رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

کت و شلوارهای ضد گلوله: نانوتیوب های کربنی، غیر ممکن را ممکن کرده اند

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]9123[/ATTACH]

تا چند سال پیش، یعنی زمانی که نانوتیوب های کربنی هنوز م??هوم جدیدی در عرصه ??ناوری به حساب می آمدند، محققان بر روی خصوصیات منحصر به ??رد آن ها کار می کردند. آن ها دریا??ته بودند که نانوتیوب ها نه تنها بسیار سبک و مستحکم هستند، بلکه از قابلیت کشسانی منحصر به ??ردی هم برخوردارند. همچنین متوجه شده بودند که این تیوب ها، هنگام برخورد یک پرتابه پر سرعت، بدون این که بشکنند خم می شوند، و در نتیجه مقادیر عظیمی از انرژی جنبشی را جذب می کنند.

 

xnano-Narenji-narenji-20131114.jpg.pagespeed.ic.1LXtoRZbYM.jpg

 

در آن سال ها هنوز محققان قادر نبودند نظریه های خود را به واقعیت تبدیل کنند، تنها لازم بود که راهی بیابند تا بتوانند با با??تن نانوتیوب های کربنی در الیا??، پارچه هایی ضدگلوله و سبک خلق نمایند. آن ها چشم به آینده ای دوخته بودند که این ??ناوری محقق شود. ظاهراً آینده ای که آن ها منتظرش بودند ??رارسیده، و با پیشر??ت هایی که در زمینه نانوتیوب های کربنی صورت گر??ته، نخ های ضد گلوله به واقعیت تبدیل شده اند.

 

شرکت کانادایی Garrison Bespoke توانسته کت های ضد گلوله ای بدوزد که درست مانند ??یلم های جیمز باندی، از جان ??رد در برابر گلوله یا ضربه چاقو محا??ظت می کنند. در این کت، از پارچه های نانوتیوبی در سه لایه مختل?? بهره گر??ته شده. لایه اول از ن??وذ گلوله به بدن جلوگیری می کند، لایه دوم طوری ساخته شده که شدت پرتابه یا گلوله را منتشر می کند، لایه سوم هم ضربه را جذب کرده و آسیب را به حداقل می رساند.

 

این شرکت شلیک اسلحه های مختل??ی را بر روی این لباس امتحان کرده و ادعا نموده که پارچه این لباس قادر است جلوی گلوله های اسلحه هایی با کالیبرهای 9 میلیمتری، 0.22 و 0.45 اینچی را بگیرد. شما حاضرید برای چنین لباسی چه قدر پول بپردازید؟ 2000 دلار؟ باید بدانید که هر یک از این کت و شلوارها با دوخت س??ارشی، برای ??رد حداقل 20000 دلار تمام خواهد شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...