رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

انویدیا: پلی استیشن 4 و ایکس باکس پایان عصر کنسول‌های بازی هستند

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]9214[/ATTACH]

مدیر کل بخش بازی‌های اَبری در کمپانی انویدیا به جمع آنهایی پیوسته که معتقد هستند کنسول‌های بازی سنتی، دارند به پایان راه نزدیک می‌شوند. آقای ??یل ایسلر می‌گوید یکی از معتقدین به این نظریه است که نسل حال کنسول‌های بازی آخرین‌ها در نوع خود خواهند بود.

 

Xbox 360 تقریباً 8 سال است که پا به دنیا گذاشته و PS3 هم 7 ساله است. با در نظر داشتن روند رشد تکنولوژی به نظر می‌رسد که نسل بعدی این کنسول‌ها نیز قبل از اینکه از دور خارج شوند حداقل 10 سال در بازار حضور داشته باشند.

 

بنابراین پرسشی که به وجود می‌آید این است که در سال 2023 آیا هنوز برای بازی باید یک کنسول به تلویزیون وصل کرد؟ به احتمال زیاد نه! ولی این آینده محتوم به این زودی‌ها از راه نخواهد رسید. آقای ایسلر هم معتقد نیست که صنعت بازی دچار تحولات زودهنگام خواهد شد.

 

معلوم است که در 9 سال آینده ات??اقات زیادی به وقوع خواهد پیوست. پرسش واقعی این است که کمپانی‌های سنتی مثل سونی و مایکروسا??ت چطور به رقابت و حضور پررنگ خود ادامه خواهند داد و چه واکنشی به حضور بازیگران جدید که برای عوض کردن قاعده بازی وارد میدان رقابت خواهند شد، نشان می‌دهند؟

 

برای انویدیا، گام بعدی تکنولوژی اَبری است. البته ایسلر می‌گوید که شاید تا 10 سال دیگر این تکنولوژی جا بیا??تد زیرا هنوز زمینه مساعد نیست. چندی پیش بود که برترین ارائه دهنده بازی‌های اَبری، یعنی Onlive ورشکسته شد. نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی gaikaiهم که در اقدامی پیش‌دستانه توسط سونی و با قیمت 380 میلیون دلار خریداری شد. اما شکست Onlive در میدان رقابتی که سرویس‌های زیادی به ارائه بازی‌های رایگان می‌پردازند باعث شد این سؤال در اذهان شکل بگیرد که آیا تکنولوژی اَبری برای بازی‌ها دارای مزیت اقتصادی هست یا خیر؟

 

تکنولوژی ابری این امکان را به کاربران می‌دهد تا بازی‌های سنگین را حتی با کامپیوتر ضعی?? و قدیمی خود انجام دهند، زیرا عملیات پردازش گرا??یکی بر روی سرورهای شرکتی مثل Onlive انجام شده و تصاویر برای کاربر ارسال می‌شود. از این نظر، تکنولوژی بازی‌های ابری دارای مزیت زیادی است و جذاب می‌نماید. ولی شکست شرکتی مثل Onlive را چطور باید ت??سیر کرد؟

 

آقای ایسلر می‌گوید که تکنولوژی اَبری در بخش بازی‌ها می‌تواند جرقه‌ای بسیار بزرگ بزند. او معتقد است در سالهای آینده پروژه‌های بیشتری در زمینه بازی‌های ابری ظهور خواهند کرد. انویدیا نیز تکنولوژی گرا??یک اَبری را به چیپ‌های خود اضا??ه کرده تا کارت‌های گرا??یکی مناسب برای سرورهای پردازش اَبری در اختیار کمپانی‌ها قرار بگیرد. در واقع انویدیا با ارائه این کارت‌های گرا??یکی این امکان را به ارائه دهندگان چنین خدماتی داده تا چند بازی را بر روی هر سرور تطبیق دهند و است??اده اقتصادی‌تری از زیرساخت‌های خود ببرند.

 

ناگ??ته پیدا ست که پیشر??ت اینترنت تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده و بزرگترین دستاوردهای این پیشر??ت در آینده نزدیک، خدمات ابری خواهند بود. درست است که هنوز این خدمات آنچنان که باید و شاید جا نیا??تاده و به بلوغ نرسیده‌اند، ولی ورود جدی کمپانی‌های بزرگی مثل گوگل، مایکروسا??ت و اپل به این میدان، به خودی?? خود نشانگر اهمیت آن است. در این بین به نظر نمی‌رسد که صنعت بازی‌ها هم از تحولی به این بزرگی جا بماند. نظر شما در این باره چیست؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حیونکی انودیا چقدر داره میسوزه چقدر جو سازی الکی میکنه بگو اگه داره به پایان عمرش نزدیک میشه پس اون انودیا شیلد چی بود ساختی :;;D:

اگه تولید کنسولهای نسل 8 دستش می??تاد خدا میدونه چقدر روش مانور میداد چقدر داره ردش میسوزه ......................:sig::icon_346[1]::11:

رئیش شرکت ای ام دی بعد از به دست گر??تن تولید کنسولها :7_15_5v::7_15_5v::7_15_5v:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منم اگه سونی رو از دست میدادم همچنین قند های میخوردم!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...