رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mhossein

10 کاری که نمی توانید با فبلت انجام دهید!

پست های پیشنهاد شده

گوشی‌های ۶ اینچ و بزرگ‌تر مدتی است که وارد زندگی انسان‌ها شده‌اند. با گسترده شدن نقش گوشی‌های هوشمند در زندگی انسان‌، بزرگ شدن ص??حه‌ی نمایش باعث راحتی کار با گوشی‌ها شده است. هرچه اندازهٔ ص??حه بزرگ‌تر باشد راحت‌تر می‌توان برنامه‌ها را دید و با آن‌ها کار کرد ولی تبدیل‌شدن گوشی‌ها به ??بلت مشکلاتی در برخی کارهای ساده و روزمره به وجود آورده است.

 

 

 

298909_615.jpg

 

 

 

سامسونگ باعرضهٔ گوشی بسیار بزرگ ۶.۳ اینچی Galaxy Mega در بهار سال گذشته، ساختن گوشی‌های دارای ص??حات بزرگ‌تر از ۶ اینچ را مد کرد. سونی از سامسونگ جلو زد و با ساخت گوشی ۶.۴ اینچی Xperia Z Ultra وارد این بازار شد. اکنون ??بلت‌های بزرگ‌تر از ۶ اینچ آن‌قدر زیاد شده‌اند که کسی از عرضهٔ LG G3 با ص??حهٔ نمایش ۵.۵ اینچ تعجب نمی‌کند.

 

 

 

298910_977.jpg

 

 

 

واژهٔ ??بلت باعرضهٔ Galaxy Note به وجود آمد که ص??حهٔ آن تنها ۵.۳ اینچ بود. امروزه گوشی‌های دارای ص??حات بزرگ‌تر از ۵.۵ اینچ بسیار و حتی ۶ اینچ بسیار زیادند. HTC One Max, Nokia Lumia 1520, Lumia 1320, Sony T2 Ultra, Alcatel OneTouch Hero, Samsung Note 3, LG G Pro 2 همه گوشی‌های معرو?? بزرگ‌تر از ۶ اینچ هستند که از ماه سپتامبر عرضه شدند.

 

در این مقاله می‌خواهیم ببینیم چه‌کارهای ساده‌ای را نمی‌توان با گوشی‌های بزرگ‌تر از ۶ اینچ انجام داد. ممکن است با دیدن این لیست از خرید چنین گوشی بزرگی منصر?? شوید.

 

 

 

کار با یک دست

 

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم گوشی‌های موبایل، قابلیت کار با یک دست است. برای مثل وقتی کی?? و یا بسته‌های خرید را در دستمان گر??ته‌ایم می‌توانیم به‌راحتی با دست دیگر با گوشی کارکنیم. زنگ بزنیم و یا پیامک ب??رستیم، مسیر حرکتمان را در GPS چک کنیم و ایمیل‌های جدید را بخوانیم. این کارها در صورتی امکان‌پذیر است که گوشی آن‌قدر بزرگ نباشد که نتوانیم با یک دست با آن کارکنیم. گوشی‌های ۶ اینچ به بالا را باید با یک دست نگه‌دارید و با دست دیگر با آن کارکنید. البته برخی برنامه‌ها مثل برنامهٔ تماس، ماشین‌حساب، ص??حه‌کلید و … می‌توانند به‌صورت کوچک‌تر در سمت راست و یا چپ ص??حه قرار بگیرند تا کاربر بتواند راحت‌تر با آن‌ها کار کند ولی اکثر اوقات برای باز کردن و کار کردن با برنامه‌ها احتیاج دارید هردو دستتان آزاد باشد.

 

 

 

298911_752.jpg

 

 

 

تل??ن کردن مثل قدیم

 

یکی از مشکلاتی که من با گوشی بزرگ دارم پیدا کردن بلندگو است وقتی باکسی صحبت می‌کنم. چون موقع صحبت کردن تا کمی گوشی را حرکت می‌دهم بلندگو از محدودهٔ گوشم خارج می‌شود! علاوه بر این است??اده از گوشی‌های بزرگ برای صحبت‌های طولانی خسته‌کننده است مگر اینکه از هد??ون است??اده کنید.

 

 

 

298912_519.jpg

 

 

 

گذاشتن گوشی در جیب شلوار

 

گوشی‌های بزرگ‌تر از ۶ اینچ در جیب شلوارهایی که گشاد نیستند جا نمی‌شوند. این گوشی‌ها را باید یا در کی?? و یا در جیب کت بگذارید. حتی اگر بتوانید آن را درون جیب شلوار بگذارید، در هنگام نشستن و یا بالا ر??تن از پله اذیتتان می‌کند. البته این مسئله برای خانم‌ها مطرح نیست چون وسایلشان را درون کی?? می‌گذارند و حتی برای حمل تبلت ۱۰ اینچی مشکلی ندارند.

 

 

 

298913_141.jpg

 

 

گر??تن عکس از همه‌چیز در همه‌جا

 

عکاسی و ??یلم‌برداری با گوشی‌های بالای ۶ اینچ به‌سادگی گوشی‌های کوچک نیست. ??بلت‌های بزرگ را حتماً باید با دو دست نگه داشت و بااحتیاط با آن برخورد کرد تا از دست رها نشود.

 

 

 

298914_508.jpg

 

 

 

بردار و برو

 

گوشی‌های کوچک را می‌توان به‌راحتی از روی میز برداشت و ر??ت ولی با ??بلت‌های بزرگ نمی‌توان این‌گونه ر??تار کرد. ساکت کردن آلارم این گوشی‌ها در ابتدای صبح نیز همین‌طور است. اگر در حین خواب‌وبیداری مراقب گوشی‌تان نباشید ممکن است به‌راحتی آن را بیندازید و به آن آسیب بزنید.

 

 

 

298915_246.jpg

 

 

 

است??اده از تل??ن همراه در حین رانندگی

 

اگر ??بلت را در جیب شلوار گذاشته باشید در هنگام رانندگی اذیتتان می‌کند. اگر در همین حین گوشی زنگ بزند و یا پیامک بیاید و بخواهید گوشی را از جیبتان دربیاورید احتمالاً باید خودرو را نگه‌دارید و از سر جایتان بلند بشوید. تل??ن زدن و پیامک ??رستادن و یا تنظیم مقصد در برنامهٔ GPS در هنگام رانندگی کار راحتی نخواهد بود چون می‌بایست از هردو دستتان برای این کار است??اده کنید.

 

 

 

298916_721.jpg

 

منبع: 1پزشک

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من با z ultra خیلی کار کردم

غیر از اولی و آخری مشکل دیگه ای نداره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

و همچنین هیچکدومشون دوربین درست و حسابی ندارن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

lumia 1520 مگه دوربینش40 نبود:bored:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
lumia 1520 مگه دوربینش40 نبود:bored:

دوربینش 20 مگا هست نه 40 داداش اون ماله 1020 هست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...