رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

۸ کاربرد هوشمندانه دوربین تلفن همراه (به جز عکس گرفتن)

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]9047[/ATTACH]

 

امروزه تا صحبت از دوربین های دیجیتال می شود، همه دوربین تل??ن هوشمند را جایگزینی مناسب برای آن بر می شمرند و هرگاه نوبت به انتخاب یک اسمارت ??ون می رسد، یکی از ملاک های شان دوربین خوب و کارآمد است تا علاوه ثبت تصاویر و ??یلم های به یاد ماندنی؛ بتوانند چت صوتی و تصویری هم داشته باشند.

اما مطمئنا این دوربین می تواند ابزاری قدرتمند باشد که کارایی اش بسیار بیشتر از این حر?? ها است. و تبدیل به یک دستیار خوب برای کارهای مختل?? گردد: از دریا??ت بهترین قیمت های یک کالا، تا ترجمه زبان های مختل?? و...

در حقیقت دوربین اسمارت ??ون شما یک ابزار ورود اطلاعات کاملا پیشر??ته است که با است??اده از اپلیکیشن های خلاقانه می تواند کارهای زیادی انجام دهد. مواردی که در ادامه مطلب می بینید، تنها نمونه هایی کوچک از دنیای بیکران توانایی های این ابزار ریزجثه قدرتمند هستند. و هد??، تنها تلنگری بر ذهن جستجوگر شما جهت آغاز کاوش و پیدا کردن کاربردهایی بسیار خلاقانه تر است.

[h=3]نگاهی به مشخصات کالا و حتی خرید آنلاین آن

[/h]

xsnap20111109_105844-001-500px-narenji-ir-narenji-20130820.jpg.pagespeed.ic.6HFHJtDcLf.jpg

دلایل بسیاری وجود دارد که شما را تشویق می کند هنگامی در ??روشگاه به دنبال کالایی می گردید، قبل از خرید حتما مشخصات آن را چک کنید و درباره آن تحقیق نمایید. و حتی گاهی خرید آنلاین می تواند ارزان تر هم تمام شود.

اگر در مغازه ای از جنسی خوشتان آمد، می توانید با اسکن بارکد آن توسط یک اپلیکیشن روی اسمارت ??ون، همان لحظه به اطلاعات بیشتری درباره محصول در اینترنت دست پیدا کنید.

برای مثال آمازون چنین اپلیکیشنی را با نام Price Check by Amazon ارائه می دهد که کالاهای بسیاری را هم پشتیبانی می کند و مستقیما می تواند با اسکن بارکد، کالا را با مشخصات کامل در سایت آمازون به شما نشان دهد. با این کار، اطلاعات کاملی از آن کالا و یا نمونه های مشابه آن خواهید داشت.

اگر چه در ایران امکان خرید از آمازون یا سایت های مشابه را ندارید، اما اکنون ??روشگاه های آنلاین ??راوانی راه ا??تاده که قیمت های مناسب و رقابتی را عرضه می کنند. پس از اسکن و باز شدن کالا در آمازون، تنها با یک کپی - پیست و بدون نیاز به تایپ نام کالا، می توانید آن را در ??روشگاه های آنلاین ایرانی جستجو کرده و قیمت را با مغازه مقایسه کنید.

حتی اگر در پایان به این نتیجه برسید که مغازه دار (با توجه به مدت زمان ارسال پستی و هزینه های جانبی) با قیمت مناسبی کالا را می ??روشد، حداقل با اطمینان خاطر خرید کرده اید.

[h=3]ترجمه متون زبان های خارجی

 

 

[/h]

xgoogle-translate-from-camera-001-500px-narenji-ir-narenji-20130820_0.jpg.pagespeed.ic.B5NjVksYh6.jpg

به یک کشور خارجی مسا??رت کرده اید و نیاز دارید یک متن چاپی را به زبان خودتان (یا به انگلیسی) برگردانید؟ شاید هم به دنبال خرید کالایی هستید که تمام اطلاعات و توضیحات آن به زبانی به جز ??ارسی یا انگلیسی درج شده اند؟این روزها می توانید با تایپ متن زبان خارجی مورد نظر در اسمارت ??ون یا تبلت تان و است??اده از ابزارهایی چون «مترجم گوگل» آن را به هر زبان دلخواهی ترجمه کنید.

اگر چه یک راه بهتر هم برای این کار وجود دارد. اگر می خواهید از Google Translate بهره ببرید، است??اده از دوربین موبایل و تهیه عکسی از آن مطلب هم امکان پذیر است.

گوگل ترنسلیت می تواند با است??اده از قابلیت تشخیص کاراکتر نوری یا OCR به صورت اتوماتیک متن را از درون عکس تشخیص داده و آن را برای تان ترجمه کند. عملکردش عالی نیست، اما می تواند به صورت شگ??ت انگیزی خوب کار کند و مطمئنا سریع تر از تایپ کردن خواهد بود. به خصوص درباره کلمات و حرو??ی که شما قادر به تشخیص آنها نیستید.

[h=3]کلک های واقعیت ا??زوده

 

 

[/h]

x061912-augmentedIKEA-02-narenji-20130820.jpg.pagespeed.ic.ppyImARIhV.jpg

«واقعیت ا??زوده» یک کلمه نسبتا جدید و دهن پر کن است، اما در حقیقت از ایده تقریبا ساده ای سرچشمه می گیرد. با یک اپلیکیشن واقعیت ا??زوده، اسمارت ??ون شما تصاویر زنده را از طریق دوربین خود ثبت کرده و با است??اده از نرم ا??زار این عکس ها را ت??سیر نموده و دستخوش تغییر و اصلاح می سازد. برخی برنامه های واقعیت ا??زوده هم به صورت زنده ویدیوی دوربین موبایل را به شما نشان می دهند و البته آن را با چیزهایی تزئین و تکمیل می کنند که وجود خارجی ندارند.

برای مثال اپلیکیشن کاتالوگ IKEA اکنون به شما اجازه می دهد با است??اده از واقعیت ا??زوده، تصور کنید که هر قطعه از اثاثیه و مبلمان IKEA در منزل شما چه شکلی پیدا می کنند. البته برای انجام این کار به کاتالوگ کاغذی این شرکت هم نیاز خواهید داشت.

معر??ی پنج اپلیکیشن م??ید واقعيت ا??زودهربات اختصاصی با طعم واقعیت ا??زودهبازی واقعیت ا??زوده گوگل،اینگرس

 

 

[h=3]نشانه گذاری مکان های نزدیک

 

 

[/h]

xwikitude-on-flickr-narenji-20130820_0.jpg.pagespeed.ic.nFGp5arXwz.jpg

این دسته از اپلیکیشن ها می توانند برای نشانه گذاری مکان های نزدیک به شما مورد است??اده قرار گیرند. برای مثال قابلیت Monocle در اپلیکیشن Yelp می تواند با است??اده از واقعیت ا??زوده نشانگرهایی را روی مراکز تجاری اطرا?? تان درج کند و مسیری را که باید برای رسیدن به هر یک طی کنید مشخص نماید. و البته بدون نیاز به نقشه، نشان دهد که هر کدام دقیقا در کجا واقع شده اند. دیگر اپلیکیشن ها همچون Wikitude و Layar هم کاربردی شبیه به این دارند.

اپلیکیشن های واقعیت ا??زوده تلاش می کنند که کاربردهای عملی در دنیای واقعی داشته باشند و البته هر چیزی را در جذاب ترین شکل ممکن امکان پذیر سازند.

[h=3]جستجوی تصویری

 

 

[/h]

xgoggles-beatnik-narenji-20130820.jpg.pagespeed.ic.NyrPQ6ng6_.jpg

بسیاری از اپلیکیشن های جستجو به شما اجازه را می دهند که با دوربین موبایل تان یک عکس گر??ته و آنگاه جستجو را بر اساس آن انجام دهید. برای مثال هنگامی که از یک کالا عکس می گیرید، می توانید اطلاعاتی درباره آن را مشاهده کنید. اگر از یک منظره جذاب توریستی عکس می گیرید، می توانید اطلاعاتی درباره آن مکان و جاذبه های گردشگری اش را ببینید.

این اپلیکیشن های جستجوی تصویری معمولا راه چندان م??یدی برای جستجوهای معمول تان نیستند. اما آنها یکی از جنبه های جذاب تکنولوژی اند که در آینده مطمئنا بیش از پیش کاربردی خواهند شد. در اندروید و iOS با است??اده از Google goggles می توانید سرچ تصویری رسمی گوگل را تجربه کنید.

 

[h=3]اسکن اسناد و تبدیل عکس به متن (OCR)

 

 

 

[/h]

xevernote-android-page-camera-001-500px-narenji-ir-narenji-20130820.jpg.pagespeed.ic.pxcjlMixDH.jpg

شما می توانید از دوربین موبایل تان به عنوان یک اسکنر است??اده کرده و هر کاغذ مهمی را که دم دست تان است، سریعا تبدیل به ??ایل دیجیتال کنید. اگر از برنامه مناسبی است??اده کنید، این امکان را هم خواهید داشت که نه تنها عکسی از نوشته مورد نظر داشته باشید، بلکه آن را تجزیه و تحلیل نموده و عکس را به متن تبدیل نمایید. آنگاه متن به صورت یک ??ایل تکست یا پی دی ا?? ذخیره می شود. البته این قابلیت برای زبان ??ارسی چندان کاربردی و البته رایگان نیست و بیشتر برای متون انگلیسی قابل است??اده است.

نکته دیگر اینکه مسلما نتیجه کار، کی??یتی همچون اسکنرهای رومیزی ندارد. اما بسیار سریعتر از آن عمل کرده و همیشه همراه شما است.

[h=3]اسکن کدهای QR

 

 

[/h]

xqr-code-scanning-narenji-20130820.jpg.pagespeed.ic.sxShPBDGGt.jpg

اسمارت ??ون ها همچنین می توانند برای اسکن کدهای QR مورد است??اده قرار گیرند؛ که این روزها حسابی دور و برتان را شلوغ کرده اند و هر جایی دیده می شوند: از برگه های آگهی کوچک و پنجره شرکت ها بگیر تا تبلیغات خیابانی و وبسایت ها.

البته کدهای QR معمولا کاربری ویژه ای ندارند، اما امروزه گستردگی بسیار زیادی پیدا کرده اند. و البته بسیاری از این کدها به سادگی شما را تنها به یک سایت اینترنتی منتقل می کنند.

البته راه های دیگری هم برای است??اده هوشمندانه تر از کدهای QR وجود دارد. برای مثال برنامه تایید هویت گوگل از کدهای QR برای ورود سریع گواهی اعتبار شما است??اده می کند. AirDroid هم با است??اده از کدهای QR می تواند به سرعت و بدون نیاز به ورود رمزعبور، هویت شما را تایید کرده و به اسمارت ??ون تان متصل شود. تنها کا??ی است با اسمارت ??ون تان کد را روی نمایشگر لپ تاپ اسکن کنید و همه چیز تمام است.

[h=3]یک دوربین امنیتی بسازید

 

 

[/h]

x2013-02-27_135340-narenji-20130820.jpg.pagespeed.ic.EsRmyNEwYb.jpg

اگر یک اسمارت ??ون اندرویدی قدیمی دارید که دیگر از آن است??اده نمی کنید، می توانید آن را به یک دوربین امنیتی تبدیل کرده و در محل مورد نظرتان نصب کنید. این یک راه حل آسان، ارزان، قابل شخصی سازی و مهم تر از همه دست ساز یک گیک است. مطمئنا هنگامی پای نرم ا??زارها به میان می آید، موبایل ها بسیار بیشتر از دوربین های وای ??ای معمول قابل شخصی سازی هستند.

در حقیقت اسمارت ??ون ها، کامپیوترهایی در اندازه جیبی هستند. لذا جای تعجب نیست که آنها بتوانند کارهایی بیش از یک دوربین دیجیتال معمول یا یک تل??ن همراه عادی انجام دهند. و این نرم ا??زار است که همه چیز را ممکن می سازد. شما چه کاربردهایی را برای دوربین اسمارت ??ون پیشنهاد می کنید؟

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بچه ها بنویسید شما چندتا از این کاربردهاش است??اده میکنید

  • Sad 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خخخخ ما که اکثرا وقتی دعوایی یا تصاد?? شدیدی چیزی میشه ازش بیشترین است??اده رو میکنیم :;;d:

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...