رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

فرار کن یا بمیر ! | نقد و بررسی Outlast

پست های پیشنهاد شده

Outlast-2-628x314.jpg

 

در روزگاری که سبک بقا و وحشت رو به زوال ر??ته و ک??ه اکشن بازی های ترسناک سنگین تر از گذشته شده ، Outlast بهترین مثال ممکن است که بگوید Survival Horror واقعی هنوز زنده است. این بازی شما را به دنیایی می برد که مرگ بدترین ات??اق ممکن نیست و باید منتظر بدتر از آن باشید. Outlast به خوبی به همگان ثابت کرد که اگر حتی Resident Evil “بزرگ??? راهش را گم کرده و کوچه پس کوچه های Action-Adventure را به دالان های تاریک و بی رحم Survival Horror ترجیح داده است، هنوز بازی وجود دارد که بتواند طر??داران واقعی سبک وحشت را راضی نگه دارد؛ عنوانی که AAA نیست اما وظی??ه خودش “ترساندن شما??? را به خوبی انجام می دهد. این بازی ??قط و ??قط برای طر??داران سینه چاک Survival Horror ساخته شده است، پس اگر علاقه چندانی به این سبک ندارید و علاقه مند به ترس و وحشت نیستید، توصیه می کنم که دور این بازی را خط بکشید.

 

 

 

Outlast-Box-Art.jpg

Outlast Box Art

 

 

Outlast

سازنده: Red Barrels

ناشر: Red Barrels

سبک: Survival Horror

پلت??رم ها:PC، PS4

شاید طر??داران هیچ کدام از سبک ها به اندازه Survival Horror مورد ظلم واقع نشده باشند. تغییر سلیقه اکثر بازیبازان موجب تغییرات گسترده ای در این سبک شده است. Resident Evil دیگر رنگ و بوی سابق را ندارد و ترجیح می دهم آن را Call of Evil صدا کنم . Dead Space ترس را به اکشن و نوآوری را به پول ??روخت، Amnesia نیز در ریشه های خود خ??ه شد و مرد، Silent Hill دیگر وجود ندارد و F.E.A.R به ??راموشی سپرده شده است. اندک عناوینی هم که در بازار یا??ت می شوند لایق اسم Survival Horror نیستند، بلکه بازی هایی هستند که با ترکیب المان های Action Adventure و اضا??ه کردن چند زامبی تحصیل کرده و گنگستر ( زامبی ها در این بازی ها اسلحه به دست می گیرند و صحبت می کنند) به دنبال شهرت و اسم می گردند.

 

 

 

res-ev-486x365.jpgدیگر با دیدن لوگوی Resident Evil احساس ترس به ما دست نمی دهد!

 

 

اما Outlast همانند تک گلی است که در این زمستان “ترس و بقا??? نوید بهار را می دهد، این بازی با ترکیب تمامی المان های مثبت بازی های ترسناک گذشته و ??ضای سنگین و صداگذاری بی نظیر، تجربه ای جدید از این سبک را به شما هدیه می کند. شما در Outlast در ضعی?? ترین موضع نسبت به

دشمنان قرار می گیرید، تا جایی که حتی نمی توانید با آن ها مبارزه کنید و تنها زنده ماندن، ??رار از دست آن هاست. در واقع شما ۳ راه برای خلاص شدن از جهنم Outlast پیش روی خود دارید: ??رار کردن، پنهان شدن، مردن. بله درست شنیدید مردن هم یکی از راه های ??رار از این ویرانه است، Outlast جهنمی برای شما تدارک دیده است که در آن “مرگ??? بدترین چیز ممکن نیست بلکه باید منتظر چیزی بدتر از آن باشید. تیم استودیو Red Barrels متشکل از بازیسازان حر??ه ای است که زمانی در Ubisoft مشغول به کار بوده اند، پس باید انتظار بازی زیبایی را از آنان داشت.

 

ماجراجویی ها همیشه خطرناک هستند، Outlast داستان روزنامه نگار ماجراجویی را روایت می کند که همیشه به دنیال خطر است. خطر خودش به سراغ این روزنامه نگار می آید و یکی از دوستانش به او اطلاع می دهد که در یک تیمارستان خارج از شهر تحرکات مشکوکی ات??اق ا??تاده است. Miles Upshur به آن تیمارستان متروکه می رود تا اطلاعات جمع آوری کند و این آغاز تمام ماجرا های Outlast می باشد. او ناگهان خود را در مخمصه ای گر??تار می بیند که جان سالم به در بردن از آن کار هر کسی نیست. او تنها به یک دوربین مجهز است تا وقایع آن جا را ثبت کند، غا??ل از اینکه قدم به خطرناک ترین تله ای می گذارد که تا به حال با آن مواجه شده است. در این بازی شما یک ابر قهرمان نیستید، بلکه یک انسان عادی را کنترل می کنید که ??قط به وسیله غریزه هایش زنده است و چیز دیگری در بساط ندارد و این موضوع بر خلا?? رویه (به اصطلاح) Survival Horrorهایی است که به بازار می آیند و انواع و اقسام اسلحه را در اختیار شما قرار می دهند، در این بازی حتی از یک چاقو هم بی بهره اید که اوضاع را بیش از پیش تنش زا می کند.

 

 

 

OutlastScreenShot-01-584x365.jpgاتمس??ر این بازی ??وق العاده سنگین است. برای لذت بیشتر Outlast را با چراغ های خاموش و در شب تجربه کنید

 

 

 

Outlast به خوبی توانسته است که با است??اده از ایده های قدیمی و خاک خورده سبک Survival Horror جهنمی برپا کند. همه ما هزاران بار با تیمارستان های متروکه، تاریکی، زامبی ها و تنهایی روبرو شده ایم و می توان گ??ت که بازیبازان واقعی در برابر این موارد رویین تن هستند، اما Outlast با تمام بازی های این سبک که تا کنون تجربه کرده اید مت??اوت است. این بازی شما را در موقعیت هایی قرار می دهد که تا به حال تجربه کرده اید. موقعیت هایی که بارها در بازی های دیگر با آنها مواجه شده اید اما به حد کا??ی ترسناک نبوده اند. اگر از طر??داران این سبک بازی ها باشید بار ها توسط زامبی ها تعقیب شده اید، سلاخی شده اید و جانتان را از دست داده اید، Outlast نیز شما را در همین موقعیت ها قرار خواهد داد اما مت??اوت نسبت به دیگر هم سبک هایش . کلید طلایی Outlast برای القای حس ترس به شما “همزاد پنداری عجیب با شخصیت بازی??? است؛ در دیگر بازی های سبک وحشت که تجربه کرده بودم همیشه احساس امنیت داشتم و می دانستم حتی اگر به بدترین شکل ممکن سلاخی شوم، پشت ص??حه مانیتور هستم و تهدید جدی نسبت به من وجود ندارد، این حس در تمام بازی های ترسناک دیگر با من همراه بوده است.

 

 

 

OLGame-2014-05-08-22-59-33-40-628x353.jpgبه دنبال خون باش…

 

 

اگر این بازی را تجربه کرده باشید می دانید که Outlast “هر بازی ترسناک دیگری??? نیست، به لط?? زاویه دوربین اول شخص و ضع?? شخصیت اصلی در د??اع از خود، قدرت دشمنان، اتمس??ر سنگین بازی و صداگذاری بی نظیر آن، شما ترس را با تمام وجود حس خواهید کرد؛ البته پیشنهاد می کنم برای بهره بردن از ترس کامل این بازی را با “هد??ون??? تجربه کنید، چراکه تیم صداگذاری Red Barrels برای شما جهنم ویژه ای تدارک دیده اند.

 

Red Barrels تجربه ای در ساخت بازی های Survival Horror نداشته و Outlast به عنوان تجربه اول این استودیو به شدت جذاب و خواستنی است. Outlast با ترکیب کلیشه های رایج این سبک توانست استانداردهای جدیدی برای این سبک تعری?? کند و تا حدودی در بعضی نکات، انقلابی عمل کند. زمانی که Resident Evil با یک غول ۲ متری روبرو شوید چه عکس العملی نشان می دهید؟ مطمئنا از شاتگان خود است??اده می کنید و چند تیر او را نقش بر زمین می کنید، اما این بار خبری از سلاح نیست. در واقع از یک روزنامه نگار بخش حوادث انتظار نمی رود که با خود اسلحه حمل کند و بازی نیز دقیقا در این زمینه بسیار واقعی عمل کرده است. تنها آیتمی که شما در طول مدت زمان بازی حمل می کنید، دوربین شماست که وظی??ه ثبت وقایع و “دید در شب??? را برای شما ای??ا می کند. شما در دنیای Outlast در ضعی?? ترین موضع نسبت به دشمنان قرار گر??ته اید و این دقیقا چیزی است که سازندگان بازی می خواسته اند.

گیم پلی بازی ساده و روان است و پس از ۱۰ دقیقه اول بازی کاملا با آن آشنا خواهید شد. تمام عملیات های بازی به وسیله کلیک چپ انجام می شوند و کلیک راست وظی??ه کنترل دوربین هندی کم شما را به عهده دارد، دکمه F دید در شب را ??عال می کند و دیگر کنترل ها مطابق استاندارد های “زاویه اول شخص??? تنظیم شده اند. دوربین در این بازی نقش مهمی را ای??ا می کند، در واقع می توانید از دوربین است??اده نکنید، اما در این صورت یادداشت ها را از دست خواهید داد. اگر به وسیله دوربین به حیط های اطرا?? نگاه کنید، گاها یادداشت هایی به پوشه شما اضا??ه می شوند که اطلاعات جالبی را در اختیارتان قرار می دهند. همانند اکثر بازی ها زامبی محور، زامبی های Outlast نیز از قوه بینایی ضعی??ی برخوردار هستند، پس است??اده از “دید در شب??? و مخ??ی کاری در بعضی مواقع و در راهرو های تاریک، جان شما را نجات خواهد داد. یکی از ارکان مهم این بازی Survival است، یعنی زنده ماندن با است??اده بهینه از کمترین امکانات، پس طبیعی است که سازندگان بازی حتی برای دوریین شما نیز محدودیت قائل شوند؛

 

 

 

OLGame-2014-05-08-22-39-08-00-628x353.jpgبا است??اده از “دید در شب??? می توانید مخ??ی کاری کنید. زامبی ها از لحاظ بینایی مشکلاتی دارند

 

 

شما برای است??اده از دوربین باید باتری هایی که در محیط پراکنده شده اند را جمع آوری کنید و در مواقع ضروری مورد است??اده قرار دهید البته محدودیت هایی هم برای است??اده از باتری ها وجود دارد تا جایی که نمی توانید بیش از ۱۰ باتری را به صورت همزمان حمل کنید. هیولاهای Outlast قوی تر از آن هستند که بتوان با آن ها مبارزه کرد، تنها راه شما برای زنده ماندن ??رار کردن و پنهان شدن است. هوش مصنوعی دشمنان به طرز شگ??ت آوری واقعی است، به طوری که پس از پنهان شدن شما در یک کمد دیواری، شروع به جست و جوی آن ها می کنند و در آن لحظه باید دعا کنید که کمد شما مورد جست و جو قرار نگیرد. دشمنان گاهی اوقات حرکات شما را پیش بینی می کنند و در مسیر هایی که ر??ت و آمد زیادی دارید پنهان می شوند. به و??ور پیش می آید که در هنگام مخ??ی کاری و گذر از یک دالان تنگ و تاریک بدون یچ دلیلی جانتان را از دست بدهید، آنگاه است که می ??همید در تمام مدت یک هیولا حرکات شما را زیر نظر داشته است و با است??اده از غ??لت شما، ضربه نهایی را از پشت سر وارد کرده است، گاهی اوقات یک زامبی که در تعقیب شما بوده است (به ظاهر) خسته می شود و دست از تعقیب شما می کشد، اما اگر به راهتان ادامه دهید (دری را باز کنید یا از نبشی گذر کنید) شما را غا??ل گیر خواهد کرد. البته مشکلاتی نیز در بخش “دشمنان??? بازی وجود دارد، برای هنگامی که شما زیر یک تخت پنهان شده اید، به محض اینکه شما را بیابند، به اطرا?? پرتاب خواهند کرد که ??رصت کا??ی برای ??رار را به شما خواهد داد، این بخش می توانست بهتر باشد اما مورد غ??لت واقع شده است.

 

 

Outlast-628x353.jpg??ضاسازی های Outlast جالب است

 

 

ااین بازی توسط موتور قدرتمند Unreal Engine 3 تهیه شده است که البته برای نورپردازی بهتر تغییراتی در آن داده شده است. گرا??یک بازی در بهترین شکل ممکن طراحی شده است و اتمس??ر سنگین بازی را به خوبی منتقل خواهد کرد؛ حتی بر??ک هایی که روی ص??حه دوربین نقش بسته اند شما را در خود می بلعند و به محیط بازی می برند. طراحی محیط Outlast نمره قابل قبولی را دریا??ت می کند، با وجود تمام محدودیت های تیم مستقل Red Barrels و قیمت کم بازی، شاهد محیط نسبتا بزرگی هستیم که کاملا به هم پیوسته است و هیچ Loadingی هنگام تردد بین مناطق مختل?? بازی به وجود نمی آید. در این بازی نقشه وجود ندارد و برای عبور از مسیر صحیح باید به غریزه خود اعتماد کنید اما گاهی اوقات پیدا کردن مسیر صحیح بیش از حد مشکل می شود که بعضی را آزار خواهد داد. یکی دیگر از نکات مثبت طراحی محیط این بازی، دالان ها و راهرو های تاریک و پیچیده هستند که استرس شما را هنگام ??رار از دست دشمنان ا??زایش خواهد داد، هرگز پشت سر خود را نگاه نکنید چون ممکن است به مانعی برخورد کنید و ??رصت را از دست بدهید.

 

یکی از نکات مثبت Outlast صداگذاری بی نظیر آن است که نقش عظیمی در القای ترس به شما را ای??ا می کند. کا??یست با هد??ون بازی را تجربه کنید تا به قدرت این بخش پی ببرید. با امکاناتی که Unreal Engine 3 در اختیار بازیسازان قرار می دهد به خوبی آشنا هستید، هنگامی ترس، ن??س های شخصیت اصلی داستان را می شنوید که خود به خود بر استرس شما خواهد ا??زود.

مهم نیست که عناوینی که ??قط اسم Survival Horror را یدک می کشند چه می گویند، Outlast سخنان تازه ای برای گ??تن دارد. این بازی استاندارد های جدیدی را برای سبک ترس و بقا ترسیم کرده است که در آینده شاهد الگو گیری دیگران از آن ها خواهیم بود. عنوان جدید Daylight یکی از این هسات، عنوانی که از لحاظ گیم پلی، صداگذاری و اتمس??ر بازی شباهت عجیبی به Outlast دارد، البته Daylight آخرین این ایده گیری ها نخواهد بود و در آینده شاهد عناوین بیشتری خواهیم بود که با مکانیک های Outlast خود را می سازند. شخصیت اصلی این بازی صحبت نمی کند تا احساساتش را بیان کند، اما ن??س کشیدن های او همه چیز را بیان می کند، کا??ی است در تمام طول مدت بازی، در هنگام تعقیب و گریز، پنهان شدن و یا قدم زدن به ن??س های او گوش ??را دید تا احساسات او را درک کنید.

Outlast.png

این نقد با توجه به نسخه PC به نگارش درآمده است.

منبع پارسی گیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من همین امروز اخرین پارتشم بره pc دانلود کردم و اماده بازی کردنه.عشق است این جور بازیها.مرسی سعید جان.:51:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
من همین امروز اخرین پارتشم بره pc دانلود کردم و اماده بازی کردنه.عشق است این جور بازیها.مرسی سعید جان.:51:

چاکرم داداش.من خیلی وقته گر??تمش ولی هنوز بازیش نکردم.??کر میکنم واقعا بازی ترسناکیه.اگه بازیش کردی بعدا بگو چطور بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بازیش قشنگه ؟ ارزش داره بگیرمش ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بازیش قشنگه ؟ ارزش داره بگیرمش ؟

بازیش واقعا ترسناکه و هیچ سلاحی نداری.??قط یه دوربین داری.هر کس که بازی کرده و یا توی نقدها همی میگن به معنای واقعی ترسناکه.البته توی تریلرش هم مشخصه که ادمو سکته میده.به نظر من ارزش داره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من بازی کردم حتما میام نظرمو در موردش میگم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من بازیش کردم پایان بازی خیلی مبهم بود ولی درکل حسابی آدم رو میترسونه

:scared:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

BEST SH GAME EVER:love2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعا من موندم این پست اهد بوق رو شما از کجا میارین؟؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ما هم بعشق برو بچ سایت زدیم برا دانلود:6:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
واقعا من موندم این پست اهد بوق رو شما از کجا میارین؟؟؟

 

داداش گلم شما اگه این پست های اهد بوق رو دوست نداری نیا خوب.:dancegirl2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
داداش گلم شما اگه این پست های اهد بوق رو دوست نداری نیا خوب.:dancegirl2:

خب باشه دیگه نمیام ولی این نشون دهنده اینه که از دنیا عقبین.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

از تاریخ تاپیک مدت زیادی گذشته و نباید بالا اورده بشه...

ولی نمیتونید به کسی بگید نیا تو تاپیک:|

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...