رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

بیشترین گوشی‌های موبایل از کجا وارد می‌شود؟

پست های پیشنهاد شده

واردات گوشی تل??ن همراه در ??روردین امسال با رشد شدید 261 درصدی بالغ بر 12 میلیون دلار شد که سهم امارات از واردات گوشی ایران به تنهایی به بیش از 50 درصد رسیده است.

واردات گوشی تل??ن همراه در ??روردین امسال با رشد شدید 261 درصدی بالغ بر 12 میلیون دلار شد که سهم امارات از واردات گوشی ایران به تنهایی به بیش از 50 درصد رسیده است. براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران واردات گوشی تل??ن همراه در نخستین ماه امسال از نظر وزنی با رشد 62.6 درصدی از مرز 30 تن گذشت.

امارات، کره جنوبی و چین عمده‌ترین مبادی ورودی گوشی تل??ن همراه به ایران در مدت زمان یاد شده بودند البته سهم امارات از واردات گوشی ایران به تنهایی به بیش از 50 درصد رسید.در سال 91 یک کارگروه تخصصی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برآورد کرد که سالانه 9 میلیون دستگاه موبایل موردنیاز کشور است که این رقم در گذشته و در سالهای 1384 و 1385 حدود پنج میلیون دستگاه بوده است.

جالب اینجاست که یکی دیگر از مسئولان دولتی نیاز سالانه موبایل را در ایران حدود 15 میلیون دستگاه اعلام کرده است که با این حساب می‌توان نتیجه گر??ت که نیاز سالانه موبایل در کشور بین 9 تا 15 میلیون دستگاه است.این در حالی است که در سال قبل تنها حدود 1.1 میلیون دستگاه موبایل به صورت قانونی وارد کشور شد و تولید داخل نیز رقم چندانی نبود.

در چنین شرایطی می‌توان نتیجه گر??ت که در بهترین حالت ممکن تنها حدود 10 تا 12 درصد از نیاز سالانه کشور به موبایل از طریق واردات قانونی تامین شده و مابقی نیاز با قاچاق تامین می‌شود.

 

منبع ایران جیب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...