رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

مروری بر سه بازی ایرانی برای اندروید

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]8937[/ATTACH]

سیستم عامل اندروید در چند سال آنقدر در میان کاربران ایرانی ??راگیر شده که برای تمام ا??راد درگیر با آن، ??رصت های اقتصادی بسیاری به وجود آمده. با وجود تحریم ها و بسته بودن ??روشگاه Google Play بر روی ایرانیان، راه ا??تادن ??روشگاه هایی موازی مانند کا??ه بازار و ... این انگیزه را در توسعه دهندگان داخلی به وجود آورد تا به سوی اپلیکیشن نویسی پیش بروند و از این طریق برنامه های خود را به دست کاربران برسانند.

در میان اپلیکیشن های داخلی، علاقه مندان به بازی سازی نیز بی کار ننشسته و سعی می کنند تا بازی های هیجان انگیزی را در اختیار کاربران قرار دهند. هرچند که هنوز صنعت بازی سازی ایران، چه در کامپیوتر و چه در موبایل، هنوز با استاندارد های جهانی ??اصله های بسیاری دارد، اما تلاش توسعه دهندگان خبر از پیشر??ت روز به روز اپلیکیشن های آن ها می دهد.

در ادامه میخواهیم سه بازی ایرانی را برای اندروید مرور کنیم و با کی??یت و ساختار آن ها بیشتر آشنا شویم.

[h=3]روباه و کلاغ مکار[/h]

xcom.ShivaCo.TheFoxAndTheWilyCrow2_narenji-narenji-20131202.jpg.pagespeed.ic.XzE4o7l-kS.jpg

داستان شیرین کتاب هایی که در کودکی خوانده اید را ??راموش کنید. در این دوره زمانه دیگر کمتر روباهی پیدا می شود که با شیرین زبانی سعی کند پنیر را از دهان کلاغ بیرون بکشد. اکنون روباه ها، تیر و کمان به دست می گیرند و با نشانه گر??تن کلاغ ها، به زور پنیر خود را پس می گیرند. این بازی نیز بر همین اساس ساخته شده؛ شما در نقش روباهی ظاهر می شوید که به جنگ کلاغ ها ر??ته و می خواهد با تیر زدن به آن ها پنیر های اش را پس بگیرد.

در دو طر?? ص??حه دو تیر کمان قرار داده شده اند، که با لمس و کشیدن آن ها به عقب، باید ضمن تنظیم زاویه و قدرت تیر، کلاغ های در حال پرواز را نشانه بگیرید. پس از برخورد تیر به کلاغ، پنیر از دهان وی به پایین می ا??تد که شما باید روباه را با لمس کردن پنیر، به سراغ آن ب??رستید تا هرچه سریع تر از روی زمین برش دارد، چرا که پس از چند ثانیه پنیر ها نا پدید می شوند و در نتیجه امتیاز کاملی به شما تعلق نمی گیرد.

بازی گرا??یک چشم گیری ندارد،‌ اما حداقل نمی توان ایراد خاصی نیز به آن گر??ت، چرا که توسعه دهنده در حد توان تلاش کرده تا محیطی بی نقص را در برابر چشمان شما قرار دهد. ساختار بازی نیز در مراحل بالایی جالب می شود و کلاغ ها هر یک با حرکات مت??اوت خود، کاری می کنند که تیر زدن به آن ها دشوار شود، اما متاس??انه این ات??اق در مراحل ابتدایی رخ نمی دهد؛ عاملی که می تواند کاربر را در همان ابتدای کار دلسرد کند و انگیزه ادامه بازی را از او بگیرد. این بازی با قیمت ۱۹۹۰ تومان از کا??ه بازار قابل دریا??ت است.

xbazar.png.pagespeed.ic.I15zpqgh2v.png

 

[h=3]گیگلابا[/h]

xcom.skyideasgames.giglaba0_narenji-narenji-20131202_0.jpg.pagespeed.ic.sSqNQRSsn2.jpg

اولین چیزی که در مورد بازی گیگلابا به چشم می آید، گرا??یک و رابط کاربری خود آن است. موردی بسیار کلیدی که باعث می شود شما به سرعت با بازی ارتباط برقرار کنید و از آن لذت ببرید. بازی داستان پیچیده ای ندارد و خبر از مراحل متعدد نیست، بلکه شما با سبکی مواجه هستید که در آن تنها کسب امتیاز بالاتر ملاک است.

در این اپلیکیشن شما ماموریت دارید تا یک موجود تک سلولی سبز رنگ را از دست دیگر تک سلولی ها نجات دهید. برای اینکار باید با سرعت و دقت هرچه بیشتر، تک سلولی های قرمز رنگی که بر روی ص??حه ظاهر می شوند را لمس کنید تا نابود شوند و نتوانند موجود سبز رنگ دوست داشتنی داستان را ببلعند. در صورتی که در کار خود مو??ق نباشید و تک سلولی سبز رنگ توسط دیگران خورده شود، امتیازتان شروع به کم شدن می کند تا زمانی که متوجه شوید کدام موجود پلیدی دوست شما را تبدیل به یک لقمه چرب و نرم کرده؛ پس از اینکه قرمز خاطی را نابود کنید، مجددا امتیاز شما ا??زایش پیدا می کند.

در حین بازی می توانید از امکانات مختل??ی همچون بمب است??اده کنید تا قرمزی های بیشتری را نابود کنید و امتیاز بالاتری را به دست آورید. گیگلابا بازی جالبی است، اما از کشش کا??ی برای مورد بازی قرار گر??تن در طولانی مدت بی بهره است. این بازی با قیمت ۱۰۰۰ تومان از کا??ه بازار قابل دریا??ت است.

xbazar.png.pagespeed.ic.I15zpqgh2v.png

 

[h=3]جعبه حرارتی[/h]

xcom.zanamob.ThermoBox1_narenji-narenji-20131202.jpg.pagespeed.ic.oeYvwLmx9i.jpg

شاید بازی های ??کری و پازلی ایرانی را کمتر با چنین کی??یتی دیده باشیم، اما «جعبه حرارتی» یکی از مواردی است که نظر ما را به خود جلب کرده. در این بازی موتورهای پروانه دار، یخ زده اند و نمی توانند پرواز کنند. شما باید گوی حرارتی را از مسیر صحیح به این موتور ها برسانید تا به محض لمسشان، یخ آن ها ذوب شود و موتور ها بتوانند به پرواز در آیند.

شاید جعبه حرارتی با بازی های ??کری خارجی ت??اوت زیادی داشته باشد، اما در میان بازی های ایرانی کی??یت قابل قبولی دارد و در واقع مراحل آن کمی ذهن شما را به چالش می کشند. این بازی با قیمت ۱۳۰۰ تومان از کا??ه بازار قابل دریا??ت است.

xbazar.png.pagespeed.ic.I15zpqgh2v.png

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...