا حالات صورت محسوس تر باشند. ریزه کاری های دیگری هم اعمال شد که تا هم اکنون همراه کراش هستند و می توان دستکش ها و قسمت کم رنگ تر روی سینه ی او را مثال زد. کراش نیمه برهنه ترسیم شد چون در آن زمان پلی استیشن قابلیت وضوح چندانی نداشت و با تداخل رنگ ها پر پر می زد. ??اصله ی میان مچ پا تا شلوار کراش هم از همین مساله ناشی است.

کل ??یزیک شخصیت از ۵۱۲ عدد چند ضلعی طراحی شده بود و طرح اصلی به سازنده اجازه می داد تا از ریزه کاری بیشتری در بخش چهره بهره ببرد. کاراکتر می توانست بپرد, بچرخد و همچنین بسیاری از باگ های بازی های دیگر دوره ی خود را نداشت. اسم او هم مشخص شد و Crash گذاشته شد. علت نام گذاری هم به علت توانائی در شکستن جعبه ها توسط او بود . اسم های دیگری چون Wez, Dash, Smash و Ozzie The Otzel نیز پیشنهاد شد ولی انتخاب نهایی “crash??? بود.

 

با این همه گویی کراش طلسم شده بود و مدیران ارشد سونی تحت تاثیر کاراکتر جذاب Crash قرار نگر??تند. طراحان اصلی دست به کار شدند و موهای سیخ سیخی او را کوتاه تر کردند و حالت چهره و دهان را تغییر دادند و چشم های او را ریز و سیاه کردند تا کمی از حالت تمسخر آمیز شخصیت کاسته شود که در نتیجه مورد قبول مدیران ارشد سونی واقع شد و برای تولید و عرضه به کار خود ادامه داد.

چند سال گذشت و کراش در این سالها برای Sony Computer Entertainment پول سازی هنگ??تی می کرد تا اینکه در سپتامبر سال ۲۰۰۰ اعلام شد که طی قراردادی امتیاز بازی به Konami ??روخته شده است و بازی Crash Bandicoot: The Huge Adventure توسط این شرکت ساخته خواهد شد. با گسترش دنیای بازی های ویدیوئی، سونی تصمیم گر??ت که سری کراش را به صورت انحصاری در اختیار بگیرد و شخصیتی برای رقابت با دیگر کنسول ها داشته باشد. با تکنولوژی جدید حالا کراش بسیار پویاتر و با گرا??یک بهتری روانه ی بازار می شد که شروع این تحولات Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex بود که در آن جزئیات بسیاری به کار ر??ته بود.

1177174786-539x365.jpgنماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

 

پس از عرضه ی Crash Nitro Kart شرکت تصمیم گر??ت کراش را به حالت اولیه با چشمان سبز و دهان وزغ مانند خود بازگرداند. Charles Zembillas و Joe Pearson دوباره شروع به احیای کراش گذشته و راهنمایی برای ساخت بازی را بر عهده داشتندکه در این راه با مشکل تکامل شخصیت و جا ا??تادن شخصیت در میان گیمر ها مواجه شدند. تیم سازنده و مدیران بر عقیده ی خود پا بر جا بودند و دست به کار شدند. بینی شخصیت بزرگ تر شد, مو های تنش تغییر کردند و ابرو هایش پرپشت تر شدند. حالا کراش دقیقا ??رم بامزه و بازیگوش سابق را به خود گر??ته بود. این تغییرات برای اعضای پروژه به قدری خوشایند بود که Zembillas بعد ها نوشت که : “کراش باریک اندام تر و جذابتر از گذشته شده و حالا قوت بیشتری در چشمهای وی دیده می شود. در شخصیت وی می توان شیطنت را دید و برای من قطعا این کراشه، او در Nitro Kart دوباره زنده شده???.

صدا گذاری شخصیت بر عهده ی ا??راد مت??اوتی از جمله Steven Blum , Jess Harnell , Brendan O’Brien و … گذاشته شد که اغلب این صدا ها اصوات نام??هوم هستند و ??قط برای القای طنز و شخصیت پردازی به کار برده شده اند.

شخصیت پردازی :

کراش با اشعه ی ژنتیکی که از دستگاهی که دکتر Cortex و Nitrus Brio ساخته بود مورد آزمایش قرار گر??ت. قبل از این که وی از جزیره ی نظامی دکتر Cortex خارج شود، با زنی به نام Tawna روابط عاشقانه پیدا کرده بود که وی نیز یکی از سوژه های آزمایش دکتر Cortex بوده است. جدائی کراش از Tawna در دستان دکتر کورتکس که دشمن اصلی کراش نیز هست قرار دارد. جالب است بدانید که کراش در این نسخه از بازی ، شخصیتی بسیار عاط??ی و احساساتی است که خیلی سریع گریه می کند و خیلی سریع به خنده می ا??تد. او در حالی که “عاشق خطر??? ست و از خطرات هراسی ندارد و از مبارزه ی استقبال می کند، آرامش آ??تاب گر??تن را بیشتر از مبارزه بی علت، می پسندد و همان طور که به یاد دارید صحنه های بسیاری هست که او در کنار دوستانش در حال خوش گذرانی است. کراش از نظر واژگان بسیار محدود است، و اکثرا ترجیح می دهد که به صورت نا م??هوم صحبت کند. در کل تعداد بسیار کمی لغت بلد است و کاراکتر کراش از این لغات نهایت است??اده را می برد .تعدادی از این لغات عبارتند از : ‘Whoa’ (اغلب بعد از صدمه دیدن این کلمه را می گوید) ‘Nina’ و ‘pancakes’. خواهر کراش یعنی Coco نیز به ر??تار های غیر معمول مانند زدن آروق و خاراندن زیر بغل عادت دارد. در آغاز سری، عکس العمل های کراش ??قط پریدن به روی دشمنان و وارد کردن ضربه به آن ها، چرخیدن مانند یک گردباد و زدن ضربه به چیزی که دور خودش هست بود. در نسخه های بعدی کراش می توانست دامنه و محدوده ی توانائی های خود را با کشتن غول ها ا??زایش دهد. توانائیهای گسترش یا??ته ی او عبارتند از : یک Splash قدرتمند، پرش در حالی که روی هوا معلق است ، “Death Tornado Spin??? ، بازوکا (Bazooka) که باعث آتش گر??تن میوه ها می شد، ا??زایش سرعت او، توانائی بی خطر من??جر کردن جعبه های حاوی مواد من??جره در جلوی پا و توانائی پرش در ارت??اعات بالا بصورت باور نکردنی. بازی Crash of the Titans و Crash: Mind over Mutant به کراش اجازه داد که توانائی های بیشتر خود و یک سری از توانائی های جدیدش برای حمله در مبارزه ها را که با جمع آوری ماده ی جادوئی Mojo آموخته بود را به نمایش بگذارد.

images.jpgنماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

 

بازی شناسی :

همان طور که در نسخه اول بازی (Crash Bandicoot) دیدیم, کراش زمانی یک Eastern Barred Bandicoot معمولی بود. اما دکتر کورتکس او را دزدید و می خواست کراش را ژنرال و ??رمانده کماندو هایش کند و به همین دلیل او را در دستگاه Evolvo-Ray قرار داد. با این حال بعدها او به عنوان یک نیروی نا لایق شناخته می شود و از قلعه ی کورتکس اخراج می شود. به عنوان یک عمل انتقام جویانه و نجات زنی به نام Tawna ، تصمیم می گیرد از جزایر Wumpa س??ر کند، که در این راه باید ا??راد کورتکس را نیز شکست دهد. سرانجام پس از شکست دکتر کورتکس، س??ینه ی ??ضائی وی را می رباید و با Tawna ??رار می کند.

images-3.jpgنماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

 

یک سال بعد در Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back کراش ??رستاده می شود تا یک باطری جدید برای لپ تاپ خواهرش یعنی Coco پیدا کند ، که در این مسیر توسط دکتر کورتکس ربوده می شود. کراش مامور شده تا کریستال ها را برای دکتر کورتکس جمع آوری کند در حالی که با دکتر Nitrus Brio نیز در حال مبارزه است.

در حالی که کورتکس هد?? های پنهان خود را آشکار می سازد، کراش به ??ضا ??رستاده می شود تا به دکتر Nitrus Brio در خراب کردن ایستگاه های ??ضائی کورتکس کمک کند.

در بازی Crash Bandicoot 3: Warped هنگامی که کراش در س??ینه ی ??ضائی باقی مانده، Aku Aku با یک تصمیم شیطانی س??ینه را به سمت زمین هدایت می کند. کراش توسط Aku Aku استخدام می شود تا کریستال هائی را برای ماشین زمان دکتر Nefarious Tropy جمع آوری کند. کراش در نهایت هر ۲۵ کریستال را جمع آوری میکند و دکتر Nefarious را شکست می دهد، و ماشین زمان را نیز من??جر می کند.

در Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex کراش مامور می شود تا کریستال ها را جمع آوری کند و آنها را به یک گروه مخرب به نام Elementals باز گرداند و در متوق?? کردن سلاح قدرتمند و جدید دکتر کورتکس سهیم باشد.

در Crash Twinsanity در یکی دیگر از برنامه های کورتکس، کراش با کورتکس گروهی را تشکیل می دهند تا Evil Twins را شکست دهند و نظم را به جهان باز گردانند.

667-crash-bandicoot-002-fmrln-486x365.jpgنماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

 

در نسخه ی Crash of the Titans، کراش به خواهرش کوکو کمک می کند تا بتواند دستگاهی برای نجات کره زمین بسازد. این کار زمانی که کورتکس، خواهر کراش و Aku Aku را می رباید متوق?? می شود. کراش دستگاه کوکو را به داخل س??ینه ی ??ضائی کورتکس پرتاب می کند، زنجیر نگه دارنه ی ق??س Aku Aku قطع می شود و باعث سقوط ق??س به داخل جنگل مجاور می شود. کراش بعد از این که Aku Aku را نجات می دهد، متوجه می شود که کورتکس و Uka Uka موجو (MOJO) را از معبدی دزدیده اند و تصمیم می گیرند که آن ها را متوق?? کنند. کراش در پیدا کردن خواهرش ناتوان است، از همین رو و برای یا??تن خواهرش ا??رادی همچون Tiny Tiger, N. Gin, و Uka Uka را مورد بازجوئی قرار می دهد. کراش سرانجام با کورتکس رو به رو می شود و مو??ق به شکست او (که داخل روباتی قرار دارد) می شود و خواهر خود را آزاد می کند و از نابود شدن جزایر Wumpa نیز جلوگیری می کند. او از نجات جزایر احساس شادی می کند و به همراه خانواده اش تصمیم می گیرند که این پیروزی بزرگ را با خوردن ماکارونی جشن بگیرند (!). پس از مدتی در نسخه ی بعدی بازی ای ن سری یعنی Crash: Mind over Mutantthe یک پی دی ای با نام NV بین همه ی مردم جزیره عرضه شد که داشتن آن برای همه واجب است , برای عموم عرضه شد که معلوم شد این طرح ها توسط دکتر کورتکس و شریک قدیمی وی یعنی دکتر Nitrus Brio برنامه ریزی شده بود. که با است??اده از NV موجو ، قدرت کنترل تمام کسانی که از این دستگاه است??اده می کردند را به آن ها می داد. از آن جا که این طرح بر کراش تاثیری نداشت، وی دوستان خود را که تحت کنترل قرار گر??ته بودند را نجات داد، و توانست طرح های دکتر کورتکس و Nitrus Brio را متوق?? کند.

crash-bandicoot-e1357927981224.jpgنماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

 

اما نسخه های بعدی کراش ، به جرات ، معرو?? ترین نسخه های آن هستند که هنوز با گذشت سال های مدید از عرضه ی آن ها ، طر??داران خود را دارند و به تقلید از روی آن ها بازی های بسیار زیادی در این سبک ساخته شده است. کراش در عنوان های بعدی به صورت یک شخصیت قابل دسترس در بازی های Crash Team Racing و Crash Bash حضور داشت . در بازی Crash Tag Team Racing کراش به همراه دیگر شخصیت ها توسط Ebenezer Von Clutch استخدام می شود تا الماس های گران قیمت به سرقت ر??ته را بیابند. او همچنین الماس سیاه به سرقت ر??ته را نیز در آخر داستان پیدا می کند و در آخر بازی Crash Team Racing یعنی گل سر سبد تمام بازی های کراش ، در حالی نشان داده می شود که داستان زندگی خود را با نام “The Color Orange??? به یک استودیوی ??یلم سازی می ??روشد. در بازی Crash Bandicoot: The Huge Adventure باز هم کراش مامور به جمع کردن کریستال ها برای قدرت دادن به دستگاهی که کوکو اختراع کرده است ، شده است که این دستگاه قرار است تاثیر Minimizer کورتکس که باعث کوچک شدن زمین به اندازه ی یک گریپ ??روت شده را معکوس کند.

در نسخه ی Crash Bandicoot 2: N-Tranced وقتی که کراش از چرت عصرانه ی خود بیدار می شود; متوجه ی ربوده شدن کوکو و Crunch توسط Nefarious Tropy و N. Trance می شود.(البته قبلا??? کراش تقریبا ربوده شده بود که توسط Aku Aku نجات یا??ت و مثل سری ماریو در این سری هم نجات دادن و نجات داده شدن یک امر کاملا طبیعی و نرمال است (!) ) سپس او کرانچ و کوکو را نجات داد، اما در همین حین یک کراش تقلبی را استخدام کرد تا N. Trance و Nefarious Tropy را شکست دهد.

کراش در بازی Crash Nitro Kart در کنار دیگر شخصیت ها قابل بازی است که توسط Emperor Velo XXVII ربوده شده و مجبور به مسابقه دادن در مدار کهکشان است. هنگامی که Velo قدرت را به کراش واگذار می کند ؛ کراش درنظر دارد تا به طور جدی بر امپراطوری Velo حکمرانی کند ، اما سرانجام این کار را قبول نکرد و Velo و امپراطوری اش را ترک کرد و دوباره به زندگی عادی و شاد خود در جزیره اش بازگشت.

در Crash Bandicoot Purple: Ripto’s Rampage ناگهان Spyro (که یک اژدهاست) به جزایر Wumpa حمله می کند، اما کراش که طبق معمول در نهایت کودن بودن باهوش ترین شخصیت جزیره نیز هست ، متوجه می شود که این حقیقت اصلی نیست و نیروهای کورتکس در راه حمله به جزیره هستند.

کراش در Crash Boom Bang نیز یک شخصیت قابل بازی است که آرزوی Viscount برای بدست آوردن کریستال بزرگ قدرت و تصاحب مقدار وسیعی از میوه های Wumpa را، متوق?? کرد.

images-2.jpgنماد پلی استیشن ۱ | بررسی بازی Crash Bandicoot

 

کلام آخر :

هر موقع نام Crash به گوشمان می خورد، ناخود آگاه یاد شب هایی می ا??تیم که بعد از تماشای ??وتبال، سریع کانال را عوض کرده و CD بازی های کراش و درایور را داخل دستگاه می گذاشتیم و مشغول به بازی کردن می شدیم. با این شخصیت چه زندگی ها که نکردیم و بدون ??همیدن ??وت زمان صبح را به شب و شب ها را به صبح نرسانده ایم. در حال حاضر نیز نسخه هائی از این سری را بر روی PCهایمان داریم و هر از چند گاهی به سراغ این شخصیت بامزه و دوست داشتنی می رویم. این پیشکشی بود از طر?? بنده ، یک طر??دار دو آتیشه شخصیت کراش به تمام دوستان عزیز . امیدوارم این مقاله توانسته باشد، یاد این شخصیت را دوباره در ذهن هایتان زنده کند. به امید ساخت نسخه ای قدرتمند تر و زیبا تر برای کنسول های حال حاضر و بازگشت دوباره ی کراش به جایگاه اصلیش در قلب دوست داران و طر??دارانش .

منبع پارسی گیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این مقاله هم واسه farzan crash که عاشق این بازیه.:thumbup:

یادش بخیر.چقدر کرش حال میداد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مرسی سعید جان دستت درد نکنه منم عاشق کراش بودم از یکش تا اون اخریه انصا??ا خیلی حال میداد چه دورانی داشتیم یادش بخیر :wub:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مرسی سعید جان دستت درد نکنه منم عاشق کراش بودم از یکش تا اون اخریه انصا??ا خیلی حال میداد چه دورانی داشتیم یادش بخیر :wub:

کمتر گیمری پیدا میشه که با این بازی خاطره نداشته باشه.واقعا عالی بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
این مقاله هم واسه farzan crash که عاشق این بازیه.:thumbup:

یادش بخیر.چقدر کرش حال میداد.

واقعا دمت گرم داداش خیلییییییییییییییییییییی حال کردم.بهترییییییییییییییییین مقاله ای بود که تو عمرم خونده بودم.ایکاش میشد 10000000000000000000022659878 لایک واست میزدم.عالییییی بود.:88::wub::51::1975::cheerleader3::378::6::love2::thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
واقعا دمت گرم داداش خیلییییییییییییییییییییی حال کردم.بهترییییییییییییییییین مقاله ای بود که تو عمرم خونده بودم.ایکاش میشد 10000000000000000000022659878 لایک واست میزدم.عالییییی بود.:88::wub::51::1975::cheerleader3::378::6::love2::thumbup:

قربونت داداش.قابلتو نداشت.:thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...