رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
*Matarsak*

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ – اردیبهشت ۹۳

پست های پیشنهاد شده

[h=2]راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ – اردیبهشت ۹۳[/h]




 

l599010_ax-ba-logo2.jpg

در دنیا گیمر هایی یا??ت می شوند که یک لحظه بدون بازی نمی توانند دوام بیاورند و همیشه باید خود را به رایانه مشغول کنند. شاید شما هم از آن دسته از گیمر ها باشید. پیشنهاد ما به شما خرید یک لپ تاپ کارآمد و قدرتمند برای اجرای سنگین ترین بازی های رایانه ای می باشد.

 

5 دقیقه اول: لپ تاپ قدرت بیشتری دارد یا PC ؟

e289420_ax-ba-logo245.jpg

خب این سوال یک جواب دارد و آن PC است. قطعات Notebook ها بر خلا?? قطعات پی سی محدودیت های خاصی دارند. از جمله این محدودیت ها می توان جاگذاری قطعه در لپ تاپ را نام برد که به همین علت باید قطعه کوچکتر ساخته شود و این تغییر اندازه باعث می شود که مشخصات سخت ا??زاری کارت گرا??یک بسیار پایین بیاید. به عنوان مثال کارت گرا??یک GTX 780M که قویترین کارت گرا??یک لپ تاپ می باشد تنها دارای ۱۵۳۶ هسته کودا بوده و از رابط ۲۵۶ بیتی بهره می برد که از GTX 780 خیلی مشخصات پایین تری دارد . دومین محدودیت برای مصر?? انرژی می باشد که با پایین آوردن ??رکانس انجام می پذیرد. به این محدودیت ها دما را هم اضا??ه کنید.

 

دقیقه ۵ تا ۷: چرا لپ تاپ بخرم؟

همان طور که در اوایل مقاله هم به آن اشاره شد اگر به بازی های رایانه ای اعتیاد دارید و یک لحظه نمی توانید بدون بازی دوام بیارید خرید لپ تاپ می تواند به شما کمک بسیاری کند. البته این یکی از دلایل خرید لپ تاپ می تواند باشد. کمبود جا در منزل هم می تواند شما را ترغیب به خرید نوت بوک کند. درست است که لپ تاپ قدرت پی سی های خانگی را ندارد ولی قابل قبول هستند و بیشتر لپ تاپ های گیمینگ از پس جدیدترین بازی های رایانه ای بر می آیند.

m893229_ge60_01.png

دقیقه ۷ تا ۱۰: آلترا بوک یا نوت بوک؟

خب باز هم این سؤال یک جواب مشخص دارد و آن هم نوت بوک است. چرا؟ آلترا بوک ها سبک تر و قابل حمل تر از نوت بوک ها هستند و ظاهر به نسبت زیبا تری دارند. اما این ها برای یک گیمر ملاک می شوند؟ خیر ، معیار اصلی یک گیمر برای خرید ، مشخصات سخت ا??زاری ، امکانات برای بازی و پس از آن ص??حه نمایش و … می باشد . آلترا بوک ها از نوت بوک ها ??ضای بسیار محدود تری دارند و باتری ضعی?? تری نیز حمل می کنند و به همین علت باید از پردازنده های کم مصر?? سری U کمپانی اینتل در آنها است??اده شود البته ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد ولی بعید به نظر می رسد شرکتی از پردازنده های پرمصر?? شرکت اینتل یا AMD در آلترا بوک های خود است??اده کند. کارت های گرا??یک است??اده شده در آلترا بوک ها اکثرا از نوع آنبرد می باشد که با وجود اینکه پیشر??ت هایی داشته اند ولی نباید برای اجرای بازی های سنگین بر روی آنها حساب باز کرد.

 

دقیقه ۱۰ تا ۱۵: نکات مهم برای خرید

قبل از خواندن بخش راهنمای خرید چند نکته را باید به شما یادآوری کنیم.

روی هیچ برندی تعصب نداشته باشید: تعصب بر روی یک برند خاص باعث می شود که شما نتوانید در یک بازه ی قیمتی بهترین انتخاب را داشته باشید. تمام کمپانی های سازنده لپ تاپ از بالاترین تکنولوژی ها در لپ تاپ خود است??اده می کنند.

به مشخصات سخت ا??زاری توجه داشته باشید: اگر می خواهید به صورت حر??ه ای به بازی بپردازید حتما به مشخصات سخت ا??زاری لپ تاپی که می خرید توجه داشته باشید.

میزان رم برای گیمران بهتر است از ۶ گیگابایت بیشتر باشد تا برای اجرای بهترین بازی های رایانه ای مشکلی به وجود نیاید.

برای تعیین قدرت کارت گرا??یک بر روی میزان حا??ظه ( Memory ) آن توجه ویژه ای نداشته باشید و همچنین به DDR5 بودن حا??ظه ی آن توجه داشته باشید. زیرا امروزه برای بازی ، یک کارت گرا??یک با نوع حا??ظه DDR3 کارایی لازم را نخواهد داشت.

پردازنده را حدالمقدور از سری Core i5 و Core i7 کمپانی اینتل انتخاب کنید . این پردازنده ها از پس سنگین ترین محاسبات به خوبی بر می آیند.

ص??حه نمایش: برای یک لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی حداقل رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ می باشد و کمتر از این دقت ، شما را به شدت آزار خواهد داد. همچنین سعی کنید لپ تاپی با ص??حه نمایش ??ول اچ دی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است اگر می خواهید در شرایط نوری قوی ( در زیر نور مستقیم آ??تاب ) با لپ تاپ خود کار کنید توجه کنید حتما ص??حه نمایش لپ تاپ مورد نظر شما یک روکش مات داشته باشد.

نور پس زمینه کیبورد: نور پس زمینه کیبورد در لپ تاپ های رده بالا وجود دارد و تا امروز بسیار کاربردی بوده است. مزیت اصلی این تکنولوژی در کیبورد های لپ تاپ در شب ، هنگامی که به تایپ مشغولید نمایان می شود.

y0281_ax-ba-logo2.jpg

اوج هنر این تکنولوژی را در لپ تاپ های سری G شرکت MSI دیدیم.

گارانتی: سعی کنید حتما لپ تاپ خود را با گارانتی تهیه کنید . چون ممکن است لپ تاپ شما بدون هیچ دلیلی خراب شود. همچنین در حمل و نقل که ضربات نا محسوسی به لپ تاپ وارد می شود ممکن است به قطعات لپ تاپ ( مخصوصا هارد دیسک ) طی مرور زمان آسیب وارد شود.

 

دقیقه ۱۵ تا ۳۵: راهنمای خرید

پس از مطالعه قسمت های قبل به بخش اصلی مقاله می رسیم که در این بخش به معر??ی لپ تاپ های قدرتمند برای بازی در بازه های قیمتی مختل?? می پردازیم.

توجه داشته باشید ??قط لپ تاپ های موجود در بازار را در راهنمای خرید قرار می دهیم.

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۲ میلیون تومان

 

[h=1]lenovo IdeaPad z510[/h]

y75116_ax-ba-logo2.jpg

[h=2]مشخصات[/h] [h=3]پردازنده: Intel Core i5 4200M 2.50GHz up to 3.10 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۶GB – DDR3 – 1333/1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GT 740M 2GB DDR3[/h] [h=3]هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM[/h] [h=3]درایو نوری: DVD – RW[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸[/h] [h=3]باتری: ۴ سلولی[/h]

اگر به دنبال یک نوت بوک در این رده ی قیمتی می گردید LENOVO Z510 یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند باشد که تقریبا تمام نیاز شما را به یک لپ تاپ خوب برطر?? خواهد. با این لپ تاپ به راحتی می توانید بازی های روز دنیا را اجرا کنید و مشکلی نخواهید داشت. این نوت بوک برای ویرایش ??یلم و ??توشاپ و… نیز کاملا با قدرت پاسخگو است . لازم به ذکر است که این لپ تاپ در مدل های با ص??حه نمایش FULL HD نیز موجود است که البته در ایران یا??ت نمی شود. به صورت کلی ص??حه نمایش این نوت بوک نسبت به نسل گذشته خودش ، یعنی Z500 پیشر??ت هایی را داشته، ولی باز هم راضی کننده نیست و کنتراست ص??حه نمایش پایین است و زوایای دید محدود است. با کمی هزینه ی بیشتر می توانید مدل CORE I7 این لپ تاپ را نیز در ??روشگاه ها بیابید که قدرت پردازشی به مراتب بیشتری دارد. به صورت کلی به غیر از ص??حه نمایش این لپ تاپ بی عیب و نقص است.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۲/۵ میلیون تومان

[h=1]Acer Aspire V5-573G[/h] i62889_Notebook-Acer-Aspire-V5-573G-74508G1Taii6b3a83.jpg

[h=3]پردازنده: Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GT 750M 2GB DDR3[/h] [h=3]هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM[/h] [h=3]درایو نوری: ——-[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸[/h] [h=3]باتری: ۴ سلولی[/h]

اگر به پردازنده ی این لپ تاپ نگاهی بیاندازیم ممکن است آه بلندی بکشیم و بگوییم که ای کاش از نوع ULV نبود . ین سری از پردازنده ها مصر?? کمی دارند ولی در مقابل قدرت کمتری نسبت به پردازنده هایی با ولتاژ استاندارد دارند اما به صورت کلی کارایی مناسبی دارند و تقریبا از تمام کارها بر می آیند.اما به مشخصات دیگر این نوت بوک که نگاهی بکنیم کارت گرا??یک قدرتمند GT 750M رو می بینیم که در این رزولوشن از تمامی بازی های روز دنیا بر می آید و مشکل خاصی شما را درگیر خود نمی کند. به صورت کلی این لپ تاپ یک سر و گردن از نوت بوک های هم رده ی خود قدرت بهتری در اجرای بازی ها دارد.

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۳ میلیون تومان

[h=1]Lenovo IdeaPad Y510P[/h] m18044_adxw-800.jpg

[h=2]مشخصات[/h] [h=3]پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GT 750M 2GB DDR3[/h] [h=3]هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM[/h] [h=3]درایو نوری: DVD – RW[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸[/h] [h=3]باتری: ۶ سلولی[/h]

با ورود این لپ تاپ در ایران آه بلندی کشیدیم ، زیرا کان??یگ های بسیار بهتر از این لپ تاپ موجود بود ولی وارد کنندگان بدترین مدل این لپ تاپ را وارد ایران کردند. مدل های دیگر دارای یک کارت گرا??یک دیگر ( nvidia sli ) و ص??حه نمایش ??ول اچ دی هستند. به صورت کلی از نمایشگر بد این نوت بوک که بگذریم گرا??یک این دستگاه نیز از نوع DDR3 است که ناامید کننده است.با کمی هزینه بیشتر در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می توانید MSI GE60 2OC را تهیه کنید. به صورت کلیاگر کان??یگ های بهتر این نوت بوک را به دست آوردید آن را خریداری کنید که از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۳/۵ میلیون تومان

[h=1]MSI GE60 2OC[/h] r379878_1970818_10.png

[h=2]مشخصات[/h] [h=3]پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GT 750M 2GB GDDR5[/h] [h=3]هارد دیسک: ۱TB HDD 7200 RPM[/h] [h=3]درایو نوری: DVD – RW[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰[/h] [h=3]باتری: ۶ سلولی[/h]

این لپ تاپ را از هر جهت به y510p ترجیح میدهیم. ص??حه نمایش مات و ??ول اچ دی ??قط یکی از برتری ها نسبت به رقیب تقریبا هم قیمت خود است. این نکته هم قابل ذکر است که گرا??یک این دستگاه از نوع GDDR5 است که به مراتب از مدل DDR3 قوی تر است. ولی هر چه گشتیم نتوانستیم نور پس زمینه کیبورد را در این لپ تاپ گیدا کنیم.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۴ میلیون تومان

[h=1]MSI GE60 2OE[/h]

f944888_msiGE60-2OE_1.jpg

[h=2]مشخصات[/h] [h=3]پردازنده: Intel Core i7 4800MQ 2.70GHz up to 3.70 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GTX 765M 2GB GDDR5[/h] [h=3]هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM[/h] [h=3]درایو نوری: DVD – RW[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸[/h] [h=3]باتری: ۶ سلولی[/h]

از ص??حه نمایش نسبتا خوب این دستگاه بگذریم میرسیم به قلب تپنده ی این دستگاه که یک پردازنده قدرتمند از اینتل را با خود یدک می کشد. این پردازنده ها از تمامی کارهای سنگین شما بر می آیند و اگر سری Core i7 آن باشد قدرت بسیار بهتری نسبت به سری دیگر این پردازنده ها دارد. در این نوت بوک اعمال گرا??یکی بر عهده کارت گرا??یک GTX 765M است که عملکرد ??وق العاده ای دارد. به صورت کلی این لپ تاپ از نظر اجرای بازی های رایانه ای شما را نا امید نمی کند. این نوت بوک دارای نور پس زمینه کیبورد است و تایپ کردن را برای شما در شب آسان می کند.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۶ میلیون تومان

[h=1]Gigabyte P25W[/h] r11957_Notebook-Gigabyte-P25W-Abd7ce9.jpg

[h=2]مشخصات[/h] [h=3]پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GTX 770M 3GB GDDR5[/h] [h=3]هارد دیسک: دارای ۷۵۰ گیگابایت هارد با ۷۲۰۰ دور در دقیقه – ۱۲۸ گیگابایت حا??ظه ssd[/h] [h=3]درایو نوری: DVD – RW[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰[/h] [h=3]باتری: ۸ سلولی[/h] لپ تاپ های گیگابایت پس از سال ها عدم ورود به ایران به کشورمان وارد شده است. این لپ تاپ ها عملکرد ??وق العاده ای دارند و گیمر ها را خوش حال خواهند کرد. یکی از بهترین لپ تاپ های گیگابایت مدل P25W است که واقعا با کی??یت ساخت عالی ما را متعجب خود نمود. ص??حه نمایش این لپ تاپ عملکرد ??وق العاده ای دارد و در مقابل نور مستقیم خورشید ( به دلیل روکش مات ) از کارایی آن کاسته نمی شود. اما هر چه قدر که ص??حه نمایش یک نوت بوک خوب باشد و کی??یت ساخت مناسبی داشته باشد عملکرد سخت ا??زاری آن است که تعیین کننده است. گیگابایت هم خوشبختانه بهترین ها را برای لپ تاپ خودش قرار داده است. کارت گرا??یک این نوت بوک یک مدل قدرتمند از سری GTX به نام GTX 770 است که تا کنون بازی ای ساخته نشده است که به روانی بر روی این نوت بوک اجرا نشود. به صورت کلی در این نوت بوک لذت واقعی گیم را حس خواهید کرد.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۹ میلیون تومان

[h=1]MSI GT60 2OC 3K IPS Edition[/h] b57310_MSI-GT60-Intel_Haswell-4.jpg

[h=2]مشخصات[/h] [h=3]پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۳۲GB – DDR3 – 1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GTX 770M 3GB GDDR5[/h] [h=3]هارد دیسک: ۱ گیگابایت هارد با ۷۲۰۰ دور در دقیقه – ۳۸۴ گیگابایت SSD[/h] [h=3]درایو نوری: DVD – RW[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۶۲۰[/h] [h=3]باتری: ۹ سلولی[/h] آره تعجب نکنید. هر چه گشتیم برای سینمای خانگی ( به جز ۴K های گران قیمت ) هم این رزولوشن تصویر را پیدا نکردیم. حتی چندین ساعت نگاه خیره به این ص??حه نمایش هم چشم شما را خسته نخواهد کرد.یک ص??حه نمایش قدرتمند در کنار کیبورد و سخت ا??زار ??وق العاده قدرتمند تمام نیازهای شما را برطر?? خواهد نمود.

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۱۰ میلیون تومان

[h=1]MSI GT70 Dragon Edition 2[/h] h752178_IMG_012R_zps8385f58c.jpg

[h=2]مشخصات[/h] [h=3]پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz[/h] [h=3]مقدار حا??ظه رم: ۳۲GB – DDR3 – 1600[/h] [h=3]کارت گرا??یک: Nvidia Geforce GTX 780M 4GB GDDR5[/h] [h=3]هارد دیسک: ۱ گیگابایت هارد با ۷۲۰۰ دور در دقیقه – ۳۸۴ گیگابایت SSD[/h] [h=3]درایو نوری: DVD – RW[/h] [h=3]ص??حه نمایش: ۱۷٫۳ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰[/h] [h=3]باتری: ۹ سلولی[/h] از قدرت این لپ تاپ هرچه بگوییم کم گ??ته ایم. بازی های روز دنیا به ناچار تسلیم این نوت بوک خواهند شد. پردازنده این نوت بوک همان پردازنده ای است که در مدل هایی با قیمت کمتر دیده بودم. اما GTX 780M را نمی توان در هر نوت بوک دیگری یا??ت. به صورت کلی اگر پولتان از پارو بالا می رود و می خواهید لپ تاپی ??وق العاده قدرتمند و البته گران قیمت داشته باشید GT 70 گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

 

 

منبع: میهن گیم

???? ??? | ?????? ???? ??????? ???????

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Qasmia رو تو لیست جا انداختی:sneaky: شاید بشه گ??ت بهترینه

AlienWare رو هم همینطور

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Qasmia رو تو لیست جا انداختی:sneaky: شاید بشه گ??ت بهترینه

AlienWare رو هم همینطور

 

بله درسته ولی مقاله رو من ننوشتم. منبع رو هم ذکر کردم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...