رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

نازک و نازکتر : 16 تا از نازک ترين تبلت هاي جهان

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

0.jpg

با رونمایی سامسونگ از تبلت‌های سری S که برای اولین بار به ص??حه نمایش بسیار عالی سوپر آمولد مجهز شده‌اند و نازکی بدنه بسیار کم 6.6 میلی‌متری، تصمیم گر??تیم همه تبلت‌های نازک اندام و شاخص را در کنار یکدیگر بگذاریم و آن‌هایی که نازکی بدنه‌ای کمتر از 8 میلی‌متر یا پایین‌تر را دارا هستند به شما معر??ی کنیم ، با ما همراه باشید.

اپل مو??ق شد بدنه‌ ??لزی آی‌پد‌های ایر و مینی را بسیار نازک کند، با توجه به اینکه هر دو این تبلت‌ها بدنه‌ای از جنس ??لز دارند به هیچ وجه انجام دادن اینکار آسان نیست. شاید این بدنه ??لزی با این ضخامت بسیار کم در زمان رونمایی آی‌پد ایر یکه تاز بود اما سونی و سامسونگ اجازه ندادند و با معر??ی تبلت‌های جدید در سال 2014، تبلت آی‌پد ایر را از جایگاه اول به زیر کشاندند. البته آی‌پد مینی هنوز جایگاه خود را ح??ظ کرده و به همه ثابت کرده تبلت‌های ??وق باریک ??قط از پلاستیک ساخته نمی‌شوند.

 

این تبلت‌‌ها رکورد‌های جالبی را بر جای گذاشته‌اند، از ضد آب بودن گر??ته تا جای دادن قلم در درون خود. پس نگاهی می‌اندازیم به نازک‌ترین تبلت‌های جهان و با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

1. سونی اکسپریا Z2 تبلت

1.jpg

باریک‌ترین تبلت معر??ی شده تا کنون تبلتی از شرکت سونی است که توانسته رکورد‌ها را جا به جا کند و تنها با 6.4 میلی‌متر نازکی در بدنه مو??قیتی را برای شرکت سونی به وجود بیاورد. نازکی این تبلت را شاید بتوان با ورودی میکرو یو‌اس‌بی مقایسه کرد.این شاهکار از سونی سبک‌ترین تبلت حال حاضر جهان است که با مدل وای‌??ای آن تنها 426 گرم و با مدل 3G/LTE وزن 439 گرم را حس خواهید کرد. سری اول تبلت Z سونی با نازکی بدنه 6.9 میلی‌متر و وزن 496 گرم عرضه شده بود که باز هم ??اصله زیادی با آیپد ایر با ضخامت 7.5 میلی‌متر و 478 گرم وزن دارد.

 

هر دو تبلت‌های معر??ی شده از این سری مجوز IP58 که به معنی ضد آب بودن است را اخذ کرده‌اند و تبدیل به مهندسی شده‌ترین تبلت‌های دنیا شده‌اند. شما می‌توانید این تبلت را به مدت یک ساعت تا 1.5 متر به عمق آب ببرید و تنها باید مطمئن باشید که پوشش ورودی‌های مختل?? این دستگاه بسته باشد.

2. سامسونگ گلکسی تب اس 8.4

2.jpg

تبلت‌های سری اس سامسونگ در دو اندازه 8.4 و 10.5 اینچی به تازگی معر??ی شده‌اند و از ویژگی‌های جالب و متعددی برخوردارند. تبلت 8.4 اینچی این سری با نازکی بدنه 6.6 میلی‌متر، 298 گرم وزن، ص??حه نمایش با کی??یت سوپر آمولد همراه شده است که یکی از شبیه‌ترین تبلت‌ها به دستگاه‌های موبایل است.وزن این دستگاه به اندازه نکسوس7 است البته بسیار قدرتمند‌تر و با کی??یت‌تر از تبلت 7 اینچی نکسوس گوگل است.

3. سامسونگ گلکسی تب اس 10.5

3.jpg

مدل بزرگتر از تبلت‌های جدید S سامسونگ با اندازه ص??حه نمایش 10.5 اینج شبیه به برادر کوچکتر خود 6.6 میلی‌متر نازکی دارد و وزن آن به 467 گرم رسیده است.

ص??حه نمایش این دستگاه به رزولوشن 2560 × 1600 مجهز شده و به همراه پردازنده‌ای از خود شرکت سامسونگ اگزینوس 5 اکتا حری??ان زیادی را به چالش می‌کشد.

4. سونی اکسپریا تبلت Z

4.jpg

رتبه چهارم این لیست به نسل اول سری تبلت‌های زد شرکت سونی می‌رسد. این تبلت با ضخامت بسیار ناچیز 6.9 میلی‌متر ??وق‌العاده ظاهر شده و یکی از سبک وزن‌ترین تبلت‌های 10 اینچی بازار نیز محسوب می‌شود.

می‌توانید ویژگی ضد آب بودن را به مشخصات این تبلت اضا??ه کنید.

5. اپل آی‌پد مینی

5.jpg

شاهکاری از جانی آیو طراح ارشد اپل که تنها 7.2 میلی‌متر ضخامت دارد و ساخته شده از آلومینیوم است. البته با وجود رقیب سرختی همچون سامسونگ این تبلت اکنون رتبه دوم لیست تبلت‌های ??وق باریک هشت اینچی را به خود اختصاص می‌دهد.

6. سامسونگ گلکسی تب پرو 8.4

6.jpg

جایگاه ششم را باز هم تبلت‌های هشت اینچی سری تب سامسونگ گر??ته‌اند و می‌توان تنها دلیل آن را جنس پلاستیکی این تبلت‌ها دانست. با این حال تبلت گلکسی تب پرو با ص??حه نمایش 8.4 اینچی با بدنه‌ای با ضخامت 7.2 میلی‌متر عرضه شده و به اندازه آیپد مینی نسل اول لاغر شده است.

این تبلت با تراکم پیکسل 359 پیکسل در هر اینچ شبیه به تب S 8.4 ص??حه نمایشی با کی??یت بالا را در اختیار شما می‌گذارد.

7. سامسونگ گلکسی تب پرو 10.1

7.jpg

کم‌کم به این نتیجه می‌رسیم که سامسونگ قصد دارد سری‌های جدید تبلت خود را تا حد ممکن نازک‌تر و سبک‌تر کند. گلکسی تب پرو ده اینچی نیز از این داستان جدا نیست و این تبلت با نازکی عالی 7.3 میلی‌متر حسی خوب را در دستان شما ایجاد می‌کند.

تب پرو 10.1 از آی‌پد ایر سبک‌تر است و رزولوشن ص??حه نمایش بسیار بالایی دارد.

8. سامسونگ گلکسی تب 3 با ص??حه نمایش 8 اینچ

8.jpg

رقیب دیگری برای تبلت‌های هشت اینچی در جایگاه هشتم قرار گر??ته و آن نسل سوم سری تب سامسونگ می‌باشد. تبلت هشت اینچی سامسونگ با 7.4 میلی‌متر نازکی تنها به اندازه یک موی سر از آی‌پد مینی ضخیم‌تر است.

همچنین وزن آن بسیار سبک است و شبیه به دیگر تبلت‌های سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است.

9. اپل آی‌پد ایر

9.jpg

سر جانی آیو با تبلت 10 اینچی جدید اپل با نام آیپد ایر توانست 0.3 میلی‌متر ضخامت نسل چهارم آی‌پد را کاهش دهد و ضخامت آی‌پد ایر را به 7.5 میلی‌متر برساند.

10. اپل آی‌پد مینی 2 با ص??حه نمایش رتینا

10.jpg

جدید‌ترین تبلت آیپد مینی که با ص??حه نمایش پر وضوح رتینا همراه با آیپد ایر رونمایی شد، آیپد مینی نسل دوم است. نکته عجیب اینجاست که نسل دوم به اندازه 0.3 میلی‌متر از نسل قبل ضخیم‌تر است (7.5 در مقابل 7.3)، اما اپل دلیل خوبی برای آن دارد.

اپل می‌گوید چون مجبور بوده تراکم پیکسل 326 پیکسل در هر اینچ را برای ا??زایش کی??یت ص??حه نمایش این دستگاه رعایت کند و ص??حه نمایش را با رزولوشن 1356 × 2048 عرضه کند، این ا??زایش ضخامت پیش آمده است.

11. آمازون کیندل ??ایر HDX 8.9

11.jpg

تبلت Amazon Kindle Fire HDX با ص??حه نمایشی به بزرگی 8.9 اینچ و بهترین ویژگی‌های سخت‌ا??زاری نظیر رزولوشن 2560 در 1600 و تراکم پیکسل 339 بسیار نازک است و تنها 7.8 میلی‌متر ضخامت دارد.

12. سامسونگ گلکسی نوت 10.1 (نسخه 2014)

12.jpg

نسخه جدید تبلت‌های معرو?? نوت 10 اینچی شرکت سامسونگ نیز بسیار نازک هستند و با ضخامت 7.9 میلی‌متری حتی یک قلم S Pen را در خود جای داده‌اند. این تبلت بسیار قدرتمند و ص??حه نمایش آن بسیار با کی??یت است.

13. سامسونگ گلکسی تب 3 با ص??حه نمایش 10.1

13.jpg

باز‌هم یکی دیگر از تبلت‌های سامسونگ و باز‌هم یکی دیگر از تبلت‌هایی با ضخامت کمتر از 8 میلی‌متر. تبلت ده اینچی تب 3 با ضخامت 7.95 میلی‌متر و پردازنده‌ای دو هسته‌ای به همراه اندروید 4.2 به بازار آمده است.

14. سامسونگ گلکسی نوت 8

14.jpg

تبلت نوت 8 را نیز باید به لیست تبلت‌های باریک اضا??ه کنیم. همانطور که از نام آن مشخص است این تبلت نیز یکی دیگر از اعضای خانواده نوت سامسونگ است که به همراه قلم‌های معرو?? خود عرضه می‌شوند.

برخلا?? ح??ره بزرگی که سامسونگ برای قلم اس پین آماده کرده باز هم این تبلت با ضخامت 7.95 میلی‌متر خود را در لیست ما جای کرده تا از او به عنوان یکی از نازک‌ترین تبلت‌های حال حاضر جهان یاد شود.

15. سامسونگ گلکسی تب پرو 12.2

15.jpg

در تبلت‌های بزرگ و با ص??حه نمایش عظیم اصلا نازک بودن بدنه تبلت مزیت محسوب نمی‌شود چون حمل و نگهداری اینگونه تبلت‌ها سخت می‌شود اما سامسونگ در تبلت‌های بزرگی نظیر تب پرو 12.2 اینچی ضخامتی کم به وجود آورده است.

همچون نوت 8 این تبلت نیز 7.95 میلی‌متر نازکی دارد.

16. سامسونگ گلکسی نوت پرو 12.2

16.jpg

بر خلا?? وجود درگاه ورودی قلم اس پین، سامسونگ گلکسی نوت پرو با ص??حه نمایش 12.2 اینچی حاضر نیست تن به ضخامتی بالاتر از 8 میلی‌متر بدهد و با 7.95 میلی‌متر آخرین عضو از لیست نازک‌ترین تبلت‌های جهان را تشکیل داده است.

سامسونگ باز هم م??هوم تحرک و قابل حمل بودن را ??دای نازکی می‌کند و این تبلت باریک و با وزن 753 گرمی را می‌سازد.

 

منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir

ویرایش شده توسط kazy

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بعد چند روز ازت 1 تایپیک دیدیم که البته خیلی خوب و جالب بود . کاظم من امتحان دارم و داغونم تو دیگه چرا کم ??عالیت شدی ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوشم میاد سونی همه جا هستش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...